"Brzy budeme moci vyhrát vlastní silou," chválí Marko Red Bull i Renault. O kolik zrychlili?

Petr Hlawiczka, 28. června 2017, 06:45 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vrací k událostem z Baku a hodnotí letošní vývoj Red Bullu po osmi závodech. V nich podle něj zrychlili už o sekundu, pokrok pozoruje také na straně Renaultu, který jim dodává motory.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 05.07. 10:07) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo na cestě za vítězstvím v Ázerbájdžánu

Daniel Ricciardo na cestě za vítězstvím v Ázerbájdžánu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Daniel Ricciardo vyhrál, Max Verstappen počtvrté odstoupil. Dva odlišné pocity v jedné mysli?
Helmut Marko:
Vítězství je vítězství, to převažuje. Maxův čas přijde, jen musí být trpělivý. Čtyři poruchy v osmi závodech, to je těžké, a pozorovat potom týmového kolegu, jak vítězí, to je určitě ještě těžší.

Proč byl Ricciardo tak brzy v boxech?
HM:
V chladicím brzdovém kanálku se mu zasekla velká karbonová část buď od Bottase nebo od Räikkönena - žel na ní nebyla žádná nálepka.

Pomohl mu safety car nebo mu ublížil?
HM:
U Ricciarda byl safety car spíše kontraproduktivní, protože byl tak brzy v boxech. Všichni ostatní pak dostali zastávku zdarma. Opět skvěle předjížděl a ke konci už jen přizpůsoboval své tempo pronásledovatelům.

Jak důležité je tohle vítězství pro Red Bull?
HM:
Po špatném vstupu do sezóny je extrémně důležité. Rychlost se postupně zlepšuje. Ukázalo se to v kvalifikaci, i když nemůžeme u motoru zvýšit výkon o tolik jako Mercedes a Ferrari. Daniel jezdil v bezpečnostním módu, nikoliv s vyšším výkonem. Byli jsme opatrní kvůli tomu, co se přihodilo Maxovi. Směr je OK. Na vítězství na tom správném okruhu můžeme dosáhnout vlastní silou.

img-responsive

Daniel Ricciardo vyhrál, zatímco Max Verstappen opět smutnil | foto: Red Bull Content Pool

Například?
HM: Hodně toho čekáme v Silverstone a v Budapešti. V Baku se ukázalo, že i když jsme jezdili s nejmenším křídlem, tak jsme v zatáčkovitém sektoru byli úplně vpředu. Po stránce šasi jsme dosáhli skutečného pokroku - od začátku sezóny jsme našli už sekundu. Ale Renault také učinil významný pokrok. Pouhé dvě desetiny na rovince se nezdají být moc, ale poznáte to.

Kolik vám toho ještě schází na Mercedes a Ferrari?
HM:
Už jsme na úrovni vozu č. 2. Na Hamiltona a Vettela nám v normálním módu schází tři až čtyři desetiny. Když zvýší výkon, tak to je o něco více. Ale ubíráme se správným směrem. Musíme teď jen perfektně zvládnout svůj domácí úkol.

Proč ve vás Red Bull Ring vzbuzuje obavy?
HM:
Hodně zastavování a rozjezdů, spousta rovinek, krátké zatáčky a akcelerace do kopce. Je tam jen málo místo, kde bychom tohle mohli dohnat s naším šasi.

img-responsive

Domácí okruh Red Bullu sedět nebude, hodně toho ale čeká v Británii a v Maďarsku | foto: Red Bull Racing

Dělají vám starosti početné poruchy?
HM:
Samozřejmě, tohle musí přestat. A také proto, že k nim dochází ve všech oblastech. Ve Španělsku způsobil nehodu Bottas. V Kanadě to byly baterie a v poškození motoru v Baku jde na vrub Renaultu, za brzdy v Bahrajnu může naše konstrukční oddělení.

Poškození motoru bylo zřejmě zapříčiněno jeho přehřátím. Po třech podnicích vzrostly teploty. Také jsme našli karbonové úlomky, které blokovaly chladiče. Když jsme chtěli povolat Maxe do boxů, tak ta část odletěla. Potom selhal tlak oleje.

Jak jste viděl akci Vettela proti Hamiltonovi?
HM:
Hamilton před Vettelem zabrzdil, ten se naštval a sáhl k odvetě. Oba byli potrestáni. Mercedes se o to postaral svým způsobem, když neměl řádně upevněnou opěrku hlavy. Šlo o vyrovnání spravedlnosti.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Brzy budeme moci vyhrát vlastní silou," chválí Marko Red Bull i Renault. O kolik zrychlili?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 05.07.2017 10:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen s Ferrari SF70H v Brazílii

"Sezóna 2017 nebyla ani zdaleka takovou, jakou jsem si přál," hodnotí Räikkönen

McLaren o dvoudenní test navíc s Pirelli nakonec nepřijde

McLaren bude v Abú Zabí testovat na rozdíl od ostatních s dvěma vozy

Kevin Magnussen vyzdvihuje přístup Haasu k závodění

Cílem bude odstranit "hrozné víkendy", zamýšlí se nad budoucností Haasu Magnussen

Původní

Pirelli v roce 2018 přidá další 2 směsi: hyper-měkkou a super-tvrdou + VIDEO

Současná jezdecká dvojice Williamsu

Massa ví, kdo ho u Williamsu nahradí. Stroll má na nového týmového kolegu své požadavky

Pietro Fittipaldi při testech v Bahrajnu s Porsche. Dojde jeho motor dalšího využití v jiných kategoriích?

Porsche dál pracuje na vývoji motoru pro LMP1. Je důvodem F1?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean se s brzdami u Haasu trápí už od počátku loňského roku

Riziko a strach o život. Jak vážné jsou Grosjeanovy problémy s brzdami u Haasu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

  2. Nejlepší týmový kolega Massy? Alonso, "o titul ale příští rok bojovat nebude"

  3. Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

  4. VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

  5. Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

  6. Kdo z Brazilců nahradí Massu? Do F1 chce nakročit vnuk slavného šampiona

reklama

Zprávy odjinud