Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

Petr Hlawiczka, 19. září 2017, 06:40 Google+

Mercedesu v Singapuru spadl kámen ze srdce, když Lewis Hamilton zvítězil a navýšil svůj náskok v šampionátu, zatímco obě Ferrari skončila krátce po startu. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda pro Auto Motor und Sport hovoří o tom, kde se u nich v neděli najednou vzala ta rychlost, a kdo může za kolizi, k níž došlo hned po startu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 19.09. 20:26) Napište svůj názor
Valtteri Bottas v závodě v Singapuru

Valtteri Bottas v závodě v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Proč byl Mercedes tak pomalý v trénincích a v závodě tak rychlý?
Niki Lauda: To nikdo nedokáže vysvětlit. A já už vůbec ne. Když závod začínáte na přechodných pneumatikách, pak je všechno jinak. Naše auto bylo opět vyvážené. Když jsme je pak vyměnili za hladké pneumatiky, tak jsme v neděli ihned našli přilnavost.

Není to způsobeno nižšími teplotami?
NL:
V principu ano. Ale proč, to nikdo neví.

Ani vaši chytří inženýři?
NL:
Ani oni ne. V tréninku jsme se propadli z nedotáčivosti k přetáčivosti. V závodě však auto bylo najednou vyvážené a Lewis zajížděl ta nejrychlejší kola. Auto se dalo dohromady, a pak jelo. Proč, to musíme vysvětlit.

img-responsive

Lewis Hamilton vítězí v Singapuru | foto: Daimler AG

Jak moc je důležité najít odpověď na tuto otázku?
NL:
Musíme pochopit, kdy tak pneumatiky fungují, abychom měli auto vyvážené. Z toho to pak pramení. V tréninku se nám to nepodařilo. Za jiných podmínek najednou ano.

Došlo k předčasnému rozhodnutí šampionátu?
NL:
Náskok 28 bodů není špatný. Doposud se rozdíly pohybovaly kolem dvou či tří bodů. 28 bodů už představuje nějaký polštář. Já bych řekl, že došlo k malému rozhodnutí.

O to více, že Mercedes vyhrál na trati vyhovující Ferrari?
NL:
Z logického hlediska šlo pro Ferrari o velkou katastrofu. V Singapuru mohli získat plný počet bodů a domů odjíždějí s nulou.

img-responsive

Osobnosti F1 se shodují: kolizi po startu v Singapuru způsobil Sebastian Vettel | foto: Formula1.com

Kdo nese vinu za nehodu po startu?
NL:
To je úplně jednoduché. Sebastian udělal to, co piloti na špici vždycky dělají. Všiml si, že se mu Verstappen blíží a chtěl mu zavřít dveře a vytlačit ho. Co nemohl vidět, je to, že se tam po druhé straně přihnal Kimi. Chudák Verstappen za to vůbec nemůže, Kimi ještě méně.

Dá se tedy obvinit Vettela, když nevěděl, kde se nachází Räikkönen?
NL:
Můžete o tom diskutovat, jak dlouho chcete. Nezískal žádné body. Nebo o tom, co bylo špatně. Každopádně to bylo zbytečné. Kdyby se to stalo některému z našich jezdců, interně bychom si s ním promluvili. Pokud by Vettel jel jen rovně, tak by do první zatáčky přijel jako první. Riziko kolize při vybočení doleva bylo jednoduše příliš vysoké.

A vaše předpověď pro Malajsii?
NL:
Měli bychom být zpět v normálních kolejích. To znamená, že by to mělo být mezi námi a Ferrari, možná také ještě i mezi Red Bullem. Momentálně jsem velmi spokojený.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 19.09.2017 20:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Start Velké ceny Singapuru 2017

Vettel měl zřejmě Verstappena v mrtvém úhlu, domnívá se Hamilton + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama