DISKUZE K ČLÁNKU Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Jak vyvíjel svůj monopost v předchozích dvou závodech Mercedes, který chystá na příští víkend velké změny? Přinášíme přehled změn, jež se na voze MGP W01 objevily v Austrálii, Malajsii a Číně a také pohled na systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 07.05.2010 13:50 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • x-o

    XXX
    Takže dopředu natočená ramena předního zavěšení a dopředu posunuté přední křídlo, aby udělalo této změně prostor. To se ti skuty zase jednou moc nepovedlo.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • x-o

    XXX
    Protože to tak je v článku, na který reaguješ. Možná nechápeš, na co jsem narážel, ale to je jedno. Střídáš tvrzení jako ponožky, to nikdy není moc věrohodné.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • oggy

    XXX
    Skuty, ty pracujes v Mercedes GP ? 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Skuty

    XXX
    No jo, obecně. Tohle je ale praxe. Celé auto musíš brát tak, že vznikalo krátký čas, protože jsme se soustředili na titul, a za nedostatku peněz. V době, kdy do hry vztoupil Mercedes, jsme už věděli, že monopost má nekteré základní chyby, které nestihneme vyladi do úvodu sezóny, a tak jsme ten začátek trochu vypustili a plně se soustředili na B. Proto byla zadní čast hodně předimenzovaná, my jsme šli do crashtestu se strukturou, která počítala s koly o nekolik cm vzadu. Neboli, já si za tím, co jsem napsal, stojím. Shrnu to ještě tak: to, s čím se jezdilo doteď, byla jakoby přechodná verze a ta pravá bude až teď.
    Proč by byla převodovka jasně vztažena k rozvoru nechápu, ale je to tvůj názor. Ty mi nejak utikaš od toho, cos napsal. Předtím jsi psal, jaký vyznam by mělo kratší ústrojí ve stejné skříni na aero nebo na rozvor, a já psal, že žádný, ale mohla by se zlepšit např. dynamika jízdy. Mě to připdá jasné.
    Tohle je vše, co jsem ti chtěl napsat, a dále bych chtěl říct, že už nic o W01 psát nehodlám. Já vím, že ty si myslíš, že s MGP nemám nic společného a že automobilové technice nerozumím, ale i přes to bych ti chtěl poděkovat za to, že naše diskuze byly celkem slušné a zajimavé.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • x-o

    XXX
    Obecně se předpokládá, že změna rozvoru bude vycházet ze změny geometrie předního nebo předního i zadního zavěšení. Ty si stojíš za tím, že se geometrie vpředu měnit nebude a současně říkáš, že se rozvor změní posunutím zadní nápravy. Nepochybně víš, že zadní nárazová struktura je taky homologována a při nárazových testech se nesmí poškodit za osou zadních kol. Má MGP takovou rezervu, že může posunout zadní kola dozadu o několik centimetrů a testem projít? Jestli ano, už chápu, proč mají příliš těžké auto.

    Kratší převodovka byla jednoznačně vztažena ke změně rozvoru. Tys to popřel a vzápětí připustil. Jen se do toho zamotáváš. O vlivu velikosti kol a podobně jsme se vůbec nebavili.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Skuty

    XXX
    [citace user=x-o]Právě proto, že je monokok homologován se při změně rozvoru musí měnit geometrie, na to přijde i cvičená opice. Upřímně bych ti radil, abys tu převodovku už nerozebíral, protože si tím nepomáháš. Jen dokazuješ, že tak docela nevíš, o čem mluvíš. Nikdo nezpochybňuje vliv skříně na aero, ale ty jednou opravuješ článek a píšeš, že se nezkrátí a potom, že jen trošku skříň. Jaký význam by mělo zkrácení ústrojí ve stejné skříňí na rozvor, případně aero auta, jak sis to vysvětlil podle článku? Že tam nejsou extrémní rozdíly? Má to přímý vliv na prostor pro difuzor jako jednu ze zásadních aero součástí auta. V motorsportu jsem nedokázal vůbec nic, můžeš být klidný. Jen bych nerad, aby ti někdo baštil tvoje lži.[/citace/
    A jak změníš tu geometrii, když máš homologovaný monokok? To tam jako nějak navrtáš díry, abys upevnil ramena, nebo co? Ten rozvor se bude měnit pomocí zadní partie vozu. S tou převodovkou si myslíš, že je to opravdu tak jasné? Ze začatku (A-verze) nemohla být použita kratší skříň, i když by samozřejmě někde měla své výhody, protože by velmi narušovala aerodynamiku. Teď s B-verzí ji už můžem použít. Kratší ústrojí by samozřejmě nemělo žádný význam ani na aero, ani na rozvor. Ale co třeba na dynamiku jízdy? Ty si myslíš, že je například pro odpor zrychlení jedno, jestli má převodovka 10 cm anebo 2 m? Anebo si myslíš, že je jedno, jestli má ozubené kolo kolo šířku 10 cm nebo 7 mm? Ty rozměry jsem pochopitelně přehnal, jistě nejsou reálné(to jen abys s tím neměl další problém).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • x-o

    XXX
    Právě proto, že je monokok homologován se při změně rozvoru musí měnit geometrie, na to přijde i cvičená opice.
    Upřímně bych ti radil, abys tu převodovku už nerozebíral, protože si tím nepomáháš. Jen dokazuješ, že tak docela nevíš, o čem mluvíš. Nikdo nezpochybňuje vliv skříně na aero, ale ty jednou opravuješ článek a píšeš, že se nezkrátí a potom, že jen trošku skříň. Jaký význam by mělo zkrácení ústrojí ve stejné skříňí na rozvor, případně aero auta, jak sis to vysvětlil podle článku? Že tam nejsou extrémní rozdíly? Má to přímý vliv na prostor pro difuzor jako jednu ze zásadních aero součástí auta.
    V motorsportu jsem nedokázal vůbec nic, můžeš být klidný. Jen bych nerad, aby ti někdo baštil tvoje lži.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Skuty

    XXX
    . Milý x-o, tak zase ty, jo? Jak si ty představuješ výraznou změnu geometrie PŘEDNÍHO zavěšení, když je monokok homologován už před sezonou a potom s nim už nemůžeš nic dělat? Já reagoval na text, ve kterém se mluví o předním zavěšení, tak nevím, na co ty. Vzhledem k Tvým znalostem nějak nechápu(z technického hlediska) otázku, jestli používáme pružiny, a tak odpovím jednoduše: ano , pružiny používáME. No a s tou převodovkou, tos mě opravdu překvapil. Kdybyses kapku vyznal technice F1, tak bys věděl, že věci jako skříň se již nekonstruují pouze s ohledem na rozměry, ale i např. na aerodynamiku. Samozřejmě, že tam nejsou úplně extrémní rozdíly, ale kapku se to liší. P.S.: x-o, opravdu by mě zajímalo, co jsi zač. O tom, že rozumíš automobilové technice, nepochybuju, ale s tou motorsportovou si nejsem tak jistý. To je jedno, ale tak nějak mám pocit, žes toho v motorsportu asi moc nedokázal, když máš neustále za potřebí si nade mnou vylívat pocity. Jestli Ti křivdím, tak promiň, ale Tvé chování tak opravdu vypadá.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • x-o

    XXX
    skuty, už zase děláš machra? Co na to asi povídají tví kamarádi Brawn a Nevey?
    Jinak jak si představuješ prodloužení rozvoru bez změny geometrie zavěšení? U MGP používáTE pružiny? Pod zkrácením převodovky sis představil zkrácení ústrojí a stejnou skříň?
    Zase jen kopa blábolů skuty, snaž se víc.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skuty

    XXX
    Ano, uchycení ramen bude trochu jiné, o tom jsem se nezmínil kvůli toho, že tato úprava nebude kvůli lepší výkonnosti, ale kvůli snažšímu nastavování. Máte vak pravdu, to jsem měl napsat. U pružin chystáme jinou charakteristiku(více progresivní) kvůli velice známému tématu: jizdní výšce. To jsem však nebral jako oblast zavěšení.
    Ano, mapa přítlaku bude jinak rozložená a difuzor samozřejmě také vylepšený, výraznější inovace bude ale nová podlaha(proudění pod vozem bude velmi upravené už od začátku, tzn. ne pouze difuzor). To, co píšete ve 3. odstavci je také pravda, tomu bylo věnováno velké úsilí a čas, a myslím, že je to oblast, ve které bychom už neměli vidět nějaké velké chyby, protože ty jsou již odstraněny na počítači.
    No a ta převodovka, to jestli myslíte skříň, tak ta bude zužena a opravdu kapku kratší, ale ne kvůli rozložení hmotnosti, nýbrž kvůli vnitřní aerodynamice. Já myslel převodovku jako to ustrojí, a to opravdu bude beze změny.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Megin

    XXX
    01 Opat skvela praca. Vdaka clankom tohoto typu (o technike) sa z Vas stava jajlepsi web o F1 z CZ/SK netu. Len tak dalej!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Zavěšení u Mercedesu by mělo být výrazně modifikováno: nejen "kapečku seštelováný střed klonění," ale i uchycení závěsů, uspořádání tlumičů - s tím vším souvisí i změna geometrie. O kolik mm co přesně, to nevím.

    Díky tomu všemu dojde k rozložení hmotnosti, což ale také vyžaduje i změnu ve vyvážení aerodynamického přítlaku. Mercedes ho bude potřebovat více na zádi - což nemůžete udělat jednoduše zvětšením úhlu zadního křídla, protože tím hodně stoupá aerodynamický odpor a klesá rychlost na rovinkách, takže podle mě dojde i na vylepšení difuzoru.

    Pomůže i vylepšení zadního křídla se systémem pro oddělování vzdušných proudů, díky kterému budou moci jezdit s větším přítlakem - Mercedes si však musí dát bacha na to, aby veškerý benefit nepadl ve prospěch změny aerodynamického vyvážení kvůli úpravě rozložení hmotnosti.

    K převodovce: spolehlivé zdroje hovoří o tom, že převodovka (resp. skříň) bude kratší. Píší tom běžně i němečtí novináři (např AMuS), nemám důvod tomu nevěřit. Viz např. [odkaz na stránku] Kde jste četl, že tomu tak nebude?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skuty

    XXX
    Hezký článek, takže jen pár poznámek. Chtěl bych se zeptat, co autor myslí ,zavěšením s pozměněnou geometrií,. Samozřejmě, když se prodlouží rozvor, tak je třeba kapečku seštelovat střed klonění kvůli anti-dive, ale nic výrazného neplánujem. S tou převodovkou, to nevím, odkud máte, nic takového nebude,pouze upravené hnací hřídele (pevnější).Aerodynamiku komentovat nemůžu, jen můžu říct, že na konci cílové rovinky v Španělsku čekáme top speed o cca 7 kmh-1 větší než ze starým vozem.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lewisek

    XXX
    Nevím jestli má vůbec ještě smysl říkat o článcích tohoto typu, že jsou skvělé. 04 Opět jste nezklamali. 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Karel V.

      XXX
      tak jakože skvělej článek (jako vždycky)...to se musím připojit..určitě to autora potěší a tohle se myslím si neomrzí číst 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama