Proč Mercedes křičel na Whitinga a kdy se Lewis vrátí na vítěznou vlnu?

Robert RoBertino Pavelka, 19. září 2016, 13:40 Google+

V boxu Mercedesu vládlo v neděli večer (pochopitelně singapurského času) značné napětí. Nakonec se Toto Wolff a jeho suita mohli radovat, protože Nico Rosberg uhájil vítězství rozdílem, který překonal i těsný dojezd na Circuit de Catalunya. Šéf Mercedesu tak měl při zodpovídání dotazů dobrou náladu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lowe a Wolff si v při posledním závodě asi uhryzali nejeden nehet

Lowe a Wolff si v při posledním závodě asi uhryzali nejeden nehet | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Když Daniel Ricciardo zajel naposledy do boxů, rozplynula se vaše strategie?

Toto Wolff: No, nevím přesně, jaký byl odstup když zastavil, ale ihned poté Daniel zajel ohromující rychlé kolo a rozdíl se se začal vytrácet - takže nám vlastně nedal jinou šanci než zůstat na trati až do cíle.

Plánoval jste takový scénář před zastávkou?

TW: Ne! Protože naše statistika nám ukázala, že bychom měli po pitstopu mít k dobru ještě sedm vteřin - a Daniel byl najednou o 3,5 vteřin rychlejší a algoritmus jasně naznačil "nemáme žádný náskok". V tu chvíli jsme se probrali a museli se v té chvíli rozhodnout, jestli se Nico pokusí přidat a pak zastaví, nebo přejdeme ke konzervativnímu módu, pokusíme se šetřit pneumatky a brzdy a budeme bojovat o pozici,. Tuto možnost jsme nakonec zvolili.

img-responsive

Daniel Ricciardo připravil Mercedesům horké chvíle | foto: Pirelli

Jaký byl rozdíl na brzdách u obou vozů?

TW: Naprosto minimální. Stejný od začátku. Ale tak bychom mohli nazvat hru v Singapuru. Myslím, že byste mohl slyšet lamentaci o přehřátých brzdách po celém paddocku. Možná jsme podnikli určité kroky, které nám přinesly na začátku jisté potíže, ale nakonec jsme skončili na prvním a třetím místě, takže výsledky obhajují přijatou strategii.

Lewis měl původně jet strategii dvou zastávek. Co vás přimělo ji změnit?

TW: Když jsme viděli, že Lewis má brzdy pod kontrolou, tak jsme si řekli, že by undercut mohl být úspěšný. Tuhle situaci vlastně způsobil Daniel - Nico ji udělat nemohl. Daniel by mohl vyhrát závod, kdybychom zavolali do boxů i Nica. Takže jsme prožívali dost nervozity, ale nakonec se to ukázalo jako správné rozhodnutí.

Měli oba piloti stejný brzdný systém?

TW: Mají naprosto shodnou specifikaci. Oba krátce po začátku měli problémy s přehřátím. Nico ale po většinu závodu měl před sebou volno a chladný vzduch mu umožnil nakládat s brzdami snadněji.

Byl to nejlepší Nicův výkon, který jste viděl?

TW: Znám ho od roku 2013 a ano, tohle byl jeho nejlepší výkon od doby, kdy spolupracujeme.

 

img-responsive

Nico Rosberg se svou trofejí po závodě v Singapuru | foto: Daimler AG

Jaký byl Nico v tomto závodním víkendu? Změnil něco v tom, co dělá?

TW: Mám tendenci říkat, že Lewis má úžasné tempo, a právě to jsme tento víkend viděli u Nica. Byl fantastický v kvalifikaci, měl skvělý start a kontroloval si tempo. Naproti tomu Lewis neměl nejlepší víkend. Chyběla mu odjetá kola, abychom mohli zjistit správné nastavení a od toho se vše odvíjelo.

Je to tedy současný trend? Nico na vrcholu a trápící se Lewis?

TW: Nemáme tendenci hovořit o našich pilotech ve smyslu - jeden nahoře, druhý dole. Tyto situace panují tři roky, protože každoročně bojují o titul. Takže podobné vlny už jsme viděli. Jen chci podotknout, že před několika týdny jsme mluvili o Lewisově vzepětí a najednou je na vztestupu Nico. Za dva týdny uvidíme, jestli se to zase změní.

Ve kterém okamžiku jste si pomyslel, že Nico závod vyhraje?

TW: Byla to ta chvíle, kdy jsme ho žádali, aby přidal. Věděli jsme, že hlavním cílem je poskytnout mu maximum, aby v posledních třech čtyřech kolech byl schopen udržet náskok před Ricciardem. Soustředili jsme se na režim motory, aby v posledních kolech neztrácela baterie napětí, aby měl sílu se bránit. Pak ale nastala trochu nešťastná situace mezi Estebanem Gutiérrezem a Felipe Massou, kteří bojovali o 11. místo. Gutiérrez se snad pokaždé zachová stejně a nikomu při předjetí o kolo nepomůže. Upřímně řečeno, bojuje se o vítězství v závodě a najednou se vám do toho připlete někdo další a citelně do takového boje zasáhne. A je to pořád jeden a ten samý. Křičeli jsme na Charlie Whitinga, ať s tím něco udělá - Felipe vcelku rychle uhnul, ale Esteban pokračoval dál ve své jízdě a jenom využil odstupu, který mu Massa svým čestným jednáním poskytl.

img-responsive

From zero to hero. Mercedes může slavit | foto: Daimler AG

Loni jste byli v Singapuru hodně vzadu, očekával jste tak významný výsledek na téže trati letos?

TW: Chci říci, že F1 se nám dnes předvedla v tom nejlepším světle - celý závod, nejenom my. Samozřejmě jsem moc rád, že jsme vymazali špatný dojem z loňska. V roce 2015 v poli poražených a dnes - první a třetí. Věděli jsme, že to nebude vůbec snadné kvůli Red Bullu, smekám před nimi a Danielem. Byl tu stále rychlý a to, co předvedl po své poslední zastávce nám přidělalo hodně vrásek. Jsem velice rád, že jsme vyhráli, ale i kdyby to dopadlo opačně, byl bych z takového závodu nadšený.

Viděli jsme vaše piloty v různých fázích sezóny - jednou se vezl na vítězné vlně Nico, pak se dostal nahoru Lewis, teď je to zase Nico. Co musí Lewis udělat, aby zvrátil věci opět ve svůj prospěch?

TW: Penalizace za výměnu motoru v Monze byla pro něj hodně trpká, tento víkend se vysloveně trápil. A pokud jeho týmový kolega udělal všechno bezvadně, je to hodně obtížné to překonat. Ale už za dva týdny bude mít další příležitost. 

Vytisknout

Diskuze: Proč Mercedes křičel na Whitinga a kdy se Lewis vrátí na vítěznou vlnu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v Singapuru

"Na těch pneumatikách jsme mohli dojet až do cíle," tvrdí Räikkönen. Mohl…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud