Marko vysvětluje ztrátu Red Bullu, za níž může i Renault. A opět hrozí odchodem z F1

Petr Hlawiczka, 20. dubna 2017, 06:40 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po závodu v Bahrajnu rozebírá pro oficiální stránky Formule 1 ztrátu Red Bullu, stahování náskoku nejlepších a nastiňuje, kdy se dočkáme dalších pokroků na straně šasi a pohonné jednotky Renaultu, jenž je částečně zodpovědný za jejich manko. Důrazně také požaduje zjednodušení motorů a vstup nezávislého dodavatele, jinak by podle něj mohl rakouský tým vrcholnou disciplínu motorsportu opustit.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 24.04. 08:19) Napište svůj názor
Pierre Gasly s Red Bullem při testování v Bahrajnu tento týden

Pierre Gasly s Red Bullem při testování v Bahrajnu tento týden | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Helmute, před závodem v Bahrajnu Daniel [Ricciardo] uvedl, že na Mercedes ztrácíte 1,3 vteřiny a že to je ten rozdíl, který jej dělí od titulu. Je to realita nebo věci vykresluje až příliš černě?
Helmut Marko:
Dovolte mi objasnit historii naší rychlosti: v Austrálii jsme zaostávali o 1,8 sekundy, v Číně o 1,3 sekundy a v Bahrajnu to bylo něco kolem 9 desetin. Po krocích se tedy zlepšujeme, ale samozřejmě to nestačí.

A když se podíváme na kvalifikaci, v níž auta ukazují svou čistou rychlost, tak víme, že Mercedes má kvalifikační mód a do určité míry i Ferrari - a to jim hodně pomáhá. To, že je neustále stahujeme, bych řekl, že je slibný směr našeho postupu. Jelikož v kvalifikaci nedostáváte žádné body, tak dobrou zprávou je to, že v závodě jsme obvykle silnější, pokud nás nezastaví problém, který například v neděli zažil s brzdami Max.

Sotva před 10 týdny to během testů v Barceloně vypadalo pro Red Bull úplně jinak. Nebo jen Mercedes a Ferrari skrývali svou formu a neodhalili svůj plný potenciál?
HM:
No, v prvním testu jsme byli hodně optimističtí, že tři týmy jsou si dost vyrovnané, ale už v druhém jsme museli zkousnout fakt, že zaostáváme. Takže Melbourne a Šanghaj nepředstavovaly budíček, to možná pro outsidery. My už jsme věděli, která bije.

img-responsive

Helmut Marko (vlevo) se svým talentem Maxem Verstappenem | foto: Red Bull Content Pool

Ve svém kokpitu máte dva super-talenty a v případě Maxe možná takový, který se objevuje jednou za 10 let. Momentálně se ale všechno zdá být promarněné - alespoň tuto sezónu.
HM:
Máme dva problémy: Renault měl nějaké problémy se spolehlivostí, což nás zpomalilo ve vývoji, a my jsme nepřišli s takovým šasi, s jakým bychom měli.

Ve dne v noci ale pracujeme na nápravě. Jsme hodně optimističtí v tom, že dalšího významného pokroku dosáhneme v Barceloně, kde dojde k velké výměně dílů. Někdy je tedy trpělivost tou nejlepší cností, kterou může jezdec mít.

Je to tedy fakt, že v Barceloně budete mít obrovské vylepšení šasi a že vylepšení motoru přijde v Montrealu?
HM: Ano, šasi bude v Barceloně přepracované a Renault pro Montreal něco chystá.

Ale v té době už budou Mercedes a Ferrari pryč.
HM:
Říká kdo? Když jsme se Sebastianem [Vettelem] bojovali [v roce 2012] proti Alonsovi, tak jsme po letní přestávce ztráceli 42 bodů, a přesto jsme vyhráli! Kdo je tedy mistrem stahování (smích)?

Je tohle ten adrenalin, který tým potřebuje k tomu, aby předváděl své nejlepší výkony?
HM:
No, ne tak úplně, ale víme, čeho jsme schopni.

img-responsive

Red Bull spoléhá na pohonné jednotky Renault, které si přejmenovává dle svého sponzora na TAG Heuer | foto: Renault Sport F1

Zákazník bude vždy závislý na svém dodavateli motorů, to jste možná tvrdě poznali v uplynulých 4 letech. Máte nějakou ambici tuto situaci jednoho dne změnit?
HM:
Samozřejmě - a to ne "jednoho dne." Nejpozději do roku 2021 musí dojít ke vstupu nezávislého dodavatele motorů do F1. To je více než nezbytné. Motor musí být navíc jednoduchý, hlasitý a stát méně než deset milionů [dolarů, tj. kolem čtvrt miliardy Kč].

Hovoříme o méně sofistikovaným motoru, než který mám nyní - o jednoduchém závodním motoru. Existuje dostatečné množství společností, které by ho mohly dodávat. Očekáváme tedy, že noví majitelé společně s FIA najdou řešení nejpozději do konce této sezóny. Pokud k tomu nedojde, nemůžeme zaručit naše setrvání v F1.

Momentálně bojujete v šampionátu o třetí místo.
HM:
A to nemůže být naším cílem! Pokud jde ale o šasi, tak zároveň musíme ukázat sami na sebe.

Kdybyste měl magickou hůlku, která by vám umožnila změnit auto k lepšímu, kterou část byste si vybral jako první?
HM:
Nepotřebuji magickou hůlku. Musíme se jen ubírat svou vlastní cestou neustálého stahování náskoku. Pak nebudeme potřebovat žádné pohádkové nástroje (smích).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Marko vysvětluje ztrátu Red Bullu, za níž může i Renault. A opět hrozí odchodem z F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.04.2017 08:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při tréninku v Bahrajnu

Vyhovuje letošní vůz spíše jízdímu stylu Vettela? Ferrari to popírá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  3. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  4. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud