Poznejte lidi ze stáje Red Bull: co na sebe prozradí Ricciardův závodní inženýr?

Robert RoBertino Pavelka, 12. září 2016, 22:15 Google+

Lidé ze zákulisí jsou možná pro někoho méně zajímaví, ale bylo by dobré si uvědomit, že bez nich by to prostě nešlo. I oni ovládají své umění a měli bychom jim dát prostor, aby nám na sebe něco prozradili. Jako v případě Simona Rennieho, závodního inženýra Daniela Ricciarda.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daniel Ricciardo a jeho závodní inženýr Simon Rennie

Daniel Ricciardo a jeho závodní inženýr Simon Rennie | foto: Infiniti

Sdílejte článek

1. Vzpomenete si na první závod, který jste navštívil?
Simon Rennie:
Mám dojem, že to byl pravděpodobně Harewood Hill Climb v Yorkshire. Mám i nějaké fotky, ale sám si na to moc dobře nevzpomínám. Muselo mi být nějakých pět nebo šest, byl jsem tam s rodiči, kteří jsou velkými fanoušky F1. Byly tam tehdy nějaké silniční vozy a malá závodní auta. Teď se mi vybavila vůně paliva, zvláště Mini ji mělo opravdu úžasnou.

2. Jaké je podle vás nejkrásnější silniční vozidlo?
SR:
Nejsem si tak docela jistý, ale moc se mi líbí Austin Healey 3000. Vím, že je mnoho exotičtějších a dražších aut, ale tohle považuju za opravdu pěkné a správné britské vozidlo.

3. A jaké je tedy nejkrásnější závodní auto?
SR:
Na to mám dvě odpovědi. Kdysi jsem pracoval v týmu Renault F1 a poslední monopost s desetiválcovým motorem R25, se kterým jsme vyhráli šampionát, bylo opravdu krásné. Předtím, když jsem byl ještě kluk, si dobře pamatuji model prototypu Jaguar ze začátku 80. let, byl to XJR9 skupiny C. Tenhle model jsem si vybral v jednom obchůdku na rohu ulice, kde se modely prodávaly, a pečlivě ho postavil. V té době to byl jeden z mých nejoblíbenějších vozů.

img-responsive

Že by si pánové vyměnili role? | foto: Red Bull Content Pool

4. Jaké bylo vaše první auto? Vylepšil jste si ho nějak?
SR:
Byl to Mini 1988 s obsahem 998 cm3 a měl jsem dojem, že je to naprosto úžasný vůz. Měl jsem ho od svých 17 let asi čtyři roky. A jestli jsem si ho vylepšil? Některé části jsem pochromoval, udělal na něj bílé pruhy, aby vypadal jako Mini Cooper, i když nebyl. A ještě jsem si trochu pohrál s motorem a přidělal mu pořádné výfuky.

5. Jaké auto vlastníte teď a proč jste si ho koupil?
SR:
Mám BMW M4 a koupil jsem si ho, protože jsem ho dostal s dobrou slevou! Předtím jsem měl E46 M3, ale najel jsem s ním jenom nějakých 160 000 km. Měl jsem ho rád, ale byl čas na změnu. M4 je neuvěřitelně rychlé. Vlastně ani není třeba mít tak rychlé silniční auto, je to skoro ztráta.

6. Kdy jste se začal zajímat o motorsport a komu jste fandil?
SR:
 Bylo to někdy v polovině 80. let. U nás doma byl hodně populární Nigel Mansell, takže zezačátku jsem asi fandil jemu. Pak se díky matce stal doma jasnou jedničkou Michael Schumacher. Já jsem ale asi povahově podobný otci, těšil jsem se vždycky na celkový zážitek víc než na výkon konkrétního pilota nebo týmu, protože to už mohlo být poněkud zkreslené.

7. Jaký je váš oblíbený okruh F1 nebo mimo ni?
SR:
Jezdíme na spoustu dobrých míst. Určitě všechny začínající na písmeno M - Melbourne, Monako, Montreal, všude je to skvělé. Také Austin je úžasné město. Jsem velký příznivec dobrého jídla, takže všude tam, kde mohu dostat místní speciality, churrascarias v Brazílii nebo barbecue v Austinu. Stejně jako nějaké další věci se jich hodně v mém životě točí kolem jídla.

img-responsive

Renie vzpomíná i na Roberta Kubicu | foto: Lotus F1 Team

8. Co byste nejraději ze své kariéry vymazal?
SR:
Bývá to něco, když minete svůj cíl. Spokojenost provází každé vítězství, ale stejně tak můžete být spokojeni i když nevyhrajete, protože víte, že váš vůz toho není schopen, ale vy jste udělali to nejlepší, co jste mohli.

Vzpomínám si na Suzuku 2010, byl jsem závodní inženýr Roberta Kubici a tehdy kvalifikace probíhala v neděli ráno, protože byl takový monzun, že v sobotu nebylo možné vyjet na trať. Na startovním roštu jsme byli nakonec třetí (Hamilton byl penalizován), Robert se dostal na druhé místo, ale pak přišel safety car a ve druhém kole nám upadlo jedno ze zadních kol. Bylo to obrovské zklamání, protože vůz jel jinak velmi dobře, Robert si s ním vedl dobře, proto jsem byl velmi rozčarovaný. Takové věci se moc často nestávají, ale hodně vás zasáhnou. Máte pak takový pocit prázdnoty.

9. Jaké byste zvolil závodní číslo a proč?
SR:
Musel bych jít do třímístného, chtěl bych 696, protože jsem ho měl na značce mého prvního auta.

10. Kdybyste měl na jeden den k dispozici Aston Martin, koho by sis vzal sebou a kam?
SR:
Bylo by moc hezké si se svou ženou udělat výlet po italských jezerech, po klikatých silnicích a hledat něco dobrého k jídlu. Nikdy jsem tam nebyl, ale vypadá to tam moc hezky a přátelům se tam moc líbí. Takže pěkné auto v pěkné části světa.

Vytisknout

Diskuze: Poznejte lidi ze stáje Red Bull: co na sebe prozradí Ricciardův závodní inženýr?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz by nerad v posledních závodech bojoval v hloubi pole

Singapur je pro nás asi poslední šancí, cítí Sainz jr.

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud