Fáze dobíjení
Systém pracuje ve dvou fázích - buď se dobíjí, nebo dodává uspořenou energii a dočasně zvyšuje výkon vozu (tzv. boost). Následující obrázek znázorňuje typické umístění hlavních součástí ve spodní části palivové nádrže. Protože je KERS poměrně těžký, kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti a co nejníže poleženému těžišti je u podlahy.
Ve fázi dobíjení je kinetická energie ze zadních brzd (1) zachycena elektrickým alternátorem/motorkem (2). Tento proces je řízen procesorem (CPU) (3), přičemž dochází k nabíjení baterií (4).
Fáze uvolnění energie
Ve fázi, kdy dochází k dočasnému zvýšení výkonu, elektrický alternátor/motor dodává souvislý tok uchované energie zpět motoru poté, co pilot zmáčkne tlačítko na volantu (5). Tato bonusová energie má hodnotu kolem 80 koňských sil a může být použita maximálně po dobu 6,6 sekund v každém kole.
Umístění hlavních součástí KERSu pod palivovou nádrží vede rovněž k jejímu objemovému zmenšení o 15 kg paliva (v loňské sezóně obvykle pojala 90 - 100 kg paliva). To výrazně ovlivní strategii zvláště na okruzích, kde bylo možno jet pouze na jednu zastávku v boxech. Systém navíc vyžaduje dodatečné chladiče baterií.
Mechanický KERS (z týmů dle mých informací bude používat pouze Williams) na rozdíl od elektrického, jejž jsme si nyní popsali, pracuje na podobném principu. Rozdíl je v tom, že zachycenou energii neukládá do baterií, ale do setrvačníku.
KERS - umístění ve voze a popis funkcionality
Jednou z novinek, jíž dle nových pravidel týmy mohou (ale nemusí) využít v letošní sezóně, je systém pro rekuperaci kinetické energie. Popíšeme si, kde ho ve voze najdete a jak funguje.
Další zprávy
-
Vztah Jennifer Lopez a Bena Afflecka spějě ke konci? Údajně se chystá rozvod!
-
Král Karel III. pojede do Francie! Zúčastní se akcí na výročí vylodění spojenců
-
Paul McCartney se zapsal do historie! Je prvním britským miliardářem mezi hudebníky!
-
Rodinná válka je u konce? Britney Spears je samé překvapení!
-
Vztahy mezi královskou rodinou jsou na bodem mrazu. Překvapivě za to ale nemůže Harry!
-
Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením
-
Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku
-
Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu