DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Hornerem: Kam se poděl magický dotek Neweyho? Řešení v nedohlednu

Šéf Red Bullu Christian Horner pro oficiální stráky Formule 1 odpovídá na otázky, které se týkají jejich současné nedostatečné výkonnosti, problémů s pohonnou jednotkou Renault, výsledků pilotů i budoucnosti týmu. Připouští, že své potíže jen tak rychle nevyřeší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Hornerem: Kam se poděl magický dotek Neweyho? Řešení v nedohlednu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 26.04.2015 08:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 13 lidí) 24.04.2015 12:48
Kapore, teď si mimo. Nevidím jediný důvod, proč… »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 24.04.2015 09:24
-Velikost rozpočtu a velikost vlastních… »
» Adi (Hlasovalo 10 lidí) 24.04.2015 12:55
Flexi křídla Red Bullu byly trnem v oku… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Kam se poděl? No, přece odešel s Vettelem do Ferrari. 04 04 04 Podobně, jako kdysi s Schumacherem.

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Horner Konečně začal Horner mluvit trochu rozumě. Z mého pohledu pěkná zpověď šéfa týmu. Zajímavé otázky a rozumné odpovědi. Snad poprvé po pěti-šesti letech si Horner odpustil ve svých odpovědích zaujatost, napadání druhých a poitikaření. Konečně se to dalo číst a nebyl jsem nas...
    Článek si uložím, protože Horner říká zajimavé věci a zde se mi špatně staré články dohledávají.03

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      78.98.193.XXX
      01 01 01 presne tak.

      Sice by som mu polozil este jednu neprijemnu otazku (co sa tyka "tlaku" / nasadzovanie noviniek šitých horucou ihlou" resp. kde sa zrazu podela spolahlivost z testov), ale aj tak - za toto, za mna pre Hornera 01

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Ano, to je přesně ono. Nasazení novinek šitých horkou jehlou byl asi jenom důsledek zoufalství u RedBullu. Agresivní řešení jsou v éře turbo také dosti nespolehlivá. A v případě RedBullu a Neweyho návrhů aut to platí dvojnásob.Oni se pohybují na hraně pravidel (občas za) a buď vítězí, nebo mají neskutečné problémy s dojetím do cíle.Však víme, jak na tom některé modely Neweyho aut byly. Z mého pohledu je to logické. Auto netvoří pouze šasi, nebo pouze motor. Proto nelze svalovat vinu pouze na konstruktéra šasi, nebo pohonné jednotky, jak to bývalo u RBR tradicí.

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Vôbec by som sa nečudoval,... ...ak by bol Adrian na rok u Ferrari, lebo tú bezzubosť, ktorú ukázal Red Bull už zrejme nemôže znášať a kazí mu to meno, ak oni na to v tomto majstrovskom tíme kašľú a na to jednoducho zabudli , patlajú sa s výrobcom, ktorým je Renault, ktorý prekročil svoj tieň a je len otázkou času, kedy bude musieť s F1 odísť a ignorujú Audi, ktoré s nimi chcelo o sezóne 2015 jednať už minulý rok a preto si je sám nielen Christián, ale aj majiteľ tímu Red Bull na vine a sakramensky na to doplatí, lebo Renault ich stiahne do kačírku so sebou. Toro Rosso ešte stále má kontakty a môže na rok prejsť znovu k Ferrari. 01

    + 21 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.130.XXX
      Kapore, teď si mimo. Nevidím jediný důvod, proč by měl jít Newey do Ferrari, když ti mají skvělého Allisona. Navíc Newey nikdy nebyl s Ferrari spojen. Jeho dlouhodobé jsou Williams, Mclaren a Red Bull. Renault letos zatím odvádí hroznou práci, to je fakt. Sezóna pro něj bude těžká. Ale ještě pořád je to dle poštu podií a vítězství druhý nejlepší motor. Jak správně Horner podotknul, sezóna netrvá 4 závody, ale 19, možná 20. V Renaultu nejsou žádný ořezávátka, staví motory pro F1 skoro 40 let, jejich V8 je nejúspěšnější motor. Vůbec nechápu tvoje kydy na Renault kvůli 4 nepovedeným závodům. Vzpomen si na loňské V6T od Ferrari, to byla snad ještě větší ostuda! A konečně to tvoje Audi...když pominu, že koncern VW nechce do F1 momentálně vstoupit, tak hlavně nerozumím, jak si můžeš být jistý, že by to Audi zvládlo...o konstrukci moderních motorů do F1 neví nic, histoprie nulová, a nějaký TDičko v LeMans serii to rozhodně nevytrhne... nezlob se na mě, ale Honda nám momentálně jasně ukazuje, jak se dá podělat a to o F1 ví milionkrát víc než Audi a je to větší automobilka než Audi... Chápu, že máš hlad po vítězství Ferrari a 7 let od posledního titulu je hodně, ale nepiš tady závěry po pár závodech, taky bych se ti mohl za pul roku celkem slušně vysmát 03

      + 13 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Allison nie je konštruktér,.. ...je vedúci tímu Mývale, to si azda prehliadol ty. 02 Ak sa bude chcieť dostať Ferrari na samú špicu pred Mercedes, iné mu neostáva, to mi ver, aj vy ostatní ! 01

        + 18 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepa

    78.45.168.XXX
    Nedivil bych se, kdyby Toro Rosso záměrně srazili na kolena, aby nebyli vidět a po pravdě mi to tak trochu v Bahrajnu přišlo. Nevím, možná se pletu.

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • limbi

    93.153.40.XXX
    To je obrat v odpovědích :D Dva roky zpět se to rozebíralo, že Red Bull vyhrává jen díky neomezenému toku peněz co rve do vývoje vozu a vedení se dušovalo, že rozhodně neutrácí nejvíce a oháněli se efektivitou vývoje. Teď tu tvrdí že do F1 investovali více než McLaren nebo dokonce Ferrari, které dlouhodobě mělo nevyšší investice.

    Dál se pořád ohání tím, že se musí změnit pravidla. Pokud si vzpomínám, tak to byl zrovna Red Bull, kdo při své dominanci tvrdil, že nedělá nic vyjímečného jen se jsou lepší než ostatní a nevidí důvod proč by se mělo něco měnit i přes jejich náskok který byl rapidně větší, než ten co má teď Mercedes na Ferrari.

    Ani nemluvím o tom, že se často pohybovali až za hranicí pravidel (průtok paliva, pružná křídla atd atd). Mě z těch neustálých pláčů a nářků co ustupují a zas přicházejí vyplývá to, že Red bull je prostě značka a jako taková potřebuje pouze zisk. Nikdy to nebyla a nebude tradiční stáj F1...

    + 14 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Jak se pohybovali za hranicemi s "pružnými křídly?" To jsi trochu přestřelil, ne? Za to nikdy potrestáni nebyli - a to FIA několikrát na popud soupeřů změnila testy flexibility, vždy byli čistí. A ostatním se křídla neprohýbala nebo co to je za výmysl? Kromě průtoku paliva loni v Austrálii nikdy pravidla tak, jak byla tehdy psána, neporušili během 4 let dominance, to si jen zapšklí fanboys vymýšlejí pohádky o zlém Red Bullu.

      + 14 / − 15

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • limbi

        93.153.40.XXX
        Tak on je rozdíl když se ti prohýbá křídlo v řádu milimetrů nebo když se ti prohýbá tak, že jeho bočnice škrtají o zem až létají jiskry :D což se stalo jen si nejsem jistý který rok to bylo.

        + 13 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          To rozdíl je, ale jde přeci o to, jestli se ti ohýbají nad rámec daný pravidly nebo ne. Red Bull v tomto pravidla nikdy neporušil, a to po něm FIA jela jako po uzeném. Ostatně, až po zem se prohýbala i soupeřům, to nebyl jen Red Bull. Nedivím se, že si vůbec najednou nejsi jistý rokem, kdy to bylo. 04

          + 12 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • limbi

            199.64.72.XXX
            Mám na to jiný názor, nebo spíš postoj. Není to tak dávno co se ohýbání aerodynamických posuzovalo čistě podle vizuálu viz zadní křídlo Renaultu v sezóně 2004. Tenkrát to odhalila kamera umístěná na airboxu. Bylo řečeno, že se ohýbá moc a nikdo nic neměřil. V pravidlech bylo (jestli je teď těžko říct) že prvky které vytváří přítlak nesmí být pohyblivé. Tím to pro mě končí a to, že někdo jako Red Bull dohnal Fia k tomu, že musela "zpřísnit" testy ohybů křídel je věc druhá. Navíc se testují se 100 kg zátěží což je prakticky nic, když křídlo dokáže vygenerovat 2x-4x víc a je vyrobené z kompozitních vláken. Sám se kompozity zabývám, takže vím, že stačí drobně pozměnit úhel natočení vláken za účelem posunutí zlomového bodu a křídlo které se při 100 kg ohne o 1cm se při 150 může ohnout už o 3 cm. Pružnost je u těchhle materiálů nelineární a je těžké to správně nastavit. Právě proto se o to všichni snažili ale nedosáhli toho čeho Red Bull. To že nevím, který rok to bylo je proto, že se to řešilo asi v rámci 3 sezon vím že jednou z nich bylo 2011. Takže to nebylo proto že bych si to vycucal z prstu.

            + 12 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              109.81.245.XXX
              A jak bys to chtěl ošetřit? Křídla se ohýbají všem, nejsou z betonu. Proto se musí stanovit způsob, jakým se bude měřit - nyní to je sílou 1000 N na dvou místech na každé straně křídla, průhyb nesmí být větší než 10 mm, což rozhodně není "prakticky nic."

              Red Bull v tomto neporušil pravidla, křídla se prohýbala a prohýbají všem. F1 je o posouvání limitů ve všech oblastech, tedy i v oblasti kompozitů a flexibility. Ta se musí nějak exaktně kontrolovat a pravidelně každý víkend kontroluje. Vůbec nezáleží na tom, co se ti u televize jeví jako moc nebo málo. Pravidla jsou stejná pro všechny a v této oblasti je nikdo nikdy neporušil, bez ohledu na pláč některých fanoušků, kteří těžce nesli dominanci Red Bullu.

              + 11 / − 11

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              176.74.130.XXX
              Flexi křídla Red Bullu byly trnem v oku konkurence nesčetněkrát a nesčetněkrát na FIA tlačili, ať to zarazí... 4x se o to pokoušeli, 4x Red Bull prošel a stejně se mu ta křídla ohýbaly vesele dál.
              Evidentně byly v poznání kompozitů dál než jiné týmy a to jim přinášelo legální výhodu. Stejně jako te%d Mercedes odvedl nejlepší práci a to jim přináší výhodu... o tom hold motosport je a vem klidně jed na to, že kdyby FIA shledala flexi třídla nelegálníma, tak klidně RB diskvalifikuje, stejně jako by to udělala v případě, že by našli něco nelegálního v motoru Mercedes.
              Jsme opět u toho samého, proč trestat úspěch? Ať se ostatní snaží ne?!

              + 10 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • anonym

          78.98.40.XXX
          si pozri ako sa v niektorych pretekoch ohybali kridla na ferrari ked sa snazili napodobnit redbulacke riesenie

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • limbi

            199.64.72.XXX
            ano protože k tomuhle "kopírování" je dohnal Red Bull a FIA tím, že jim to akceptovala. Co mají dělat ostatní? Sedět a nezkusit to když to přinese přítlak navíc?

            + 6 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      -Velikost rozpočtu a velikost vlastních investic jsou 2 naprosto odlišné věci. Až se nad tím zamyslíš, možná ti dojde, že ten první odstavec jsi napsal blbě. 03
      -Nepamatuji se, kdy měl RB takový začátek sezony, jako má letos Mercedes. Můžeš mi připomenout rok?
      -Za průtok byli potrestáni odpočtem všech získaných bodů. Pružná křídla byla měřena mnohokrát, takže je blbost, že byly nelegální. Ano, je to značka, která to dělá pro zisk. Můžeš mi prosím uvést příklad někoho, kdo to pro zisk nedělá?

      + 10 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama