Rozhovor s Hülkenbergem: Renault chce v roce 2017 předvést pár překvapení

Petr Hlawiczka, 11. ledna 2017, 06:20 Google+

Nico Hülkenberg pro oficiální stránky Formule 1 hovoří o svých očekáváních před první sezónou s novým týmem. Po přestupu z Force Indie, čtvrtého nejlepšího týmu loňského šampionátu, si nedělá iluze, že by jej u Renaultu nečekala tvrdá práce, na druhou stranu věří, že jejich vztah bude vzkvétat a že se možná již letos od nich dočkáme několika překvapení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rozhovor s Hülkenbergem: Renault chce v roce 2017 předvést pár překvapení - anotačné foto

Nico Hülkenberg v Abú Zabí | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Nico, rok 2017 bude novou kapitolou ve tvé kariéře ve Formuli 1. S jakými nadějemi vstupuješ do nové sezóny?
Nico Hülkenberg:
Věřím, že se tento rok karty kvůli změnám v pravidlech trochu promíchají, takže to pro nás bude dobrá příležitost. U Renaultu tvrdě pracujeme na tom, abychom stáhli náskok a dostali se tak do pozice, z níž bychom mohli získat nějaké body.

Samozřejmě, že lidé jsou mým přestupem k Renaultu nadšení, stejně tak i já. Ve skutečnosti jsem velmi nadšený a hodně motivovaný na počátku spolupráce s mým novým týmem. Zároveň ale musíme být opatrní a neočekávat toho hned příliš. Musíme tvrdě pracovat - tvrději a lépe, abychom dostihli konec vlaku.

Co bylo hlavním důvodem odchodu z Force Indie? Potřeboval ses dostat ze své komfortní zóny a rutiny, která nastává, když člověk někde zůstává příliš dlouho?
NH:
Přesně tak. Po mém dlouhém "manželství" s Force Indií jsem cítil, že potřebuji novou přítelkyni (smích)! Žerty stranou, jsem hluboce vděčný Force Indii, odešel jsem z ní na vrcholu. Prožili jsme nejúspěšnější rok v její historii: čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.

img-responsive

Splněný sen - s Force Indií dosáhl Nico Hülkenberg na 4. příčku v šampionátu konstruktérů | foto: Sahara Force India

To mi připadalo téměř jako snění neskutečného snu - a ten sen se splnil. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že přechod k továrnímu týmu je pro mě tím správným krokem, abych dosáhl nové úspěchy. Já i Renault jsme vyzyvatelé s dobrým potenciálem.

O soukromých týmech jako je Force Indie se dá říci, že co je malé, to je hezké. Ale Renault je továrním týmem, který se musí držet hodně odlišných pravidel. Z toho, co jsi zatím viděl a zažil, co patří k těm největším rozdílům, pokud jde o zařízení, stroje, pracovní sílu a mentalitu?
NH:
U Force Indie jsme byli těmi nejlepšími ze zbytku za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Ale pak znovu: neměli jsme ty nezbytné předpoklady a čistou sílu automobilek, které soutěží za zcela jiných podmínek.

U Force Indie jsme z mála dosáhli hodně. U Renaultu to bude v příštích letech o tom, abychom účast proměnili ve skutečný boj o titul. Abychom využili výhod výrobce tím nejlepším způsobem pro dosažení úspěchů minulosti. A věřte mi, dokážeme to!

Technický ředitel Renaultu Bob Bell tě považuje za tahouna Renaultu za úspěchem. Stanovili jste si pro rok 2017 už nějaké cíle?
NH: 
V roce 2017 chceme být ambiciózními uchazeči a dobří na několik překvapení. Ale jak už jsem řekl, rok 2017 pro nás bude rokem přechodným. Dejte nám nějaký čas a oslavujte s námi, pokud budeme rychlejší, než se očekávalo (smích).

img-responsive

S Renaultem ho letos čeká přechodný rok, možná ale předvedou pár překvapení | foto: Renault Sport F1

Všechna špičková místa pro rok 2017 se zdála být na konci minulé sezóny obsazená - a pak Nico Rosberg z čista jasna oznámil svůj odchod. Má se za to, že tě Mercedes kontaktoval. Šlo by o lákavou alternativu k Renaultu?
NH: Vzhledem k situaci v té chvíli nebylo na přestup žádným způsobem či formou ani pomyšlení, protože jsem byl už zamilován do své nové přítelkyně, do Renaultu (smích).

V letošní sezóně Formule 1 nebudeme mít úřadujícího mistra světa. Je to správné?
NH: Je to určitě škoda, že tady Nico nebude, aby obhajoval svůj titul. Jsem si však také jistý tím, že věděl, co dělá. Pro mě jako pragmatika to bude znamenat, že mě nebude před velkými cenami vyzvedávat svým letadlem. To mě fakt mrzí.

Prožíváme tu nejdelší zimní přestávku po několika letech. Aby člověk zůstal fit, tak je nejlepší být v autě. Co děláš jako alternativu? Všichni odhadují, že nová auta budou fyzicky velmi náročná.
NH:
Pro mě osobně šlo o tu nejkratší přestávku po letech a už jsem každý den v posilovně. Chci začít sezónu v perfektní formě. Nová pravidla auta zrychlí, proto budou pro jezdce náročnější - a já chci být na to připravený. Rok 2017 bude vzrušujícím rokem a já už se na všechny ty věci a výzvy těším.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Hülkenbergem: Renault chce v roce 2017 předvést pár překvapení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Může se stát, že Alonso od McLarenu odjede již v průběhu letoška, tvrdí Webber - anotačno foto

Může se stát, že Alonso od McLarenu odjede již v průběhu letoška, tvrdí Webber

Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky? - anotačno foto

Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

FIA po Číně zváží úpravy DRS zón - anotačno foto

FIA po Číně zváží úpravy DRS zón

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší - anotačno foto

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší

Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy - anotačno foto

Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Hamilton vyzývá Mercedes k rychlému řešení problémů s výdrží pneumatik - anotačno foto

Hamilton vyzývá Mercedes k rychlému řešení problémů s výdrží pneumatik

Whiting vysvětluje příčiny druhého zaváděcího kola. Kvjat za to nemůže - anotačno foto

Whiting vysvětluje příčiny druhého zaváděcího kola. Kvjat za to nemůže

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mělo Ferrari na pole position? + VIDEO

  3. Hamilton v 2. tréninku o půl sekundy před Vettelem

  4. První trénink v Austrálii ovládly Mercedesy, odkryli u Ferrari karty?

  5. Honda hlásí pokrok, Alonso i přesto očekává těžký víkend

  6. Zklamání? Vůz Ferrari se podle Vettela nechoval tak, jak by měl

reklama