Marko vysvětluje ztrátu Red Bullu, za níž může i Renault. A opět hrozí odchodem z F1

Petr Hlawiczka, 20. dubna 2017, 06:40 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po závodu v Bahrajnu rozebírá pro oficiální stránky Formule 1 ztrátu Red Bullu, stahování náskoku nejlepších a nastiňuje, kdy se dočkáme dalších pokroků na straně šasi a pohonné jednotky Renaultu, jenž je částečně zodpovědný za jejich manko. Důrazně také požaduje zjednodušení motorů a vstup nezávislého dodavatele, jinak by podle něj mohl rakouský tým vrcholnou disciplínu motorsportu opustit.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 24.04. 08:19) Napište svůj názor
Pierre Gasly s Red Bullem při testování v Bahrajnu tento týden

Pierre Gasly s Red Bullem při testování v Bahrajnu tento týden | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Helmute, před závodem v Bahrajnu Daniel [Ricciardo] uvedl, že na Mercedes ztrácíte 1,3 vteřiny a že to je ten rozdíl, který jej dělí od titulu. Je to realita nebo věci vykresluje až příliš černě?
Helmut Marko:
Dovolte mi objasnit historii naší rychlosti: v Austrálii jsme zaostávali o 1,8 sekundy, v Číně o 1,3 sekundy a v Bahrajnu to bylo něco kolem 9 desetin. Po krocích se tedy zlepšujeme, ale samozřejmě to nestačí.

A když se podíváme na kvalifikaci, v níž auta ukazují svou čistou rychlost, tak víme, že Mercedes má kvalifikační mód a do určité míry i Ferrari - a to jim hodně pomáhá. To, že je neustále stahujeme, bych řekl, že je slibný směr našeho postupu. Jelikož v kvalifikaci nedostáváte žádné body, tak dobrou zprávou je to, že v závodě jsme obvykle silnější, pokud nás nezastaví problém, který například v neděli zažil s brzdami Max.

Sotva před 10 týdny to během testů v Barceloně vypadalo pro Red Bull úplně jinak. Nebo jen Mercedes a Ferrari skrývali svou formu a neodhalili svůj plný potenciál?
HM:
No, v prvním testu jsme byli hodně optimističtí, že tři týmy jsou si dost vyrovnané, ale už v druhém jsme museli zkousnout fakt, že zaostáváme. Takže Melbourne a Šanghaj nepředstavovaly budíček, to možná pro outsidery. My už jsme věděli, která bije.

img-responsive

Helmut Marko (vlevo) se svým talentem Maxem Verstappenem | foto: Red Bull Content Pool

Ve svém kokpitu máte dva super-talenty a v případě Maxe možná takový, který se objevuje jednou za 10 let. Momentálně se ale všechno zdá být promarněné - alespoň tuto sezónu.
HM:
Máme dva problémy: Renault měl nějaké problémy se spolehlivostí, což nás zpomalilo ve vývoji, a my jsme nepřišli s takovým šasi, s jakým bychom měli.

Ve dne v noci ale pracujeme na nápravě. Jsme hodně optimističtí v tom, že dalšího významného pokroku dosáhneme v Barceloně, kde dojde k velké výměně dílů. Někdy je tedy trpělivost tou nejlepší cností, kterou může jezdec mít.

Je to tedy fakt, že v Barceloně budete mít obrovské vylepšení šasi a že vylepšení motoru přijde v Montrealu?
HM: Ano, šasi bude v Barceloně přepracované a Renault pro Montreal něco chystá.

Ale v té době už budou Mercedes a Ferrari pryč.
HM:
Říká kdo? Když jsme se Sebastianem [Vettelem] bojovali [v roce 2012] proti Alonsovi, tak jsme po letní přestávce ztráceli 42 bodů, a přesto jsme vyhráli! Kdo je tedy mistrem stahování (smích)?

Je tohle ten adrenalin, který tým potřebuje k tomu, aby předváděl své nejlepší výkony?
HM:
No, ne tak úplně, ale víme, čeho jsme schopni.

img-responsive

Red Bull spoléhá na pohonné jednotky Renault, které si přejmenovává dle svého sponzora na TAG Heuer | foto: Renault Sport F1

Zákazník bude vždy závislý na svém dodavateli motorů, to jste možná tvrdě poznali v uplynulých 4 letech. Máte nějakou ambici tuto situaci jednoho dne změnit?
HM:
Samozřejmě - a to ne "jednoho dne." Nejpozději do roku 2021 musí dojít ke vstupu nezávislého dodavatele motorů do F1. To je více než nezbytné. Motor musí být navíc jednoduchý, hlasitý a stát méně než deset milionů [dolarů, tj. kolem čtvrt miliardy Kč].

Hovoříme o méně sofistikovaným motoru, než který mám nyní - o jednoduchém závodním motoru. Existuje dostatečné množství společností, které by ho mohly dodávat. Očekáváme tedy, že noví majitelé společně s FIA najdou řešení nejpozději do konce této sezóny. Pokud k tomu nedojde, nemůžeme zaručit naše setrvání v F1.

Momentálně bojujete v šampionátu o třetí místo.
HM:
A to nemůže být naším cílem! Pokud jde ale o šasi, tak zároveň musíme ukázat sami na sebe.

Kdybyste měl magickou hůlku, která by vám umožnila změnit auto k lepšímu, kterou část byste si vybral jako první?
HM:
Nepotřebuji magickou hůlku. Musíme se jen ubírat svou vlastní cestou neustálého stahování náskoku. Pak nebudeme potřebovat žádné pohádkové nástroje (smích).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Marko vysvětluje ztrátu Red Bullu, za níž může i Renault. A opět hrozí odchodem z F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.04.2017 08:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

Felipe Massa se šel rozloučit s fanoušky na pódium po závodě v Brazílii

Felipe Massa by mohl reprezentovat Brazílii ve Světové radě motorsportu

Nico Rosberg (vlevo) s Lewisem Hamiltonem před rokem v Abú Zabí

Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při tréninku v Bahrajnu

Vyhovuje letošní vůz spíše jízdímu stylu Vettela? Ferrari to popírá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

  2. GRAFIKA: Startovní rošt v Brazílii po penalizacích

  3. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  4. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  5. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  6. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

reklama