Proč věří Marko v boji o titul spíše Vettelovi a co si myslí o možném návratu Kubici?

Petr Hlawiczka, 18. srpna 2017, 06:30 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vyvrací v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 spekulace týkající se jejich jezdce Carlose Sainze, hodnotí případný návrat Roberta Kubici a vysvětluje, proč v boji o letošní titul věří spíše Sebastianovi Vettelovi z lepšícího se Ferrari než Lewisovi Hamiltonovi z Mercedesu. V závěru si nezapomněl opět trochu rýpnout do Renaultu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 24.08. 01:09) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Helmute, zatímco situace u Red Bullu vypadá momentálně hodně klidně, tak Toro Rosso se zdá být trochu problematičtější. V čem je problém?
Helmut Marko:
Proč problematičtější? Myslím, že tým podával výkony, jaké měl. Incidenty mezi piloty, jako ten ze Silverstone, jsou nešťastné, stejně jako potíže se spolehlivostí.

Cílem bylo skončit v šampionátu na pátém místě a to podle mě bude poněkud náročné. Budapešť se pro nás vyvinula dobře, ale od Spa uvidíte, jak nám auta poháněná Mercedesem ukazují záď. Ano, měli jsme v první části sezóny spoustu příležitostí, které jsme nevyužili. Škoda.

Víme, že Carlos Sainz má s Toro Rosso zůstat i v roce 2018, ale to nezabránilo povídačkám uprostřed sezóny o jeho možném nahrazení Jolyona Palmera u Renaultu. Nebylo by to vítězstvím pro všechny - Renault by získal dalšího jezdce, který může získávat body, a vy byste mohli začít rozvíjet další nový talent v druhém kokpitu Toro Rosso?
HM:
Kecy! Typické letní primitivní povídačky (smích).

Takže ve Spa nedojde k žádným překvapením?
HM:
Carlose Sainze ve Spa uvidíte u Toro Rosso.

img-responsive

K žádnému překvapení ve Spa podle Helmuta Marka nedojde - Carlos Sainz bude závodit za Toro Rosso | foto: Red Bull Content Pool

Hodně se hovoří o možném návratu Roberta Kubici s Renaultem. Dokážeš to pochopit vzhledem k poslednímu trendu, který se projevuje i u vás - hledat stále mladší a mladší talenty místo jezdce, jemuž je přes třicet?
HM:
Před svou nehodou byl Kubica jedním z nejrychlejších jezdců své doby. Navíc zažil s Renaultem úspěšné období. Pokud si myslí, že v tom můžou pokračovat, tak to z jejich pohledu dává smysl.

Podle mě by to bylo hezké mít Kubicu zpět. A k tomu věku: myslím, že Verstappen je výjimkou. Obecně musíte přihlížet k osobnosti jezdce. Jsou takové jako Verstappen, které jsou připravené ve svém mladém věku, zatímco jiné potřebují více času. Pokud na to Kubica stále má, tak proč ne?

Otcové pilotů - co tě napadá? Je to pomoc nebo překážka. Musíš teď jednat s dvěma - s Carlosem Sainzem starším a s Josem Verstappenem.
HM:
No. Smlouvu má s námi jezdec. A my otcům říkáme, že jednáme s našimi zaměstnanci.

img-responsive

"Pokud na to má, proč ne?" | foto: Renault Sport F1

Nikterak jsi netajil, že nejsi největším příznivcem ochrany kokpitu Halo. Znamená to, že obhajuješ určitý prvek rizika při závodech F1?
HM:
Ano. Podívejte se na jiné sporty: lyžaři jsou vystaveni mnohem vyššímu riziku zranění než piloti F1. Nebo fotbalisté. Každý víkend vidíte, jak hráči odkulhávají z hřiště. Pouze pokud se něco hodně, opravdu hodně v F1 pokazí, tak dojde ke zranění jezdce. Riziko by mělo být vždy součástí DNA Formule 1.

Kdo vyhraje letošní titul mistra světa? A proč?
HM:
Věřím Vettelovi, protože znám jeho duševní sílu - a Ferrari se navíc zlepšilo. Silverstone podle mě bylo výjimkou. Ferrari bylo v první polovině rychlejším vozem a jen kvůli různým okolnostem nevyužili všechny své šance.

Když tvrdíš, že znáš duševní sílu Seba, musel jsi jí někdy čelit, když jezdil za Red Bull. Ty jsi taký znám jako tvrďák.
HM:
Ne, nikdy. Ale je fakt, že jsme před letní přestávkou ztráceli 60 bodů, a i tak jsme s ním vyhráli titul. Seb tuto letní přestávku využije k tomu, aby se vrátil ještě silnějším. Tak ho znám já.

Red Bull je v šampionátu na třetím místě. Je to dost dobré?
HM:
Pro Red Bull to není dost dobré, ale v naší pozici to je s tím motorem to nejlepší, co můžeme získat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč věří Marko v boji o titul spíše Vettelovi a co si myslí o možném návratu Kubici?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 24.08.2017 01:09 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica nedostal příležitost si otestovat Williams z roku 2014

Kubica se testu se starým Williamsem nedočkal, otevírají se dveře pro di Restu?

Pierre Gasly

Překvapení na ruský účet potvrzeno: Gasly v Malajsii a v Japonsku nastoupí místo Kvjata

Pohonná jednotka Hondy

Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Andy Palmer a Christian Horner

Valkyrie, James Bond a F1: to jsou pilíře pro Aston Martin, hlásá Andy Palmer

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

U Haasu nevládne spokojenost, ale odhodlání ano

Haas registruje vzestup Renaultu. Neodpovídá jeho možnostem, říká Steiner

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (8:00 - 9:00)
    • Kvalifikace (11:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso přemýšlí, co dále

Alonso o svém přestupu rozhodne možná až v prosinci. Co je jeho prioritou?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  2. Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

  3. Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

  4. Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

  5. FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

  6. McLaren je s novým vozem kvůli pozdnímu přechodu k Renaultu ve skluzu. Jak ho doženou?

reklama

Zprávy odjinud