Závody, kolegové, soupeři, kariéra, sex. Grosjean odpovídal svým fanouškům

Robert RoBertino Pavelka, 16. srpna 2016, 16:40 Google+

Romain Grosjean je v současné době nejlepším francouzským pilotem v F1. Možná by rád hájil barvy Renaultu, ale nyní bojuje v americké stáji Haas a sní o titulu mistra světa. Zvídaví fanoušci se ho mohli zeptat prakticky na cokoliv, a skutečně volili dotazy hodně na tělo...

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 19.08. 03:45) Napište svůj názor
Romain Grosjean čelil palbě z řad vlastních fanoušků

Romain Grosjean čelil palbě z řad vlastních fanoušků | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Proč máte číslo 8?
Romain Grosjean:
Vybral jsem si osmičku, protože moje žena se narodila 8. prosince, začali jsme spolu chodit v roce 2008 a moji synové jsou osmým divem světa.

Jaký byl Kimi Räikkönen týmový kolega? Mluvil s vámi a sdílel informace nebo byl uzavřený do sebe?
RG:
No, Kimi nemluví! Ale o informace se podělil, takže jsem se vedle něj hodně naučil. Ale z jeho samotného jsem toho moc nedostal.

Myslíte si, že by piloti měli více respektovat modré vlajky a souhlasíte s potrestáním těch, kteří nějakým způsobem ovlivní boj o vedení?
RG:
Myslím, že to je ošemetná věc. Vždy když vás někdo předjíždí o kolo, tak si stěžuje, že se předjetí nepovedlo dostatečně rychle. Ale ono je to dost složité, najít vhodné místo a vždy to stojí hodně času. Vždycky s tím budou problémy, ale rozhodně by taková věc neměla zásadně promluvit do boje o vedení v závodě.

img-responsive

Padla i zmínka o společném působení s Räikkönenem u Lotusu | foto: Lotus F1 Team

Jaký je vás názor na Hamiltonův zdvižený prst v Maďarsku, kterým počastoval Estebana Gutiérreze?
RG:
Pokud vás ovládá adrenalin a emoce, uděláte občas něco, co byste normálně nikdy nechtěl. Myslím, že v té situaci ztratil dost času, takže byl hodně nespokojený.

Domníváte se, že progres Haasu bude pokračovat natolik, aby se stal top týmem a za několik sezón bojoval i titul mistra světa?
RG:
V to doufám! Je to jeden z důvodů, proč v tomto týmu jsem. A myslím, že v dalších sezónách budeme ještě lepší.

Jak si vysvětlujete pokles výkonnosti Haasu po výborném vstupu do sezóny. Je to důvod nezkušenosti nového týmu nebo jde o technickou záležitost?
RG:
To není tak docela jasné ani nám. Začali jsme velmi dobře, byli jsme možná víc připravení než ostatní týmy. Z nějakého důvodu pneumatiky určené pro tuto sezónu na našem autě zpočátku fungovaly skvěle, pak jsme s nimi více zápasili. Poznáváme různé okruhy, potýkáme se s různými teplotami, různým nastavením, takže v prvním roce jsou věci poněkud odlišné a není snadné vše sladit pro úspěšnou prezentaci. Ale v obecném pohledu se domnívám, že na první sezónu si vedeme dobře.

img-responsive

Začátek s Haasem byl opravdu vynikající, připouští Grosjean | foto: Pirelli

Lewis Hamilton působí velice sebejistě, možná až příliš moc, zejména díky svým úspěchům. Pocítil jste někdy během vaší kariéry takové nadměrné sebevědomí?
RG:
Když vyhrajete titul mistra světa, tak si lidé myslí, že vše, co děláte, je dokonalé a skvělé. Když jste vzadu, musíte bojovat vždy tvrději. V roce 2013 jsem byl šestkrát na stupních vítězů, z toho třikrát po sobě, vše se zdálo být skvělé, a pak se vše najednou změní. Pořád se domníváte, že jezdíte dobré závody, ale je to trochu jinak. Ale Lewis si vede výborně a úspěchy si v těch letech zasloužil.

Domníváte se, že revoluce v pravidlech pro příští rok nějak postihne tak mladý tým jako je Haas?
RG:
Pro každého je to velmi ošidné. Jde o velké změny, na kterých tvrdě pracujeme, tým chce využít situace ke zlepšení oproti výkonům v letošním roce. Budeme tvrdě pracovat na tom, aby se to podařilo.

Který jezdec je vám nejbližší?
RG:
Sebastian Vettel, také Nico Rosberg. Libí se mi styl Jensona Buttona, Valtteri Bottase, Maxe Verstappena... a to jsou jen někteří. Myslím, že jsme dobrá komunita a obecně v ní panují dobré vztahy.

Kromě avizovaného seriálu NASCAR, které série byste si rád vyzkoušel (IndyCar, WEC, Rallye Dakar, rallycross a podobně)?
RG:
Bavil by mě určitě rallycross, rád bych si zajel 24 hodin Le Mans, zkusil bych závody v zimě, na ledu. Takže víceméně všechno, co má volant a čtyři kola, mě opravdu baví.

Co si myslíte o pilotech, kteří dál pokračují ve své kariéře, ale už se zdají být za zenitem (Massa, Räikkönen, Button)?
RG:
Domnívám se, že když jezdíte za Ferrari a dostanete příležitost v podobě nové smlouvy, asi těžko řeknete ne. Což je případ Kimiho. Jenson je u McLarenu, což je velký tým. Felipe loni zajel pár dobrých závodů, letos to má s vozem poněkud složitější, ale není na mě, abych to posuzoval. Já bych si přál, abych jako Valentino Rossi v MotoGP vydržel v F1 hodně dlouho.

img-responsive

Vettel je jedním z těch, která Grosjean bezvýhradně uznává | foto: Lotus F1 Team

Jak vypadá vaše fyzická příprava na začátku sezóny? A jaké druhy sportu preferujete, abyste se udržel v kondici?
RG:
Hodně cyklistiku, běh, samozřejmě strávím nějaký čas v tělocvičně. Rád hraju tenis, stejně tak i běžky... Můj trenér se vždycky postará o to, abych měl co dělat, co je pro mě nejlepší, abychom se zaměřili na to, co pro mě bude nejužitečnější v autě v následujícím závodě. Je to hodně práce, ale je to skvělé.

Všichni piloti F1 jsou skvělí, ale jsou podle vašeho názoru mezi nimi takoví, kteří by tam nepatřili?
RG:
Pokud si nebudu myslet, že jsem nejlepší, tak nemá smysl vůbec jezdit na závodní víkend. Opět ale platí, že je velice těžké posuzovat mé soupeře.

Jakou cestu byste doporučil adeptovi Formule 1?
RG:
Motokáry, potom Formuli Renault a pak buď F3 nebo GP3. Pak GP2 a konečně F1. Je to dlouhá cesta a někdy není snadná, musíte mít i trochu štěstí. Chce to být ve správnou chvíli na správném místě a samozřejmě mít talent. Jak říkám, je to dlouhá cesta, ale pokud vydržíte, stojí za to.

Cítite se dost silný na případné angažmá v top týmu jako třeba Ferrari?
RG:
S ohledem na mé zkušenosti v F1 určitě ano. Odjezdil jsem pár dobrých sezón, desetkrát byl na stupních vítězů, také vím, jaké to je pilotovat dobrý vůz. Myslím, že jsem připraven.

Koho byste si vybral za ideálního týmového kolegu?
RG:
Je důležité, aby to byl někdo rychlý. Vždy vám pomůže k vlastnímu zlepšení a ujistí vás, že pořád zůstáváte dobrý.

img-responsive

Romain Grosjean si svých fanoušků umí vážit | foto: Lotus F1 Team

Zúčastníte se příští rok organizovaného setkání s vašimi francouzskými fanoušky?
RG
: To by mohl být skvělý nápad! Uvažuji o setkání v pařížské restauraci, bylo by ideální se tam někdy dostat, něci isi uvařit a strávit s fanoušku nějaký čas.

Odkud berete sílu pro F1? Od týmu? Z vozu? Od fanoušků nebo ze sportu jako takového?
RG:
Sport miluji, jsem posedlý F1, zbožňuji řízení aut rychlých jak to jenom je možné, s maximální rychlostí a 700 kg těžkým monopostem z uhlíkatých vláken, to je prostě skvělé. Líbí se mi dominantní vozy a chci z nich dostat to nejlepší.

Formule 1 nebo vaření? Co byste si vybral?
RG:
F1. Jednoznačně!

Není F1 příliš omezována a nečiní to tento sport méně zajímavý?
RG:
To je rozporuplné. Omezením "kouzelných zařízení" se trochu zlepšila. Příští rok budeme mít nové vozy, které budou mnohem rychlejší, takže doufejme, že piloti budou mít větší podíl na řízení, to by bylo výborné. V F1 existuje velké množství předpisů, takže lidé najdou většinou způsob, jak získat nějaký výkon navíc. Je to velice složité, na druhou stranu jde o vrchol motorsportu, takže s určitým omezením je nutno počítat.

Jak jste spokojen se svou dosavadní kariérou?
RG:
Docela dost. Rád bych konečně vyhrál, několikrát jsem se ohlížel zpět, ale teď jsem moc rád, že jsem u týmu Haas. Je to skvělé období, velké dobrodružství a jsem opravdu hrdý, že mohu být prvním pilotem této stáje a získat po 30 letech opět body pro americký tým. Jsem si jist, že se budeme zlepšovat společně.

Co je krásnější pocit: pilotovat poprvé vůz F1 nebo sex?
RG:
Hmmm... (velice dlouhá pauza)... Myslím, že sex je fajn!

Vytisknout

Diskuze: Závody, kolegové, soupeři, kariéra, sex. Grosjean odpovídal svým fanouškům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.08.2016 03:45 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo se nad příspěvky Lewise Hamiltona na Twitteru hluboce zasmál

Hamilton o letní přestávce každý den tvrdě cvičí, Ricciardo se mu směje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud