Jak Wolff hodnotí situaci u Ferrari a proč se může Lauda bát o své letadlo

Robert RoBertino Pavelka, 17. září 2017, 20:35 Google+

Toto Wolff měl spoustu důvodů k radosti, protože ačkoliv to v Singapuru nikdo nečekal, oba vozy Mercedes dojely v závodě na stupních vítězů, ovšem za velice dramatických okolností. Šéf Mercedesu si toho byl po závodě dobře vědom.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 18.09. 21:30) Napište svůj názor
Po sobotním trápení vítězný úsměv - Toto Wolff

Po sobotním trápení vítězný úsměv - Toto Wolff | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Toto, co proběhlo vaší myslí po prvních deseti vteřinách zápasu? Oba piloti Ferrari vypadli - Lewis pak vyhrál závod.
Toto Wolff:
Ráno jsme hovořili o omezování škod, protože víme, že Singapur je naší Achillovou patou - a pak odsud odjíždíme s prvním a třetím místem! To je z našeho pohledu fantastický výsledek.

Ale když se něco takového stane, tak s Ferrari soucítíte. Byl jsem také v situaci, kdy nám odpadly oba vozy - vím, jak to je hořké. Ale nejsme tady, abychom někoho litovali. Jakmile se Lewis ocitl ve vedení, všechno to bylo o dosažení co nejlepšího výsledku.

Když se po restartu přecházelo na slicks, Lewis získal rychle náskok. Překvapilo vás to?
TW:
Ano, protože v kvalifikaci jsme neměli nejrychlejší auto. Ale Daniel byl pro nás měřítkem, takže víme, že jsme byli dost rychlí - za všech podmínek a na všech pneumatikách. Teď můžeme analyzovat proč.

Takže nevíte, co to způsobilo?
TW:
Doufám, že to vědí inženýři (smích)

img-responsive

Lewis Hamilton si se Singapurem poradil zcela excelentně | foto: Daimler AG

S ohledem na skutečnost, že v minulosti byl pro vás Singapur opravdu bolehlavem, jak moc jste za dnešní výsledek vděčný?
TW:
Po tak náročném dni, jaký jsme dnes prožili, můžeme být opravdu rádi, že máme v našem autě Lewise. Dnes to dokázal - dnes bylo pravděpodobnější udělat chybu než dojet s vozem do cíle na prvním místě.

Co nám řeknete o pokynu, který v závěru dostal Lewis, aby trochu zpomalil. Bylo to v kontextu "dovézt auto v pořádku domů"?
TW:
Báli jsme se, že příliš zahřívá pneumatiky. Navyšoval rozdíl o dvě vteřiny na kolo - to bylo hodně. Tak jsme mu dali zprávu, aby zvolnil. Bylo to pochopitelně trochu matoucí, protože po jednom kole jsme mu řekli, ať si jede podle svého.

Lewis má nyní o 28 bodů více než Vettel. Bude už se nyní Mercedes soustředit na Lewise?
TW:
Myslím, že je celkem zřejmé, že jeho šance na vítězství v šampionátu je větší než Valtteriho - tak, jako jsme to dělali v minulosti, budeme to v každém následujícím závodě posuzovat. Ale takové rozhodnutí se dá předpokládat. 

Odkdy?
TW:
Nechci říkat, že ten a ten je číslem jedna, protože nechceme, aby se to druhého pilota dotklo - ah, další pilot. Protože pokud bude ve vedení, tak mu nebudu nic přikazovat.

img-responsive

O týmové režii se v Mercedesu nadále nahlas nemluví | foto: Daimler AG

Jde asi o největší vítězství, které si váš pilot v letošní sezóně užíval - okruhy, které budou následovat, by spíš měly vyhovovat Mercedesu. Jste teď ohledně šampionátu uvolněnější?
TW:
Můj pocit v sobotu a dnes ráno byl od nějakého uvolnění hodně daleko. Nikdy nevíme, co se může přihodit. A víme, jak se to v motorsportu může rychle stát. Ráno mluvím o omezování škod a večer se bavíme o náskoku 28 bodů v šampionátu.

Dalších šest závodů znamená, že by se štěstí proti nám mohlo šestkrát podobným případem obrátit - tak jak se to dnes stalo Ferrari. Takže se nadále soustředíme na každý závod a pokusíme se o optimální výsledek. 

Co znamená zmíněný náskok pro Lewise po psychologické stránce?
TW:
Chci doufat, že tím nebude moc ohromen. Existuje dalších šest Grand Prix, tedy šestkrát 25 bodů, které mohou soupeři získat - nebo prohrát. Ale raději byste měli náskok 28 bodů než žádný.

Koho byste označil jako viníka v kolizi mezi Ferrari a Verstappenem?
TW:
Myslím, že to způsobil Sebastian tím, že překřížil trať, ale neviděl, že Kimi je na vnitřní straně. Jednalo se o obranu proti Maxovi, který byl po jeho boku - v tom okamžiku bylo opravdu obtížné zaregistrovat, že tam bylo i třetí auto. A kolize byla na světě.

Navzdory dvojímu umístění na stupních vítězů, jaká bude vaše analýza závodu? Mohlo to pro vás skončit docela jinak, nebýt té nehody na začátku...
TW:
To bude opravdu hodně zajímavá analýza. Každý rok do Singapuru jedeme s tím, že tu budeme bojovat. V loňském roce jsme vyhráli 19 závodů a skončili jsme zde také první a třetí - ale byl to pro nás velmi obtížný víkend.

Podíval jsem se na kvalifikační výsledky v roce 2015 a byli jsme na pátém a šestém místě se ztrátou jedné a půl vteřiny. Můžeme zůstat v klidu, protože desítka nejlepších byla stejná jako TOP 10 v Maďarsku. Jedná se o okruh, který nám nevyhovuje a musíme pochopit proč. Tak jsme to udělali na této trati i minulý rok - pak se soustředíme na další závody.

img-responsive

Wolff by nechtěl být ve stejné situaci jako Ferrari po Singapuru | foto: Scuderia Ferrari

Jak byste se cítili, kdybyste odjížděli ze Singapuru se ztrátou 28 bodů?
TW:
Bezprostředně po závodě jsem mluvil s Jamesem Allisonem o našem vedení a on mi řekl, že tenhle míč už nesmíme pustit. Pochopitelně, kdybychom byli ve Ferrariho postavení a ztráceli 28 bodů, nebylo by to příjemné - ale není čas na to je povzbuzovat.

Poletíte před závodem v Malajsii do Evropy?
TW:
Haha, vyrážíme asi za hodinu - Niki Lauda, Lewis a já - a budeme mít s sebou plno pití. Samé tvrdé likéry! Ale letíme Nikiho letadlem, tak mu můžeme klidně znečistit koberečky (smích)!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak Wolff hodnotí situaci u Ferrari a proč se může Lauda bát o své letadlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 18.09.2017 21:30 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Společný projekt Red Bullu a Aston Martinu: AM-RB 001

Aston Martin údajně novým titulárním sponzorem Red Bullu. Bude v budoucnu i…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud