Lotus ví, jak v Singapuru reagovat na změny teplot, veze nové mechanické díly

Petr Hlawiczka, 15. září 2014, 06:30 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester se ohlíží za výkony v Monze a hovoří o přípravách na víkendovou Velkou cenu Singapuru. Co nového hodlají nasadit a jak se připravují na noční závod na náročném městském okruhu?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.09. 10:19) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jaké jsou vaše závěry po Monze?
NCh: Věděli jsme, že to pro nás bude obtížný závod a mohli jste něco z toho vidět u ostatní vozů, které se také trápily. Uvědomovali jsme si, že s úrovněmi odporu našeho vozu to na tratích, jako je Monza, bude náročné.

V neděli ale naše závodní tempo bylo lepší, než se čekalo. Pastor odjel docela slušný závod, vzhledem k jeho kvalifikační pozici však bylo jasné, že bude těžké získat významný počet míst. Bylo ale příjemné pozorovat v neděli závodní tempo.

Míříme do Singapuru - jaké jsou hlavní vlastnosti [okruhu] Marina Bay?
Nick Chester: Protože se tam nachází hodně pomalých zatáček, tak je klíčová dobrá výkonnost v této oblasti, stejně jako stabilita při brzdění. Dobré zatáčení a trakce jsou také důležité na poměrně unikátním okruhu.

maldonado
Závodní tempo v Monze bylo z pohledu Lotusu pozitivní, Pastor Maldonado
po bídné kvalifikaci dojel čtrnáctý (foto: Lotus F1 Team)

Jak jezdci kompenzují relativní nedostatek teploty okruhu při nočních jízdách?
NCh: Bude na pilotech, aby hlásili, co auto dělá, a umožnili inženýrům vůz vyvažovat při poklesu teplot. Díky zkušenostem z předchozích let máme celkem dobrou představu o tom, jaký druh úprav musíme učinit.

Jaké jsou klíčové prvky nastavení vozu pro Singapur?
NCh: Jde o trať vyžadující vysoký přítlak, všichni proto budou jezdit s nastavením blížícím se maximálnímu přítlaku. Pak to je opravdu všechno o tom, jak zvládnete mechanické nastavení, abyste dostávali z vozu to nejlepší, pokud jde o vyrovnávání se s obrubníky. Zajištění dobré úrovně přilnavosti v pomalých zatáčkách je na okruhu Marina Bay taky klíčové.

Je Singapur kritickým okruhem z pohledu managementu motoru?
NCh: Z pohledu managementu energie dochází k velké rekuperaci při brzdění, což vám umožňuje celkem dobře dobíjet baterii, protože se na plný plyn nejezdí tolik času, jako na jiných tratích. Tady je spíše důležitější si auto hlídat při brzdění.

kimi
Kimi Räikkönen loni s Lotusem skončil na pódiu, letos bude tým rád za body
(foto: Lotus F1 Team)

Co můžeme čekat na voze pro Singapur?
NCh: Pro tento závod budeme mít nějaké nové části karosérie a nové mechanické části, které budeme vyhodnocovat ve volných trénincích.

Mají změny teplot dráhy mezi dnem a nocí významný dopad?
NCh: Teplota padá celkem výrazně, což poněkud mění přilnavost a vyvážení vozu. Jak teplota klesá, může se změnit rozdíl v přilnavosti mezi přední a zadní části a ztížit vyvážení vozu po dřívějších teplejších trénincích.

Jakým zvláštním výzvám čelí tým pracující v noci a za vysokých teplot?
NCh: Nezdá se, že by to pro tým bylo nějak zvlášť těžké. Ve skutečnosti nám to přijde poměrně snadné, protože zůstáváme v evropském čase. Před prvním závodem tady v roce 2008 jsme vedli dlouhé diskuse o tom, jak se na něj připravit, protože se tak moc liší od všech ostatních.

Nakonec to ale bylo OK. Singapur je velmi populárním závodem kalendáře a všichni v týmu si vždy užívají návrat do tohoto fantastického místa. Má tak živou a jedinečnou atmosféru, kterou si zřejmě oblíbil celý paddock.

mapka - lotus
Mapka Singapuru s poznámkami Lotusu k zatáčkám (zdroj: Lotus F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Lotus ví, jak v Singapuru reagovat na změny teplot, veze nové mechanické díly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.09.2014 10:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Ferrari vyhodnocuje dopad omezení radiokomunikace - v čem nemá jasno?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud