Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 2. května 2010, 19:30 Google+

Jak vyvíjel svůj monopost v předchozích dvou závodech Mercedes, který chystá na příští víkend velké změny? Přinášíme přehled změn, jež se na voze MGP W01 objevily v Austrálii, Malajsii a Číně a také pohled na systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 07.05. 13:50) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Během posledních tří závodů v Austrálii, Malajsii a v Číně se Mercedes v úpravách svého monopostu zaměřoval zejména na jeho efektivitu. Výrazné modifikace se čekají příští víkend ve Španělsku, kde tým nasadí nové přední zavěšení s pozměněnou geometrií, kratší převodovku a možná také nový užší nos.

Tyto úpravy mají za cíl změnit rozložení hmotnosti, prodloužit rozvor kol a upravit tak dynamické charakteristiky vozu. V Barceloně by se měla objevit také finální verze jejich systému pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle (viz níže).

Změny v Austrálii

australia_side

1. Bočnice v oblasti výfuků byly zmenšeny kvůli menším nárokům na chlazení v Melbourne (ve srovnání
    s předchozím Bahrajnem), díky tomu mohl vůz dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
2. Kvůli zmenšení bočnic a zachování dostatečné efektivity chlazení se před výfuky objevily průduchy
    na obou stranách.

australia_cooling

 

Změny v Malajsii

china_side

1. Tvarování bočnic se vrátilo k předchozí (bahrajnské) verzi kvůli podstatně vyšším teplotám v Malajsii.
    Zmizely i dodatečné průduchy, které se před výfuky objevily v Austrálii.
2. Dva drobné otvory těsně nad podlahou pro zlepšení chlazení.
3. Tři výřezy po stranách kokpitu (v závodě pouze na levé).

malaysia_cooling2

Mercedes W01


Změny v Číně

1. Mercedes GP byl třetím týmem, který nasadil systém pro oddělování vzdušných proudů (tzv. stalling)
    na zadním křídle svého monopostu (po McLarenu a Sauberu). Jednalo se o částečnou interpretaci
    systému F-kanálu, který od počátku sezóny používá McLaren. Verze Mercedesu totiž neobsahuje
    propojení krytu motoru, v němž veden vzduch (kanál), se zadním křídlem.
2. Tvarování zadní části bočnic opět dle australské specifikace s drobnými otvory kolem výfuků a
    průduchem před ním pouze na levé straně.
3. Chybí výřezy po stranách kokpitu.

Objevila se také lota nového sponzora Autonomy po stranách nosu, na deflektorech a bočnicových panelech.

rw1
Před Čínou (nahoře), čínská verze (dole)

rw2

Systém Mercedesu pro oddělování vzdušných proudů je mnohem jednodušší než verze, kterou používá McLaren a Sauber. Přívod vzduchu je zajišťován dvěma otvory v hlavním (spodním) profilu zadního křídla. McLaren se Sauberem naproti tomu vzduch přivádějí kanálem v krytu motoru (žraločí ploutvi), který je přímo propojen se zadním křídlem.

Jedná se tedy o pasivní systém, který funguje bez zásahu jezdce. Mercedes zkoušel jeho prvotní verzi, která však okamžitě přinesla pozitivní výsledky, proto ji nasadil i do šanghajského závodu.

Dle zpráv z týmu v Číně se proto finální verze objeví až příští víkend v Barceloně, kde se zřejmě změní tvar kanálu a možná přibude i přívod vzduchu po vzoru McLarenu žraločí ploutví, kterou Brawn již loni na svém BGP001 zkoušel, nebo centrálním pilířem, na němž by zadní křídlo mohlo být uchyceno.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 07.05.2010 13:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp bahrajnu

De la Rosa by chtěl doma získat body

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud