Wolff o "nejtěžším rozhodnutí za posledních 5 let," objasňuje problémy s rádiem

Albert Hadáček, 31. července 2017, 20:55 Google+

Šéf Mercedesu byl pro oficiální stránky Formule 1 vyzpovídán ohledně uplynulého závodu v Maďarsku. Co stálo za problémem s komunikací? Jak reflektuje rozhodnutí Lewise Hamiltona? Jak bude vypadat sestava pro příští sezónu?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 01.08. 12:28) Napište svůj názor
Toto Wolff v Soči

Toto Wolff v Soči | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Jedním z největších problémů, které jste během závodu prožili, byly potíže s komunikací. Můžeš nám to přiblížit?
Spadl nám systém s daty, neměli jsme data z garáže a problémy byly i na boxové zídce - neměli jsme k dispozici žádné záběry. Nakonec se nám to podařilo nahodit, ale každý si asi dokáže představit, jak těžko se bez informací dat pracuje.

Můžeš nám říct něco o vaší konverzaci s Lewisem ohledně puštění Bottase. Bral to s klidem?
Když se Lewis dostal před Valtteriho, tak to vypadalo, že má lepší tempo. Neměli jsme jistotu, že se Valtteri za oběma vozy Ferrari udrží. Když totiž jedete v těsném rozestupu, pneumatiky dostávají hodně zabrat. Takže musel jet s odstupem. V té chvíli si Lewis myslel, že by dokázal jet rychleji a chtěl, abychom mu dali šanci. To se stalo, ale nakonec nedokázal předjet Kimiho, takže jsme vedli interní diskuzi ohledně opětovného prohození pozic.

Rizikem byl v té chvíli blížící se Verstappen a my nechtěli přijít o pódium. Museli jsme tak dobře vymyslet, kde k prohození dojde. Nakonec to padlo na poslední zatáčku posledního kola, jelikož pak již nebudou žádné příležitosti k předjíždění. Nijak jsme se nehádali, vše proběhlo ve sportovním duchu. Bylo to rozhodně těžké rozhodnutí jak pro tým, tak pro Lewise.

Kdybyste neměli problémy s rádiem, došlo by k prvnímu prohození dříve? Hrálo by to nějakou roli?
Mohli jsme to udělat o pár kol dříve, a to v momentě, kdy to Lewis navrhl. V té době měl ještě pneumatiky ve slušném stavu. Možná jsme to měli udělat a mohlo to přinést své ovoce, jelikož jsme na konci závodu byli dost blízko vozům Ferrari. Tyto spekulace ale ničemu již nepomohou.

Zpět k vašemu problému. Byl to Stuttgart, Brackley nebo chyba přímo na trati?
Byla to hardwarová záležitost přímo na místě. Našli jsme poškozené vlákna v jednom z optických kabelů.

Změnil se nějak váš přístup k šampionátu pilotů. U Ferrari to vypadá, že budou jezdit na Vettela. V Bahrajnu Valtteri pustil Lewise a on skončil druhý a Valtteri třetí. V Budapešti skončil Valtteri na P3 a Lewise to stálo tři body. Proč to neděláte jako u Ferrari?
Protože naše hodnoty nám vyhrály šest titulů a vyhrají nám další v budoucnu. Víme, že nás to stálo tři body, ale takhle prostě fungujeme. Dodržujeme slovo, a pokud nás to nakonec bude stát šampionát, tak to prostě přijmeme.

Museli jste vést diskuze i o strategii Ferrari, oni nepustili rychlejší auto dopředu...
Je to těžké. Sebastian se pak z vzchopil a dokázal nás udržet za sebou. Nakonec jim to docela vyšlo.

Jak vidíš jejich rychlost?
Nemyslím si, že ukázali své maximum, jelikož Sebastianův vůz byl poškozen - volant se mu stáčel vlevo. Bylo to vidět, když zastavoval. Kimi pak měl volný vzduch a zajel velmi rychlé sektory. Myslím si, že kdyby ho nechali, tak by Vettela asi předjel. Do toho vidíte, že Fernando Alonso zajel nejrychlejší kolo závodu. Hádám tak, že Ferrari nejelo naplno.

Když Lewis na začátku závodu sváděl souboj s Verstappenem, mluvil o nebezpečném řízení...
Mluvili jsme s Lewisem a říkal, že nebyl zrovna nadšen z toho, jak Max řídil. To je ale jejich věc a musejí si to vyřešit... na trati.

Když se podíváme na vaší druhou výměnu. Navrhl to Lewis, nebo se jednalo o týmový rozkaz?
Byl to jeho návrh. Řekl, že dokáže jet rychleji a že pokud by to nevyšlo, tak se znovu prohodí. Nemuseli jsme nic nařizovat

Pokud se na konci šampionátu ukáže, že Lewis prohrál o tři bodu, budete toho litovat?
Kdybych tu teď tvrdil, že bychom toho nelitovali, tak bych byl hodně naivní. Pokud to tak dopadne, tak všichni budou ukazovat na Budapešť. Považoval bych to za velký kiks. Z dlouhodobého hlediska se ale vyplatí držet se svých hodnot a zásad. To v budoucnu přinese další tituly. V to prostě věřím. Bylo to asi nejtěžší rozhodnutí za posledních pět let, ale bylo správné - z hlediska našich hodnot. Chceme to prostě dělat správně. Občas to ale může být hodně drsné.

Čeká nás letní přestávka, což je ideální čas na rozebrání jezdecké sestavy pro rok 2018...
Ano, je to ideální čas na probrání a promyšlení následujících kroků. Už jsme něco řešili s Valtterim a já rozhodně chci jít do druhé poloviny sezóny s vyřešenou soupiskou pro rok 2018.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Wolff o "nejtěžším rozhodnutí za posledních 5 let," objasňuje problémy s rádiem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 01.08.2017 12:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen s Ferrari SF70H v Brazílii

"Sezóna 2017 nebyla ani zdaleka takovou, jakou jsem si přál," hodnotí Räikkönen

McLaren o dvoudenní test navíc s Pirelli nakonec nepřijde

McLaren bude v Abú Zabí testovat na rozdíl od ostatních s dvěma vozy

Kevin Magnussen vyzdvihuje přístup Haasu k závodění

Cílem bude odstranit "hrozné víkendy", zamýšlí se nad budoucností Haasu Magnussen

Původní

Pirelli v roce 2018 přidá další 2 směsi: hyper-měkkou a super-tvrdou + VIDEO

Současná jezdecká dvojice Williamsu

Massa ví, kdo ho u Williamsu nahradí. Stroll má na nového týmového kolegu své požadavky

Pietro Fittipaldi při testech v Bahrajnu s Porsche. Dojde jeho motor dalšího využití v jiných kategoriích?

Porsche dál pracuje na vývoji motoru pro LMP1. Je důvodem F1?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Budou Lewisovi chybět tři bodíky? Odhadujte to v polovině sezóny!

Mercedes si uvědomuje, že vrácení pozice Bottasovi může Hamiltona stát titul

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

  2. Nejlepší týmový kolega Massy? Alonso, "o titul ale příští rok bojovat nebude"

  3. Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

  4. VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

  5. Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

  6. Kdo z Brazilců nahradí Massu? Do F1 chce nakročit vnuk slavného šampiona

reklama

Zprávy odjinud