Čím Ferrari zlepšilo slabé stránky svého vozu

Petr Hlawiczka, 17. října 2008, 21:57 Google+

Ferrari na svého soupeře McLaren ztrácelo v chladnějších podmínká a v prvních kolech. Podařilo se jim s tím vyrovnat a snížit v této oblasti náskok svého největšího rivala. Čím to bylo a jak toho v posledních 2 závodech dosáhli?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ještě ve Velké ceně Itálie se Ferrari potýkalo se slabou trakcí, jež byla způsobena hlavně tím, že monopost nebyl schopen zahřát své pneumatiky (obzvláště zadní) dostatečně rychle, zvláště v chladnějších či mokrých podmínkách. Na McLaren evidentně ztráceli, zatímco Hamilton na Monze předjížděl jednoho soupeře za druhým, rudí se trápili.

Tento nedostatek také způsoboval, že jejich monopost F2008 byl v nevýhodě i při akceleraci ve srovnání s MP4-23. V předposledním závodu v Singapuru již byl znát obrovský pokrok v této oblasti. K tomu jim pomohlo měkčího, progresívnějšího nastavení třetího horizontálního tlumiče v a jeho dvou torzních pružin (viz žlutá šipka uprosřed obrázku), jež jsou součástí zadního zavěšení.



Třetí tlumič se skládá z wolframových (těžký kov) válců, které rotují uvnítř vnějšího pouzdra, kde pohlcují nárazy generované hrbolatým povrchem trati a obrubníky. Lepší nastavení tohoto zařízení společně se správnou volbou torzních pružin dramaticky zlepšila chování monopostu zvláště v zadní části. V Japonsku to očividně pomohlo Kimimu Raikkonenovi, který preferuje velmi stabilní záď ve svém nastavení (Felipe Massa se zaměřuje zase více na přední část vozu při hledání optimálního nastavení).
Google+ Vytisknout

Diskuze: Čím Ferrari zlepšilo slabé stránky svého vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone chce rozhodčí jako ve fotbale

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

  6. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Zprávy odjinud