Jak se do Bahrajnu změnilo Ferrari F10 - technická analýza

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 23. března 2010, 14:30 Google+

V dnešním článku si rozebereme zbraň stáje z Maranella, v níž jsou letos kladeny po loňské sezóně plné frustrací velké naděje. Představíme si monopost Ferrari F10 a změny, jež doznal od svého představení.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 24.03. 14:50) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

To proběhlo 28. ledna 2010 v Maranellu (psali jsme zde). Od té doby již uběhly téměř dva měsíce, na F10 se intenzívně pracovalo - změny na voze snadno postřehne i laik. My si je nejprve stručně popíšeme, v další části článku se na některé z nich blíže podíváme.

Ferrari F10 - Změny od prezentace

side

1. Při prvních testech ve Valencii se objevilo upravené přední křídlo, které tým použil i
    v Bahrajnu.
2. Křidélka na nose se posunula výše.
3. Nové deflektory pod předním zavěšením byly přidány při testech v Barceloně a použity také
    v Bahrajnu.
4. Před prvním závodem se objevilo v místech před výfuky žebrování na bočnicích.
5. Nový kryt motoru ve tvaru žraločí ploutve tým nasadil poprvé v Barceloně, závodil s ním i v Bahrajnu.
6. Menší úpravy na difuzoru..
7. V Barceloně poprvé upraveny otvory ve spodní části krytu motoru na zádi pro odvod horkého
    vzduchu, stejná verze byla použita v Bahrajnu.
8. Nové disky s přídavnou venkovní části ze stejného materiálu jako disk chytře suplují funkci
    aerodynamických krytů kol, jež byly letos zakázány.
9. Nové disky také u zadních kol.

Ferrari sice získalo první vítězství v sezóně, jejich vůz však nebyl nejrychlejší. Toto prvenství patří Vettelově Red Bull RB6, F10ka se však prokázala v úvodním závodě spolehlivější (byť  i Massa měl drobné problémy s chlazením motoru). Disky kol a také žebrování v bočnicích vzbuzovaly jisté otázky o tom, zda vyhovují předpisům, vše nakonec ale bylo schváleno FIA.

Přední křídlo

fw

Na křidle, které se poprvé objevilo již při testech ve Valencii, bylo upraveno horní křidélko (1), které obsahuje malou bočnici. Druhý profil (2) má odlišný tvar zvlnění.

Zadní křídlo a žraločí ploutev

rw

Žraločí ploutev je napevno uchycena k hornímu profilu zadního křídla. Na něj nyní proudí vzduch při změnách směru rovnoměrněji. Toto řešení brání vychylování zadní části vozu a jejímu smýkání v zatáčkách, monopost je stabilnější a jeho chování snáze předvídatelné.

Křidélka na nose

winglets

Během zimních testů byla uchycena na pilířích pod nosem, nyní se nacházejí v jeho horní částí.

Žebrování v bočnicích

gills

Ferrari elegantně obešlo pravidlo, které letos týmům zakazuje mít v této části více než jeden otvor (pro výfuk). Když se na žebrování dobře podíváte, zjistíte, že se uprostřed nachází drobná mezírka. Ta se táhne již výfuků - otvor pro ně je tak propojen s žebrováním a tvoří jednolitou mezeru v bočnici, ze čtyř otvorů se stává jediný. FIA toto řešení k překvapení mnohých schválila.

Přední brzdy

brakes
Chlazení brzdových destiček (Brembo) z uhlíkových vláken

 

Vytisknout

Diskuze: Jak se do Bahrajnu změnilo Ferrari F10 - technická analýza

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 24.03.2010 14:50 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Pomůžou v Melbourne Kubicovi nové díly?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud