DISKUZE K ČLÁNKU Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní

Stále je ještě spousta detailů k novým pohonným jednotkám nejasných a souhra všech sil pohonné jednotky má těžko předpovídatelný vývoj. Německý auto motor und sport si o tomto problému popovídal s motorovým šéfem Mercedesu, Andym Cowellem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nové V6 turbomotory Mercedesu dosahují výkonu přes 850 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 12.02.2014 14:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 19 lidí) 07.02.2014 12:02
Perpetum Imobile Už to čítam asi po stý krát a… »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 17 lidí) 07.02.2014 12:25
Áno, aj ja by som tak povedal. Žiaľ, to nie je… »
» uzivatel000968 (Hlasovalo 15 lidí) 08.02.2014 14:12
Tak a je to tu Lojzko... Presne takto si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • McMatej

    McMatej

    194.228.20.XXX
    ?? Taky se mi zdá odstavec o otáčkách, kroutícím momentu a výkonu nějaký pomotaný.

    Při 10500 ot bude dosažen maximální dovolený průtok paliva. Když budou dále stoupat otáčky a dodávka paliva bude konstantní, tak musí klesat kroutící moment. Prakticky to bude jako bychom normálního motoru přivírali škrtící klapku (směs paliva se vzduchem musí mít nějaký směšovací poměr, proto když bude konstantní dodávka paliva, musí být konstantní i dodávka vzduchu, když by byla stále naplno otevřená a stoupaly by otáčky, stoupal by i přísun vzduchu)

    Když budou jezdci používat otáčky jen do 10 500 nedočkáme se méně přeřazování ale budou řadit dříve. Když při zrychlování dosáhnou 10 500 ot. a tak přeřadí na vyšší stupeň ....

    Při větším vytáčení už nestoupá spotřeba paliva, ta už je na omezeném maximu.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      McMatej: "Když budou jezdci používat otáčky jen do 10 500 nedočkáme se méně přeřazování ale budou řadit dříve. Když při zrychlování dosáhnou 10 500 ot. a tak přeřadí na vyšší stupeň .... "

      To bude záležet od zpřevodování a pružnosti motoru. Piloti budou řadit sice při nižších otáčkách, ale taky s delšími převody. A pokud bude motor mít dostatek točivého momentu i v nizkých otáčkách, nebude nutno tolik podřazovat.

      Ale to je jenom teorie, praxe už ukáže své :) Ale kombinace motor + turbo + elektro dává tušit, že při správném naladění bude opravdu motor efektivně pracovat v širokém spektru otáček.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        176.67.230.XXX
        Moc tomu "o řazení" nevěřím. I loni jezdívali od 12 000 do 18 000 otáček, (někdy i od 10 000). To byl poměr mezi nejnižšími a nejvyššími otáčkami 1,5.
        Podle nového by museli jezdit se stejným počtem řazení od 7 000 do 10 500 a to se mi moc nezdá. Ani to, že budou používat tam nízkých otáček, ani to, že nebudou točit víc než 10 500.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Dve veci ma tu zarazili,.. ...ktoré nie sú pravdivé a to tá, že ak krivka motoru 1,6 V6 Turbo je pri 10 500 ot./min. plochá, tak predsa ak v zóne DRS chcem predbiehať a spustím krídlo a zároveň MGU-K, t.j. zapnem jeho jednosmerný elektromotor, celkový moment sa výrazne zmení tak, že maximum bude ležať pod hodnotou 15 000, teda povedzme 14 950 ot./min, aby motor nevynechával, ale motor 1,6 V6 turbo viac paliva nespotrebuje, lebo nestúpne jeho zaťaženie, hoci stúpnu otáčky, lebo ak mám na rovinke nižšie zaťaženie a dodám systému 120 kW s elektromotora, nemusím do motora ládovať aj menej paliva, ako keby som MGU-K neaktivoval, ale stačí mi bohate to množstvo, ktoré pri otáčkach 10 500, len samotnému turbomotoru, keď pracuje bez MGU-K. A to je podstata problému, že tieto veci musí v uvedených režimoch ustrážiť sytém hlavnej riadiacej jednotky ako vrcholový tohoto systému a subsystému pohonnej jednotky, ktorý pracuje podľa správne zostaveného SW, ktorý je na to predpisom, ako to má v skutočnosti pracovať.
    Ďalej je to informácia od Andyho, že pilot nebude mať informácie o momentálnej spotrebe, čo je hlúposť, ak je to dnes v každom novšom aute už samozrejmosťou, tak predsa jazdec F1 nebude naverímboha vykecávať do vysielačky nezmysli, ak môže mať údaj na volante, ktorý dokonca môže aj blikať, aby ho upozornil, že je na limite a musí zvolniť. 18 11

    + 6 / − 23

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.176.53.XXX
    Mě ten zvuk motoru přišel takovej nízko otáčkovej a oni fakt budou jezdit jen na 10 000 otaček :-( to je škoda protože jsem přesvědčenej že 15 000 otaček by tomu dal lepší zvuk. :-( Kurna kde je ta 20 000 otáčková Honda 09

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    194.228.216.XXX
    Perpetum Imobile Už to čítam asi po stý krát a stále tomu nerozumiem. Ako je možné, že pri konštantnom krútiacom momente spolu s otáčkami nestúpa úmerne aj výkon? Môže mi to niekto vysvetliť?
    Chápem, že v Mercedese môžu beztresne porušovať športové pravidlá, ale že by pre nich neplatili ani fyzikálne zákony?
    Ešte je tu možnosť, že objavili nový druh WARP pohonu 04

    + 19 / − 19

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Já bych řekl, že to je kvůli omezení průtoku paliva, který může růst na 100l/hod jen do 10500 ot/min.

      + 10 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        194.228.216.XXX
        Áno, aj ja by som tak povedal.
        Žiaľ, to nie je možné. Aby bol výkon rovnaký pri stúpajúcich otáčkach musel by úmerne tomu klesať krútiaci moment. Jednoduchá rovnica, ktorá sa nedá nijako obísť.
        Lenže všetky články hovoria to isté. Krútiaci moment neklesá.
        ".....už je křivka výkonu poměrně plochá" je napísané tu. "Od tohto bodu ďalej je krivka krútiaceho momentu až po 15 000 otáčok plochá" hovorí nemenovaná slovenská stránka.
        "Von dort ist die Drehmomentkurve flach bis 15.000/min" hovorí originál.

        Niekde musí byť chyba. Buď to príliš "zjednodušil" pôvodný zdroj, lepšie povedané pôvodný novinár. Alebo niekde zafungoval nejaký tlačiarenský škriatok a niečo vypadlo. Inak mi to zmysel nedáva.

        + 17 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mobil1

          90.177.148.XXX
          No já myslím, že to je celkem zřejmé. On říká křivka výkonu je poměrně plochá. To znamená výkon roste, ale méně než by odpovídalo spotřebě paliva a teoretickému nárůstu výkonu.

          Čemu na tom nerozumíš?

          + 12 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            194.228.216.XXX
            Žiaľ, hovorí presný opak toho čo Vy.
            "Při vyšším vytáčení tedy dochází jenom k většímu tření a také spotřebě paliva, výkon ale neroste".

            Treba si dať trochu pozor, čo je výkon a čo krútiaci moment.

            + 14 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mobil1

              90.177.148.XXX
              Promiň, ale opravdu mě neuč teorii spalovacích motorů... ;-)

              To je samostatný obor, ne něco co se dá brutálně zjednodušit na tři řádky. To co chtěl ten člověk říct jsem ti vysvětlil výše.

              Jinak samozřejmě pokud by neexistovala omezení paliven a max. otáčkama všicni motoráři by hnali motory do co nejvyšších otáček. Vzpomeň na V12 a jejich 20.000. Ale tohle je opravdu na dlouhé povídání.

              Mě osobně vrtá hlavou nejvíc jakým způsobem získavájí el. energii z turba a jak to všechno regulují. To musí být neskutečně složité.

              + 6 / − 12

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000046

                uzivatel000046

                194.228.216.XXX
                Ak je krútiaci moment rovnaký ( plochá krivka ) s otáčkami musí priamoúmerne stúpať aj výkon.
                To nemá nič s teóriou spaľovacieho motoru, s prietokom paliva, s trením, s účinnosťou...... To je základná fyzika a tá nepustí.

                PS ...
                Příspěvek byl redakčně upraven.

                + 12 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Andre

                  109.81.245.XXX
                  Jenže tady nešlo o článek, ale o tvé příspěvky, které neustále měníš. Nejprve ti něco nebylo jasné vůbec, po upozornění na limit průtoku jsi to otočil jinam a nyní se opět snažíš odvést pozornost na úpravu článku (který byl změněn pouze jednou). Jde o to, abys obhájil svou původní myšlenku.

                  + 5 / − 10

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel000046

                    uzivatel000046

                    194.228.216.XXX
                    Nič nemením.
                    Ak stúpajú otáčky, musí pri rovnakom krútiacom momente stúpať aj výkon. Bodka.
                    S prietokom paliva a podobnými vecami to nemá absolútne nič spoločné.
                    Příspěvek byl redakčně upraven.

                    + 11 / − 7

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jens

                      109.81.245.XXX
                      Původně jsi neříkal nic špatně, to tě neobviňuji, ale opak tvého tvrzení v článku nebyl. Místo křivky krouticího momentu tam byla poměrně plochá křivka výkonu - jediná změna, když už to pořád (a tentokrát špatně) opakuješ. To není o dohledatelnosti Cowellových slov, ale spíše o tom, že jsi detailně nevysvětlil Mobilovi1, v čem tě nechápe.

                      + 4 / − 11

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000046

                        uzivatel000046

                        194.228.216.XXX
                        Naposledy.
                        Pôvodný článok hovoril o plochej krivke krútiaceho momentu. Na ten som reagoval.
                        Potom to zmenili na plochú krivku výkonu. Čo je síce teoreticky správne, ale Cowell to takto nepovedal. To je v mojom druhom príspevku, kde konkrétne citujem nemeckú, slovenskú aj túto stránku.
                        Máte pravdu, v tom príspevku som si nevšimol, že je to už zmenené na výkon, len som to okopíroval. Rozdiel medzi nemeckým, slovenským textom na jednej strane a "vtedy platným" českým textom je evidentný. Moja chyba. Na druhú stranu to len dokazuje, že text článku sa upravoval viackrát. Ak by bola reč o plochej krivke výkonu, tak by som pôvodný príspevok nemal prečo písať. Bol by bezpredmetný.
                        Teraz je tu opäť plochá krivka krútiaceho momentu.
                        Neťahajte sem palivo, prietok, účinnosť a podobne. O tom so nepovedal ani slovo. Ani to nemá s tým, čo píšem nič spoločné.
                        Vzťah medzi otáčkami, krútiacim momentom a výkonom je presne daný. Ak sa zmení jedna veličina a druhá je konštantná, musí sa zmeniť aj výsledok.
                        Na tom sa nedá nič obkecať prietokom paliva, účinnosťou, trením......

                        + 12 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Kapor

                          194.160.178.XXX
                          Zbytočne sa hádate,... ...lebo ak k samotnému motoru 1,6 V6 Turbo aktivujem MGU-K, teda pridám jednak výkon aj krútiaci moment jednosmerného elektromotora, výsledná sila spriahnutých systémov sa sčíta. A ako ? Nuž tak, ako sa oni potom vzájomne prekrývajú (napr. v zóne DRS, kde dosiahnem maximálnu rýchlosť )pri 14 950 ot./min., aby motor nevynechával, ale do turbomotora nemusím dodávať viac paliva, ako je stanovené, lebo zaťaženie nie je väčšie, ako samotného 1,6 V6 Turbo pri 10 500 ot./min. a to je postata problému. 11 18

                          + 6 / − 13

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Jens

                          109.81.245.XXX
                          Tak už to máš vysvětlené 12
                          Ale jak říkám - rozumím ti od počátku, kam jsi mířil - tady se text změnil pouze jednou, na slováky nekoukám. Problém byl v tom, že jsi nevysvětlil ten rozpor Mobilovi1 - to byl jediný antagonismus, nikoliv zde původní "poměrně plochá křivka výkonu" (byť mělo jít o drehmomentkurve).

                          + 3 / − 10

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Mi to sedí: křivka výkonu je pak "poměrně plochá," protože mírně klesá krouticí moment.

          + 7 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama