Tajemství Sauberu spočívá v zemi jeho původu, říká šéfka Kaltenbornová

Robert RoBertino Pavelka, 17. května 2017, 11:20 Google+

Při týmových prohlášeních většinou u Sauberu šetří slovy. Po kvalifikaci se zástupci týmů nevyjadřují vůbec, několika slov se od nich dočkáme až po závodě. Tentokrát se ale vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová, asi pod dojmem výsledku z Barcelony, rozhovořila více než dostatečně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Moniša Kaltenbornová hovoří nejen o pilotech a budoucnosti Sauberu

Moniša Kaltenbornová hovoří nejen o pilotech a budoucnosti Sauberu | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Pascal absolvoval v neděli vynikající závod, ale Sauberu přinesl pouhé čtyři body. Sauber je teď předposlední v Poháru konstruktérů - to nemůže být ten nejšťastnější pocit...

Moniša Kaltenborn: To zrovna ne. Nadšení není zrovna slovo, které bychom mohli použít. Ano, v Barceloně to byl hodně dobrý závod, ale pořád se nás drží určité zklamání, jak jsme tuto sezónu začali. Čekali jsme rozhodně víc. Ale můžeme z tohoto rozčarování nabrat sílu si říci: "Takhle ne - můžeme to udělat lépe!" A také jsme toho dosáhli, protože máme nástroje na zlepšení a udržení stability. Vzdát se, to není součást naší DNA. Chceme se přiblížit našemu cíli, který jsme si vytkli pro závěr sezóny.

A jaký to je cíl?

MK: Chceme se opět vrátit do středu startovního pole. Ano, je to široké prostředí, takže čím výše budeme, tím lépe. Navzdory všem změnám v týmu se chceme na tuto platformu vrátit.

img-responsive

Pascal Wehrlein výsledkem z Barcelony odpoutal Sauber ze dna Poháru konstruktérů | foto: Sauber Motorsport AG

Takže někam mezi páté a sedmé místo?

MK: Ano, tam někam.

Máte ve svých vozech loňskou specifikaci motoru Ferrari - proč? Loni jste měli stejný agregát jako Ferrari nebo Haas. Ferrari má určitě potenciál dodávat pohonnou jednotku třem týmům současně...

MK: Byla to naše volba. Učinili jsme tak na základě doporučení našeho technického oddělení. Viděli v něm výhody, které získasli ze zkušenosti v předcházející sezóně. Když jste si jisti motorem, můžete se více soustředit na aerodynamické změny a vývoj podvozku. Takže výhody v této oblasti převážily. Jistě, je tu nevýhoda v menším výkonu, ale cílem bylo ji kompenzovat lepší aerodynamikou. Bohužel jsme toho zatím nedosáhli. Myslím, že každý v týmu věří, že se tato situace změní - proto hovořím o prozatímním zklamání, které musíme překonat. 

V návaznosti na tuto filozofii vás čekají další inovace šasi. Kdy je můžeme čekat?

MK: Hlavní část změn, které by měly vést k vyššímu výkonu, jsou plánovány pro monacký víkend. Další pak budou připraveny pro Rakousko, Silverstone a Hungaroring.

Vaše rozhodnutí používat od příštího roku motory Honda vyvolalo značné rozpaky. Zvláště s ohledem na fakt, že McLaren je ještě za vámi a doposud nezískal ani jeden bod...

MK: K tomu dojde až v příštím roce - a za těch pár měsíců se může leccos změnit. Honda je zcela oddána sportu a snaží se svůj motor zlepšit. Má za sebou v motorsportu dlouhou historii, takže své věci rozumí. A všichni dobře víme, že k úspěchu někdy vede dlouhá cesta. Absolvovali jsme už nějaké rozhovory a plně důvěřujeme Hondě, že své problémy dokáže vyřešit.

Hovořilo se také o tom, že Mercedes v jistých oblastech podá Hondě pomocnou ruku, aby se její výkon zvedl. Hrála tato skutečnost nějakou roli ve vašem rozhodnutí?

MK: Ne, protože "zaručené zprávy" prostě ignorujeme - ať jsou pozitivní nebo negativní. Nás přesvědčilo to, co Honda sdělila přímo nám.

img-responsive

Trable Wehrleina z úvodu sezóny jsou snad pryč | foto: Sauber Motorsport AG

Vaši piloti si v úvodní fázi šampionátu vybrali smůlu. Pascal Wehrlein se zranil při Race of Champions, jeho náhradník Antonio Giovinazzi havaroval dvakrát během jednoho víkendu. Jak se Sauberu daří překonávat takové nezdary?

MK: Nebylo vůbec snadné se s tím vyrovnat. Co se týče Pascala - byli jsme opravdu rádi, že jsme ho podepsali a potom se všechno vyvíjelo docela jiným směrem, na který jsme nebyli připraveni. Výsledkem bylo velké rozladění. Ale už jsme to překonali. Od prvního okamžiku, kdy se zranil, jsme věděli, že to nějakou dobu potrvá, než se zase dá dohromady, protože v F1 pilotujete vozy hodně náročné na fyzickou kondici. A i přes veškerý trénink se nezotavíte přes noc. Takže jsme s takovými problémy trochu počítali - a víceméně jsme nyní na úrovni, s níž jsme u něj počítali, tedy po fyzické stránce. Ostatně jeho poslední výsledek v Barceloně to naznačuje.

img-responsive

Antonio Giovinazzi předvedl dva zcela odlišné závodní víkendy | foto: Sauber Motorsport AG

Co se týče jeho náhradníka, u Antonia Giovinazziho jsem cítila jeho smutek. Opravdu se chtěl předvést v tom nejlepším světle a v Austrálii se mu to povedlo. Pak přišla Čína a jeho dvě nešťastné nehody během jednoho víkendu - to je chvíle, na kterou nechcete vzpomínat. Byl to bohužel náročný víkend, protože nás stál dost peněz, které bychom raději utratili na vývoj a ne na obnovu vozu.

Jak jste spokojena s vašimi třemi piloty pro tuto sezónu?

MK: S tím, co máme k dispozici, nemohu říci, že bych byla nespokojená. Ale abych mohla vyslovit vypovídající posudek, je důležité, abychom jim poskytli odpovídající podmínky pro dobré výsledky.

Jste jedním z týmů, které volají po spravedlivějším rozdělení prize money ve Formuli 1. Změnilo se něco v této oblasti?

MK: Na konci roku 2016 jsme přišli o jeden tým. Víme, jak je důležité předvádět vzrušující show, ale to přímo souvisí s přerozdělováním finančních prostředků. Liberty Media má jasnou představu o tom, jak tento sport učinit výnosnější - pro všechny, ne jen pro některé. Takže to není jenom o technickém vývoji, musíme se věnovat i nákladům. Sport generuje spoustu peněz - a může jich pravděpodobně vydělat mnohem víc - ale i tak je těch prostředků hodně a mohly by každému týmu zajistit důstojnou existenci. Myslím, že se ubíráme správným směrem. Existuje nějaká dohoda, ale je také pravda, že se leccos může změnit.

img-responsive

Sauber slaví čtvrt století svého působení v F1 | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber letos slaví 25. výročí svého působení v F1. Mnoho let této plavby bylo ve znamení bouří, ale pořád jste tady. Jaké je tajemství přežití Sauberu do současnosti?

MK: Protože jsme švýcarský tým, dobře víme, jak uchovat naše tajemství! Myslím, že to má se zemí našeho původu hodně společného. Nikdy se nevzdáváme, vykazujeme určitou tvrdohlavost a umíme najít vnitřní sílu v těžkkých chvílích. A poté se dokážeme odrazit ode dna!

Vytisknout

Diskuze: Tajemství Sauberu spočívá v zemi jeho původu, říká šéfka Kaltenbornová

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff spekuluje opatrně, čímž jenom přilévá olej do ohně narůstajících dohadů

Mercedes by za jistých okolností Alonsa bral, ovšem jde i o Hamiltonův názor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud