Marko o problémech Red Bullu: Musíme je řešit s Renaultem, postiženi jsou všichni zákazníci

Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Odborný poradce Red Bullu ve stručném rozhovoru pro SpeedWeek popisuje problémy, které mistrovský tým momentálně musí řešit se svým dodavatelem pohonných jednotek - se společností Renault Sport F1. Identické potíže podle něj zažívaly v Bahrajnu všechny zákaznické týmy francouzského výrobce.

Celá Formule 1 a fanoušci se po druhém předsezónním testu diví: co se to děje s mistry světa z Red Bullu?
Helmut Marko: Čelíme složitým problémům, které můžeme vyřešit pouze ve spolupráci s motorovým partnerem - s Renaultem.

O jaké problémy se konkrétně jedná? Jde pouze o rekuperaci energie nebo o něco více?
HM: Je to o celé pohonné jednotce. Žel se potácíme od jednoho problému k druhému. Zcela očividně za plánem zaostáváme.

Co se dá ještě vyřešit před začátkem posledního testu ve čtvrtek v Bahrajnu a pak před startem sezóny v Melbourne?
HM: Je to otevřené a nedá se předpovědět, jestli to vše do začátku sezóny zvládneme. V Bahrajnu bude následovat třetí test, do kterého půjdeme s odpovídajícím vývojem. Ale jak už jsem řekl, všechno je to hodně složité.

Mají ostatní týmy Renaultu - Toro Rosso, Lotus a Caterham - v podstatě stejné problémy nebo se trápí s něčím jiným?
HM: Problémy jsou v podstatě identické a potýkají se s nimi všechny tyto týmy.

red bull
Kompaktní záď nového Red Bull RB10, který se momentálně potýká
s jedním problémem za druhým (foto: Red Bull Racing)

Myslíte si, že jezdci Red Bull v Melbourne spatří šachovnicovou vlajku?
HM: Problémy s novými motory mají všichni, každý musí s novou situací bojovat. I Mercedes a Ferrari zažívají své potíže, ty však mají odlišný vývoj.

Už se Red Bullu někdy stalo, že by sezónu začínal, aniž by v testech ujel vzdálenost závodu?
HM: Ano, už se nám to jednou stalo. Ale opakuji: nemůžeme věšet hlavu, ohlížet se zpět, ale musíme hledět kupředu.

Diskuze:

Počet příspěvků: 32 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu