DISKUZE K ČLÁNKU CFD - Přesnost, časová náročnost a věci, které nelze modelovat v aero-tunelu

CFD - 3. ČÁST; V minulých dvou dílech jsme si vysvětlili, co je CFD, jaké má využití v F1 a jaké poskytuje výhody. Dnes se podíváme na to, jak je časově náročné a jakou úlohu sehrál přesunu výfuků k podlaze - jak to po vzoru Red Bullu letos učinily všechny top týmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: CFD - Přesnost, časová náročnost a věci, které nelze modelovat v aero-tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 21.10.2010 10:46 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • soused

    XXX
    Prudiací Lojzko v tuneli, nech sa nabarviť a staň sa neviditelńým :)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    Perfektny clanok dakujem! Tesim sa na dalsie.

    dodo

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Samozřejmě, vzduch se do určité míry obarvit dá - nejen v tunelu, ale případně i na trati (flow-visem). Problém je, že toto zabarvení vám toho neřekne moc o jeho tlaku - což není případ CFD.
    Váš první příspěvek byl ale o stanovení rychlosti toku spalin z výfuku s ohledem na zvýšení efektivity difuzoru a výtce, proč to v článku není rozebráno (předpokládám, že "CDF" je překlep, i když ho opakujete).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Prúdiaci vzduch v tuneli sa dá obarviť a tým je viditeľný. Potom program CDF upravujeme, až kým je najväčšia konvergencia prúdenia vytvoreného modelovaním pomocou tejto metódy a skutočného prúdenia v aerodynamickom tuneli, pre daný typ krídla, alebo iného navrhnutého prvku, alebo celého monopostu F1 metódou CDF a overenou v aerodynamickom tuneli, na zmenšenom modeli.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Článek není určen pro aerodynamiky končící magisterské studium, ale pro běžné lidi, kterým se snažím jednoduše vysvětlit, o čem CFD je. Berte prosím v úvahu, že si to čtou lidé, kteří ani na monopostu nemusí poznat, kde se nachází vyústění výfuků.

    Proto jsem v úvodním článku ani nerozebíral vzorce či detailněji Navier-Stokesovy rovnice. Těm zkušenějším je to, co zde vytýkáte, jasné. (Pominu to, že pro vámi popisovanou věc je CFD škoda, postačí použít rovnice izoentropického proudění).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Nikde sa nepíše o tom, že spalizy z výfuku musia prúdiť nadkritickou rýchlosťou, aby bola splnená zvýšená účinnosť difuzora, ktorý zvýšený prítlak vytvára !!! Preto to nie je len o premiestnení výfuku, ale aj o jeho tvarovom vyústení (Lavalova dýza).

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama