Ferrari: Vůz pro rok 2015 bude odlišný v každé oblasti, motor můžeme volně vylepšovat

Petr Hlawiczka, 3. září 2014, 06:40 Google+

Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o přípravě nového vozu, který se má od letošního F14 T lišit ve všech ohledech. Odhaluje také téměř neomezené možnosti pro vylepšení pohonné jednotky.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 04.09. 08:47) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Hodně slýcháváme o pohonné jednotce, často je obviňován váš motor. Je tomu skutečně tak? Co schází vozu F14 T?
James Allison: Za našimi soupeři s Mercedesy zaostáváme zejména ve výkonu, ale také pokud jde o aerodynamický přítlak. Je těžké rozdělit procenty vinu, protože konkurenceschopné není auto jako celek.

Potřebujeme pracovat na každém hledisku, není to jen otázkou motoru nebo jen aerodynamiky, ale také zavěšení a systémů. Každý díl vozu musí být vylepšen, aby mohl být příští rok konkurenceschopnějším.

V jaké jste fázi s vozem pro rok 2015?
JA: Učinili jsme většinu klíčových rozhodnutí týkajících se konstrukce a vybrali jsme cestu, kterou budeme v příštích měsících v oblasti výkonnosti následovat. Na počátku projektu jsme rozhodli, na kterých oblastech je třeba pracovat, aby byly konkurenceschopné. Určili jsme architekturu vozu a v nadcházejících měsících budeme pracovat na její výkonnosti, jež bude vycházet z našich rozhodnutí.

Změní se hodně?
JA: Bude jiné ve všech oblastech.

Fernando řekl, že pracuje na obnovení svého kontraktu. Jak moc je důležité mít takového pilota, jako je on?
JA: Tým jako Ferrari vždy potřebuje prvotřídní piloty a vždy tomu tak bylo. Vždy jsme měli šampiony Fernandova kalibru a vždy to bude cílem týmu. Mít takového jezdce je velkou výhodou, protože jeho kvality jsou nezpochybnitelné. Navíc má hluboké poznání společnosti, což každodenní práci usnadňuje.

motor
Podle Allisona za letošní propadák Ferrari nemůže jen motor, ale i slabší aerodynamika,
zavěšení a další systémy vozu F14 T (foto: Scuderia Ferrari)

Co je realistickým cílem pro vaše auto v Monze?
JA: Pro stanovení realistického cíle pro F14 T v Monze je třeba se podívat do Spa, protože charakteristiky těchto dvou tratí jsou podobné - byť v Monze dělá motor o něco více a aerodynamika o něco méně.

V Monze tedy můžeme očekávat podobnou míru konkurenceschopnosti jako ve Spa. Od posledního závodu jsme zlepšili několik věcí, ostatní však také učinili pokrok, proto je těžké říct, že se pořadí od Velké ceny Belgie bude lišit.

Dá se na některé ze zbývajících tratí očekávat trochu více - dočkat se letos vítězství?
JA: Je třeba být realistický. Na každé trati jsme v této sezóně viděli významný náskok Mercedesu, obvykle přes sekundu. Věřím proto, že by museli udělat velkou chybu, aby nám dali šanci na vítězství.

Dosáhnout ho i se štěstím by pro nás všechny bylo skvělé, naším cílem je ale soustředit se na vylepšování auta, abychom na každém okruhu, kam přijedeme, byli o trochu konkurenceschopnější než v předchozím závodě.

Musíme se pokusit získat maximum výkonnosti každý víkend. Rozhodně můžeme říci, že jsme v posledních dvou či třech naše auto zlepšili, což je vidět na konkurenceschopnosti obou našich pilotů ve srovnání s počátkem sezóny. Doufám, že to bude pokračovat. Ale k vítězství bychom potřebovali štěstí.

Pracujete s Mattiacim po chybě na roštu ve Spa u Fernandova vozu na změně přístupu a pracovních metodách?
JA: Ano, všichni pracujeme na tom, abychom maximálně využili jakoukoliv příležitost, která se naskytne. Spolehlivost našeho vozu přesto nikdy nebyla slabinou - myslím, že jsme dokončili více závodů, než kdokoliv jiný.

ferrari
Monopost Ferrari pro rok 2015 bude odlišný ve všech oblastech (foto: Scuderia Ferrari)

Nikdy jsme ze závodu neodstoupili kvůli technickému problému s autem a náš tým je na trati obecně jedním z nejsilnějších v F1. Nedělá žádné chyby. Ve Spa jsme měli technický problém, který nám pomohl odhalit určitá hlediska ve způsobu organizace, která mohou být vylepšena. Abych byl konkrétní: úskalí v podobě doručení potřebného vybavení pro řešení problému v řádu minut.

Kolik toho můžete získat v roce 2015 vzhledem k tomu, že je možné změnit pouze 48 % motoru? Je stáhnutí Mercedesu reálným cílem?
JA: Je pravdou, že nemůžete změnit všechny součástí motoru, ale pravidla říkají, že většina motorových součástí, které činí rozdíl ve výkonnosti, je stále volná. 48 % není povinným číslem a může být zavádějícím ve srovnání se skutečnými možnostmi na vylepšení výkonu pohonné jednotky. Cesta je podle pravidel zcela otevřená.

Naším problémem ve skutečnosti nejsou pravidla, ale čas potřebný ke stáhnutí takového náskoku. Proto musíme od této chvíle až do data homologace, tj. do 28. února 2015, využít každé dostupné minuty. Jak už jsem ale řekl, nejde jen o motor, který se musí zlepšit - jde i o šasi, zavěšení a každou součást vozu.

Nevím, jestli to dokážeme stáhnout za rok. Snažíme se, ale jak řekl Mattiacci, zaměřujeme se také na dlouhodobou budoucnost, nejen na tu krátkodobou. Chce náš tým dostat před všechny ostatní a zajistit, aby tam zůstal mnoho let.

Přesto co nejusilovněji pracujeme na příštím ročníku, abychom měli mnohem konkurenceschopnější auto. Zároveň se snažíme stanovit základy pro to, aby Ferrari bylo výchozím měřítkem ve Formuli 1.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari: Vůz pro rok 2015 bude odlišný v každé oblasti, motor můžeme volně vylepšovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 04.09.2014 08:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Lauda: Bude-li mít Mercedes jistotu titulu, pak nám bude jedno, kdo ho získá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud