Rozhovor s Hülkenbergem: Renault chce v roce 2017 předvést pár překvapení

Petr Hlawiczka, 11. ledna 2017, 06:20 Google+

Nico Hülkenberg pro oficiální stránky Formule 1 hovoří o svých očekáváních před první sezónou s novým týmem. Po přestupu z Force Indie, čtvrtého nejlepšího týmu loňského šampionátu, si nedělá iluze, že by jej u Renaultu nečekala tvrdá práce, na druhou stranu věří, že jejich vztah bude vzkvétat a že se možná již letos od nich dočkáme několika překvapení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Hülkenberg v Abú Zabí

Nico Hülkenberg v Abú Zabí | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Nico, rok 2017 bude novou kapitolou ve tvé kariéře ve Formuli 1. S jakými nadějemi vstupuješ do nové sezóny?
Nico Hülkenberg:
Věřím, že se tento rok karty kvůli změnám v pravidlech trochu promíchají, takže to pro nás bude dobrá příležitost. U Renaultu tvrdě pracujeme na tom, abychom stáhli náskok a dostali se tak do pozice, z níž bychom mohli získat nějaké body.

Samozřejmě, že lidé jsou mým přestupem k Renaultu nadšení, stejně tak i já. Ve skutečnosti jsem velmi nadšený a hodně motivovaný na počátku spolupráce s mým novým týmem. Zároveň ale musíme být opatrní a neočekávat toho hned příliš. Musíme tvrdě pracovat - tvrději a lépe, abychom dostihli konec vlaku.

Co bylo hlavním důvodem odchodu z Force Indie? Potřeboval ses dostat ze své komfortní zóny a rutiny, která nastává, když člověk někde zůstává příliš dlouho?
NH:
Přesně tak. Po mém dlouhém "manželství" s Force Indií jsem cítil, že potřebuji novou přítelkyni (smích)! Žerty stranou, jsem hluboce vděčný Force Indii, odešel jsem z ní na vrcholu. Prožili jsme nejúspěšnější rok v její historii: čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.

img-responsive

Splněný sen - s Force Indií dosáhl Nico Hülkenberg na 4. příčku v šampionátu konstruktérů | foto: Sahara Force India

To mi připadalo téměř jako snění neskutečného snu - a ten sen se splnil. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že přechod k továrnímu týmu je pro mě tím správným krokem, abych dosáhl nové úspěchy. Já i Renault jsme vyzyvatelé s dobrým potenciálem.

O soukromých týmech jako je Force Indie se dá říci, že co je malé, to je hezké. Ale Renault je továrním týmem, který se musí držet hodně odlišných pravidel. Z toho, co jsi zatím viděl a zažil, co patří k těm největším rozdílům, pokud jde o zařízení, stroje, pracovní sílu a mentalitu?
NH:
U Force Indie jsme byli těmi nejlepšími ze zbytku za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Ale pak znovu: neměli jsme ty nezbytné předpoklady a čistou sílu automobilek, které soutěží za zcela jiných podmínek.

U Force Indie jsme z mála dosáhli hodně. U Renaultu to bude v příštích letech o tom, abychom účast proměnili ve skutečný boj o titul. Abychom využili výhod výrobce tím nejlepším způsobem pro dosažení úspěchů minulosti. A věřte mi, dokážeme to!

Technický ředitel Renaultu Bob Bell tě považuje za tahouna Renaultu za úspěchem. Stanovili jste si pro rok 2017 už nějaké cíle?
NH: 
V roce 2017 chceme být ambiciózními uchazeči a dobří na několik překvapení. Ale jak už jsem řekl, rok 2017 pro nás bude rokem přechodným. Dejte nám nějaký čas a oslavujte s námi, pokud budeme rychlejší, než se očekávalo (smích).

img-responsive

S Renaultem ho letos čeká přechodný rok, možná ale předvedou pár překvapení | foto: Renault Sport F1

Všechna špičková místa pro rok 2017 se zdála být na konci minulé sezóny obsazená - a pak Nico Rosberg z čista jasna oznámil svůj odchod. Má se za to, že tě Mercedes kontaktoval. Šlo by o lákavou alternativu k Renaultu?
NH: Vzhledem k situaci v té chvíli nebylo na přestup žádným způsobem či formou ani pomyšlení, protože jsem byl už zamilován do své nové přítelkyně, do Renaultu (smích).

V letošní sezóně Formule 1 nebudeme mít úřadujícího mistra světa. Je to správné?
NH: Je to určitě škoda, že tady Nico nebude, aby obhajoval svůj titul. Jsem si však také jistý tím, že věděl, co dělá. Pro mě jako pragmatika to bude znamenat, že mě nebude před velkými cenami vyzvedávat svým letadlem. To mě fakt mrzí.

Prožíváme tu nejdelší zimní přestávku po několika letech. Aby člověk zůstal fit, tak je nejlepší být v autě. Co děláš jako alternativu? Všichni odhadují, že nová auta budou fyzicky velmi náročná.
NH:
Pro mě osobně šlo o tu nejkratší přestávku po letech a už jsem každý den v posilovně. Chci začít sezónu v perfektní formě. Nová pravidla auta zrychlí, proto budou pro jezdce náročnější - a já chci být na to připravený. Rok 2017 bude vzrušujícím rokem a já už se na všechny ty věci a výzvy těším.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Hülkenbergem: Renault chce v roce 2017 předvést pár překvapení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz nese za kolizi svůj podíl viny

Za vzájemnou kolizi s Kvjatem v Británii může i Sainz, překvapil šéf Toro Rosso + VIDEO

Pascal Wehrlein při pátečním tréninku v Rakousku

Sauber ruší plánovanou spolupráci s Hondou, budou jej pohánět jiné motory

Zak Brown by pozměnil statut pilotní superlicence

Zak Brown skrytě zaútočil na Lewise Hamiltona

Esteban Ocon se řadí mezi výrazné talenty F1

Co by Ocon dělal u McDonalda a jaký je jeho velký sen?

Toto Wolff je toho názoru, že Dohoda o svornosti se přežila

Bude Formule 1 s franšízovým modelem úspěšnější?

Robert Kubica v dobách své aktivní kariéry v F1

Kubica už po letní pauze? Vyjádřili se jak Hülkenberg, tak Renault

Současné pojetí motorů dle Illiena zašlo příliš daleko

Uznávaný Illien promluvil. Otevřeně vysvětlil problém motorů F1, politiku výrobců i řešení

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dieter Zetsche se v daný okamžik nacházel docela jinde

"Zase něco s Lewisem?" Šéf Mercedesu líčí chvíli, kdy mu oznámili Rosbergův…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?

  2. "Porážka Ferrari," hodnotí Minardi oznámení Haasu

  3. Všech 12 ikonických vozů ze hry F1 2017 odhaleno. Čeká nás to nejlepší z posledních 30 let

  4. "Kolik vám Stroll za své místo zaplatil?" Kolegové si tropí žerty ze šéfky Williamsu

  5. Konečně víme, jak to bylo s Kimiho pneumatikou v závěru GP Británie

  6. Spiknutí či dokonce vzpoura pneumatik? Ale jděte, to se jednoduše stává...

reklama