DISKUZE K ČLÁNKU Sauber už okopíroval revoluční systém McLarenu

BMW Sauber je prvním týmem, jenž okopíroval radikální řešení McLarenu, které mu umožňuje v součinnosti s pilotem dosahovat vyšších rychlostí na rovince, aniž by ztrácel přítlak v zatáčkách, tzv. F-duct.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sauber už okopíroval revoluční systém McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 25.03.2010 19:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 25.03.2010 08:39
Taky si nemyslím, že bude tak efektivní jako u… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 25.03.2010 09:12
První obrázek nové ploutve Sauberu je zde: http… »
» uzivatel000159 (Hlasoval 1 člověk) 25.03.2010 19:08
takovéto obrázky vidím vždy jen tady..! jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000159

    uzivatel000159

    XXX
    takovéto obrázky vidím vždy jen tady..! jsou sqelé... palec nahoru pro vás

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dast01

    XXX
    De la Rosa určitě nepřinesl do Sauberu kompletní dokumentaci. Spíš jenom ten nápad. Konkrétní řešení už si museli u Sauberu udělat sami. Je blbost aby to stihli za necelé dva týdny od poslední velké ceny. Tím spíš, že na to nejspíš musí být přizpůsobené celé šasi. Podle mě čekali jestli to McLarenu nezakážou, nebo si nechávali čas, aby mohli přijít s tou pohádkou, že to udělali rychle po posledním závodě, ale to jim asi těžko někdo sežere.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    To jsem zvědavej co ještě pedro přinesl 04 Každopádně dobrá práce bod pro ně. 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Makkinen

    XXX
    naprosto souhlasím!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    První obrázek nové ploutve Sauberu je zde:
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Je to možné. Pedro sám přiznává, že věděl, o co se McLaren snaží. Podle mě ale ne detaily. Měl smlouvu jen do 31. 12. 2009 - za těchto podmínek už tým hodně filtruje informace, které pilotovi poskytne (na nezbytné minimum - do čehož možná už nepatřilo to, že se bude dát ovlivnit nohou).

    Myslím, že systém není problém nastavit tak, aby se spínal sám při určitém tlaku - problém při tom ovšem nastává, pokud je na okruhu nějaká velmi rychlá zatáčka - spíná až v mnohem větších rychlostech na delší rovince (u McLarenu jej mohou teoreticky ovlivnit nohou i na kratší rovince, kde je max. rychlost nižší než v nejrycheljší zatáčce).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dast01

    XXX
    Předpokládám, že McLaren tento systém vyvíjel už v době, kdy byl de la Rosa ještě jeho zaměstnancem. Proto s ním přišel Sauber tak rychle. Nejspíš na něm už pracovali dříve a čekali jak dopadnou protesty ostatních týmů.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      XXX
      Obávám se, že je naprosto jasné, že to Pedro přinesl i to, že to Sauber měl připravené předem.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        XXX
        Proč to potom nenasadil už v prvním závodě?
        Já si myslím, že věděl zhruba, co McLaren chystá a jak by to na zadním křídle mělo fungovat, koncept - o čemž svědčí ta rychlost - ale detaily dedukovali až inženýři a aerodynamici Sauberu po zkoumání MP4-25. Ono to vyplave na povrch, kolik si toho Pedro z Wokingu odnesl. Ostatně, s testováním cizích nápadů a jejich rozvíjením má bohaté zkušenosti. 04

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • czoreeno

    XXX
    "It is not clear where the driver is able to influence the airflow" Tak jestli to pilot nebude moci ovládat tak jsou kucíí od sauberu odvážní :) Protože už vidím tu situaci kdy začna stalling zadního křídla v okamžik, kdy to pilot nebude chtít...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Taky si nemyslím, že bude tak efektivní jako u McLarenu - jsou teprve na začátku, pár měsíců ve vývoji pozadu a navíc dost limitování homologací - tím co mohou uvnitř upravit.
    Každopádně překvapili - tak brzy jsem to nečekal.. a rozhodně ne u Sauberu. 11 (Už se těším na první fotky a na to, jak jim to bude fungovat).

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • czoreeno

    XXX
    Né že bych chtěl Sauber podceňovat, ale myslím, že systém na systém mclarenu to mít nebude. Přeci jen to vyvíjeli bůh ví jak dlouho a testovali to od začatklů testů, jestli to funguje tak jak má. A když Vettel říka, že to okopírovat nebude vůbec lehké....A ten má za sebou Neweyho....Uvidíme. Každopádně mají u mě hoši od Sauberu plusové body za rychlost a odvahu :)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama