Schumacher je s testem spokojený

x-o, 31. července 2009, 23:40 Google+

Testy jsou letos zakázány, ale Ferrari to šikovně obešlo. Schumacher testoval starší model F2007, který má od letošního modelu F60 mnoho odlišností. Šlo tak především o formu fyzické přípravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Omezení testů nezahrnuje jen jízdy s aktuálními monoposty, ale také reklamní akce a jízdy se staršími vozy. Právě s takovým vozem Schumacher jezdil. F2007 byl poslední model éry Jeana Todta, ale zodpovědní konstruktéři už byli stejní, jako letos. Technickým ředitelem byl Aldo Costa a šéfkonstruktérem Nikolas Tombazis. Vůz přinesl týmu Pohár konstruktérů a Räikkönenovi Pohár jezdců. V roce 2007 byla ale zcela odlišná pravidla a s letošním modelem má F2007 shodný jen motor - teoreticky, protože vývoj na něm probíhal i při zmražení.
Úplně jiná je elektronika, protože rok 2007 byl posledním, kdy si řídící jednotku sestavoval každý tým individuálně. Letos už je jednotná od dodavatele McLaren Electronic Systems a má mnohem méně vymožeností, které Schumacher zná ze svých let v F1. Schází jí kontrola trakce, launch control, nebo řízení brzdění motorem. Protože jde ale o vůz zákazníka a ne automobilky, pravděpodobně jsou tyto systémy stejně vyřazeny.

Pro jakékoliv jiné účely, než závodní víkendy a povolené testy na rovinkách nemůžou týmy používat letošní slicky od Bridgestonu, takže zákazníci používají Avon s tvrdou směsí, protože měkké slicky by nedokázali zahřát. Schumacher přesto nejezdil na drážkovaných pneumatikách ani na Avonech - používal slicky z GP2, taktéž od Bridgestonu.
Schumacher také nemohl testovat žádné díly, které se nacházejí na modelech z roku 2008 a 2009, ani ty připravované pro rok 2010.

Schumacher pravděpodobně nebude testovat na rovince, kde by mohl mít letošní vůz, ale nepomohlo by mu to s fyzickou přípravou. Ferrari navíc zbývají jen dva testy z osmi povolených a tým je chce využít k ověřování nových dílů před Monzou.
Mugello, kde dnes jezdil, je pro fyzickou přípravu vhodnější. Nemá sice velké množství rychlých zatáček, ale hodně změn směru, které krční svaly dobře prověří.

Nakonec odjel přibližně 35 kol dopoledne, ke kterým přidal 32 odpoledne. Nejrychlejší čas měl hodnotu 1:23,736, přičemž rekord trati je 1:18,704 s vozem z roku 2004.
„Sedět znovu ve voze Formule 1 byl dobrý pocit, i když je to staré auto z roku 2007 z oddělení F1 Clienti a se slicky z GP2, takže jsem neměl žádné srovnání. Ale po pár kolech jsem dokázal zajíždět vyrovnané časy a jsem s výkony spokojený. Teď musíme počkat, jak bude reagovat mé tělo a svaly v následujících několika dnech,“ zhodnotil test Schumacher.
Vytisknout

Diskuze: Schumacher je s testem spokojený

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkönen se neobává návratu Schumachera

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud