DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes má s adaptací F-kanálu problémy - aktualizováno

Týden před Velkou cenou Kanady Ross Brawn připustil, že má Mercedes s nasazením F-kanálu problémy - stále jim na voze nefunguje tak, jak by měl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes má s adaptací F-kanálu problémy - aktualizováno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 09.06.2010 12:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000156 (Hlasoval 1 člověk) 08.06.2010 12:13
Chcelo by to nejaký iný pohľad na zadné krídlo.… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 09.06.2010 08:09
Hmm.. mě se ty bočnice zdají stejné.. což na… »
» uzivatel000156 (Hlasoval 1 člověk) 09.06.2010 08:50
Pozri ten prvý obrázok - ľavá vyzerá hrubšie. … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    To poznám okrem názvu stalling. Keď na to pozerám, tak McLarenu ústí rúra do hornej časti krídla. Presne tam, kde ústí koleno Mercedesu ak by privádzalo vzduch zo spodnej hrubej časti.. 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Podle mě to je optický klam.

    Stalling (sorrky) = stav, kdy křídlo ztrácí efektivitu kvůli oddělení horního a spodního toku vzduchu. Generuje přitom méně přítlaku - ale zároveň také menší odpor.
    Toho využívají na rovinkách F-kanály (v zatáčkách naopak křídlo funguje tak, jak má, efektivně). Více info např. v tomto starším [odkaz na stránku] kde jsem ještě před sezónou popisoval fungování takového křídla u McLarenu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Pozri ten prvý obrázok - ľavá vyzerá hrubšie.

    Čo je to stalling na krídle?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    A ešte - tá ľavá bočnica sa zdá byť hrubšia..

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Hmm.. mě se ty bočnice zdají stejné.. což na druhou stranu neznamená, že tam není prostor pro vedení menšího množství vzduchu pro ovládání stallingu nahoře na křídle.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Vďaka za obrázky. Tie otvory bohužiaľ nie je vidieť. Prívod vzduchu cez bočnice by mohol byť celkom reálny, potom by to mohlo pokračovať cez najväčšiu hrúbku krídla do stredu krídla a cez to koleno do druhej časti krídla, kde by to mohlo cez nejaké otvory vyfukovať medznú vrstvu.. To je len také mudrovanie...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Chcelo by to nejaký iný pohľad na zadné krídlo. Mne sa zdajú tie otvory umiestené kolmo na smer prúdenia. Takže by veľa vzduchu nenabrali. Načo by tam mohlo byť to koleno tiež netuším.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Já prostě nevěřím, že v Turecku už používali aktivní verzi. Jedním z důvodů je to, že na bočnicích zadního křídla nepozoruji žádnou změnu. Důvěryhodnější zdroje z F1 o tom mlčí. Někteří mi na dotaz odpověděli - ví o tom, ale netroufají si to potvrdit. Spíše sdílejí stejný názor.

    Vím, že by to mohlo takto fungovat, jak o tom píšou na formula1.com, i když vedení vzduchu krkolomné: tím kanálem od kokpitu totiž to zadní křídlo nemusí "krmit" (to dělají ty dva otvory na horní straně hlavního profilu křídla), může sloužit pouze k jeho ovládání.

    Otvory, které se objevovaly po Bahrajnu byly už i větší. A rádio? Poslechněte si, co Rosbergovi vlastně říkají (bylo to v 5. kole, ať to nemusíte dlouho hledat). To nemusel být pokyn k jeho aktivaci, ale podle mě k tomu, aby jejich řešení přizpůsobil svůj styl či stopu - to ještě jezdili piloti těsně za sebou.

    Každopádně v Kanadě už bude jasno ;)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000036

    uzivatel000036

    XXX
    Jen dodatek....Otvory ktere byly naboku od Bahrajnu byly mensi a byly tam z duvodu ze v dane dobe slouzily vyhradne k chlazeni kokpitu a tim i samotnych pilotu. Timto si samozrejme Mercedes nevedomky velice do budoucna pomohl, a nemel tak tezke reseni, jako cekalo teamy, ktere pouzivaji standartni chlazeni kokpitu, vetsinou spickou predni casti vozu.
    V posledni modyfikaci slouzi zmineny otvor Mercedesu k provozu F-ductu a k tomuto ucelu byl patricne zvetsen.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000036

    uzivatel000036

    XXX
    Ok, diky.. ono slo jen o tu vetu, ktera uz zmizela.
    Tj. ze jej nemaji moznost ovladat, to bylo potvrzeno* radiovou komunikaci, ze ovladaji, i kdyz tedy jeden jezdec (NR) na to zapomina, neb si jeste pravdepodobne nenavykl 04

    *(samozrejme i kdyz vezmem v potaz odkazovany web, ktery je pro vas jako autora neduveryhodny a budeme to respektovat)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Upravím to.

    Mě se moc to moc nezdá, vedení vzduchu mi přijde příliš komplikované (bočnicí zadního křídla tak, aby uprostřed docházelo ke stallingu, vzduch musí proudit téměř 90° záhyby ), na to, aby to mohlo fungovat.

    Jinak Formula1.com není příliš spolehlivý zdroj co se tech. informací týče. Osobně tomu stále ještě 100% nevěřím, čekám, až se potvrdí důvěryhodnější zdroje. Navíc otvory po boku nosu tam jsou už od Bahrajnu.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000036

    uzivatel000036

    XXX
    Chtel bych upozornit, ze v clanku zminujete, ze F-duct Mercedesu neni stale ovadan pilotem.
    Konkretne jde o vetu: "Od řešení McLarenu se navíc mírně liší - piloti *jej* zatím nemohou jeho fungování z kokpitu ovlivňovat."
    Jelikoz je clanek ze vcerejska, je to davno pote (GP Turecka) co ma Mercedes system ovladatelny nohou, (oficialni zdroj to uvedl 30.5.2010 [odkaz na stránku] ) a my jsme mohli v primem prenosu slyset vybizeni zavodniho inzenyra Rosberga k tomu aby Rosberg F-duct nezapomel nalezite pouzivat. Tj. bylo by treba v clanku tuto chyblu nejakym zpudobem zkorigovat. Hezky den cele redakci 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama