DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Motor Ferrari 2015 je o 0,8 vteřiny rychlejší než aktuální Renault

Po soužení v roce 2015 se letos Red Bully prozatím zdají být v mnohem lepší rovnováze. Možná je na hodnocení ještě příliš brzy, ale v současné době drží Red Bull třetí příčku s desetibodovým náskokem na Williams.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Motor Ferrari 2015 je o 0,8 vteřiny rychlejší než aktuální Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 14.04.2016 05:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 14 lidí) 07.04.2016 17:01
Nevím, jestli Lowe tvoří většinu paddocku. O tom… »
» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 07.04.2016 13:15
Renault opak nikde netvrdí. Proč řekl Lowe to, co… »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 07.04.2016 11:59
Horner nelže - loňský motor Ferrari je stále… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.141.XXX
    Podotkl bych, že zatímco ostatní šéfové týmů a motoráři znají výkon své PJ a výkon ostatních s nějakou mírou přesnosti odhadují a dopočítávají, tak Horner je jeden z mála, kteří mají k dispozici tvrdá čísla.

    Navíc teda výrok "...rozdíl mezi těmito agregáty bude v Melbourne asi 0,8 vteřiny..." nebude asi zahrnovat jenom prostý výkon, ale přínos pro rychlost obecně od výkonu přes rekuperaci až po požadavky na zástavbu a chlazení.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Face

    Face

    37.188.236.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Snad je to jen chyba v překladu, protože jestliže Horner tvrdí, že PJ Ferrari v TR (tedy specifikace 2015) je o 0,8s rychlejší než aktuální Renault, tak jednoduše lže... Mercedes tvrdí opak, Renault tvrdí opak, výsledky a dostupná data tvrdí opak. Že to má Horner zapotřebí... 02

    + 7 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Horner nelže - loňský motor Ferrari je stále rychlejší než aktuální Renault. Spekulovat můžeme pouze o kolik (jestli těch 0,8 s nebo méně).

      + 11 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        A proč tedy Mercedes a Renault tvrdí opak?

        + 4 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Renault opak nikde netvrdí. Proč řekl Lowe to, co řekl, to by musel vysvětlit on, nevím. Podle mě šlo o politicky motivované vyjádření. Data hovoří jasně - Renault zatím na loňské Ferrari nemá (to platí samozřejmě i pro Hondu).

          + 12 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            My fandové F1 můžeme "skládat tajenku" pouze z toho, co kde kdo vypustí. Dá se pracovat s informací, že Renault přes zimu přidal cca 50 ps (jak moc je to realita, to si netroufám hodnotit). Dle tvého příspěvku a za předpokladu, že v Renaultu mluví méně politicky než v Mercedesu (tedy více pravdivě) by to znamenalo, že loni mělo Ferrari o 100 ps více než Renault? Nebo o kolik? Jak je možné, že +50 ps PJ Renaultu = stále ztráta 0,8s na PJ 2015 Ferrari? F1 je velká politika, ale proč zde existují takto protichůzné názory? V r. 2014 byly pohonné jednotky Ferrari a Renaultu prokazatelně +- 1% stejně výkonné, nevěřím, že v r. 2015 přidalo Ferrari 1,5s na kolo jen na motoru oproti Ren. Stejně tak nevěřím Hornerovi, že tam je 0,8s... možná tak 0,08. Protože jinak má TR opravdu tragické šasi (což evidentně nemá)...

            + 9 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Nějaká odkaz na ta data by nebyl, já nic takového nenašel.

            + 5 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Odkaz na data týmů myslíš? Ten by pochopitelně nebyl. Ono to je ale dobře patrné například z časů a rychlostí v sektorech (viz můj sobotní článek či tweety po trénincích) a z komentářů inženýrů. Nikdo v paddocku kromě Lowea (a ten měl svůj důvod) si nemyslí (probíral jsem to už s desítkami lidí), že by Renault už byl na úrovni 2015 Ferrari. Renault to ani nikde nenaznačil.

              + 6 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        Dovolím si to zpochybnit, TR bylo loni v rychlosti na kolo velmi blízko RedBullu, řádově 1,2 desitiny +- jak na které trati. Letos je ale o něco pomalejší, pokud by měli motor o 0,8 sekundy na kolo rychlejší, a zárověň jsou o cca. 0,3-0,5 sekundy pomalejší než RedBull, tak to by na šasi přes zimu museli na RedBull ztratit něco přes sekundu, čemuž nevěřím.

        Jinak několik odhadů víkonnosti současných pohonných jednotek jsme četl, a v žádné jsem se nesetkal s tvrzením že by loňská PJ od Ferrrari byla takto výrazně výkonnější než současná PJ od Renaultu.

        Výkon současné PJ od Mercedesu se odhaduje na 930-950 hp, Ferrari má údajně jen o cca. 10 hp méně. Renault tvrdí, že jeho pohonná jednotka má v současnosti cca. 905 hp. Kolik by musela mít výkon koňských sil pohonná jednotka Ferrari 2015, aby byla zárověň o 0,8 sekundy rychlejší než současný Renault, ale zároveň o cca. 1,5 sekundy pomalejší než současný Mercedes?

        Ta rovnice nemá řešení, Horner kecá (jako obvykle).

        + 7 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.140.XXX
          Přesně tak. 01

          + 2 / − 13

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Pánové, co číst příspěvky celé? Ten Petrův není zas tak dlouhý, abyste nedočetli i druhou větu. 03

          + 9 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            Narozdíl od Petra si totiž nemyslím, že aktuální PJ Renaultu je slabší než PJ Ferrari 2015 (zatím to totiž tvrdí jen Hormer a Petr a tobě se to samozřejmě hodí)), takže druhá Petrova věta je pro mne jaksi irelevantní 03

            + 4 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Protože si nemyslíš, že je Renault byť o 1k slabší, tak do výpočtu svého argumentu zahrnuješ těch 0,8s? Třeba když si tam dosadíš tvých "leda 0,08s", tak ti může sedět. 12
              Můžu malou radu? Tohle prostě nespočítáš. 03

              + 10 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                176.74.140.XXX
                Ono si to nemyslí většina paddocku 03 To je jasné, že to nejde spočítat, proto mě překvapuje, že to Horner tvrdí a Petr tomu (byť asi pouze do určité míry) taky věří, jinak by tady ten článek vůbec nevysel. A ano, Hornerovo číslo jsem použil do tvého výpočtu (tys ho vymyslel, né já), abych ti ukázal, jak je absurdní 03

                + 4 / − 11

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Nevím, jestli Lowe tvoří většinu paddocku. O tom bych celkem pochyboval. Ani jsem nečetl, že by Petr byť částečně věřil 0,8s. Prostě projevil názor, že je Renault pořád o něco slabší, než loňské Ferrari.
                  A jak zase proboha souvisí Hornerových 0,8s s tím, že RB zaostal za Mercedesem v Bahrajnu o víc jak 1s na kolo??? To, že ti prostý výpočet "62:57>1" připadá absurdní jsi mi už popsal u druhého článku. S dovolením zůstanu u toho, co mne učili ve škole. 03

                  + 14 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Já ten příspěvek četl celý, on opravdu není tak dlouhý, a proto ho rozporuji.

            Podívej já nevěřím ani tvrzení Mercedesu, protože ten chce prokázat jak je pole motorů vyrovnané a že není nutné hledat alternativní motory. Naproti tomu Horner tvrdí že RedBull má nejlepší šasi a nevyhrávají jen díky špatnému motoru.

            To jaký je skutečný výkon motorů se můžeme domnívat, ale jisté vodítko by tu bylo. Mercedes tvrdil před letošní sezónou že už dosáhnul výkon 900 koní, Tvrdil to až před letošní sezonou, takže se můžeme domnívat že loni 900 koní ještě neměl, pokud bylo Ferrari slabší tak loni také nemělo 900 koní. Na druhou stranu Renault tvrdí že loŇský motor měl 850 koní, a motor v testech měl 875 koní. Taktéž tvrdí že motor dovezený do Melbourne je vylepšená verze po testech a že má o 25-30 koní víc. Matematicky by tedy současný Renault musel mít 900-905 koní a pokud loňské Ferrari nemělo 900 koní, tak pak by byl Renault výkonnější.

            Ale je to vše jen úvaha, kterou se ovšem snažím logicky opírat o to torzo informací co máme. 03

            + 5 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.128.XXX
              Ale můžu se na ten odstup kouknou i z jiného pohledu. Připusťmě že Horner má pravdu.

              Horner tvrdí že současný motor Renaultu je o 0,8s pomalejší než loňské Ferrari. Loňské Ferrari bylo zároveň o cca. 0,5 sekundy pomalejší než loňský Mercedes. A letošní Mercedes by měl dávat oproti loňskému Mercedesu cca. 0,5-1 sekundu na kolo. Pokud to vše sečtu, vychází mě že z letošním Mercedesem by byl RedBull o cca. 1,8-2,3 sekundy na kolo rychlejší než se současným motorem.

              Pokud nyní ztrácí RedBull v závodě 0,8 sekundy na kolo (v Bahrajnu) tak s motorem Mercedes by byl o 1-1,5 sekundy rychlejší než Mercedes.

              Jestli tomu věříte, či nikoli nechám na Vás, jen dodám že takto dominantní nikdy RedBull předtím nebyl.

              + 6 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Já rozhodně netvrdím, že má Horner s 0,8s pravdu. Jen si myslím jako Petr, že loňské Ferrari je pořád ještě lepší. O kolik? Netuším. Možná po více závodech to bude víc vidět.
              Všechny ty výpočty sice vypadají logicky, ale ani loni nebylo jasné, o kolik je nějaký MOTOR lepší jak druhý. Tedy v sekundách. Na každé trati je to hodně jiné. Takže když sečteš několik nepřesných čísel, vyjde ti několikrát nepřesnější číslo. Jestli by byl RB s motorem Mercedes lepší než tovární tým taky nevím. Ale mám pocit, že by byly k vidění aspoň občas souboje o vítězství.
              S tou dominancí RB rozhodně souhlasím. RB by se měl dívat, jak vypadá dominantní tým. V porovnáním s Mercedesem byly jejich tituly vlastně naprosto těsné. 04

              + 10 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama