Lotus o přípravách techniky na Singapur: Povede návrat k vysokému přítlaku k pódiím?

Petr Hlawiczka, 17. září 2013, 06:35 Google+

Ředitel traťového provozu Lotusu Alan Perman hovoří o přípravách týmu na Singapur. V čem je pro ně první asijský závod náročný a co bude na voze E21 jiné než v předchozích podnicích?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 18.09. 10:47) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Co je největší výzvou Singapuru?
Alan Permane: Díky pomalým rychlostem na okruhu jde o nejdelší závod v roce z pohledu celkového času. Na rozdíl od Monaka se stále jede plných 300 km závodní vzdálenosti, což je fyzicky náročné i pro piloty. Vzhledem k tomu, že se jedná o městský okruh, tak se dráha během víkendu poměrně rychle vyvíjí. Ne sice tak, jako v Monaku, ale dostatečně na to, abyste to museli vzít v potaz.

Vkládá noční závod do hry další dimenzi?
AP: Závodění v noci je samozřejmě změnou oproti normálu, jde však o závod, který si týmy a piloti opravdu užívají a rozhodně to nezpůsobuje žádné problémy. Teplota dráhy zůstává relativně neměnná kolem třiceti stupňů, i když se setmí. I když tedy není příliš horko, nikdy se zároveň neochladí během jízd, kdy se to počítá, tj. v kvalifikaci a v závodě.

Co je zde od auta vyžadováno?
AP: Jezdíme s maximálním přítlakem, abychom uspokojili stop-start povahu okruhu. Zapotřebí je celkově dobrý balík. Důležitá je trakce, stejně jako schopnost rychle měnit směr a agilita.

Rovněž potřebujete vůz, který je dobrý při jízdě přes obrubníky, i když desátá zatáčka s tradičně velkými obrubníky byla letos změněna. Znamená to, že to možná nebude hrát tak významnou roli v našich úvahách vzhledem k relativně hladkým zbývajícím obrubníkům.

lotus
S opotřebením brzdového materiálu v Sinapuru není problém, horší to je s chlazením
(foto: Lotus F1 Team)

Tradičně se zde hovoří i o brzdách.
AP: Singapur vlastně není náročný z pohledu opotřebení brzd, ale spíše z pohledu zvládání teplot. Není tam moc tvrdých brzdných zón, ale frekvence brzdění společně s nedostatkem rovinek, kde by mohly vychladnout, vede nevyhnutelně k tomu, že je [brzdový] systém provozovaný za celkem vysokých teplot. Jde o něco, čemu týmu musí věnovat pozornost, ale pro nás to není žádným větším zdrojem obav.

Předjíždění bývá v Singapuru vždy náročné, ale letos bude zavedena druhá DRS zóna - jaký to bude mít dopad?
AP: Další DRS zóna podél boxové uličky je velmi krátká, proto nečekáme, že bude mít pro předjíždění velký význam. Může jezdci pomoci přiblížit se vozu před sebou v úvodních zatáčkách. Ale i původní část od páté do sedmé zatáčky je pro předjetí celkem náročnou, takže je nepravděpodobné, že by měla velký vliv.

Jak velký důraz to pak klade na kvalifikaci?
AP: Stejně jako v Monaku či v Maďarsku není pochyb o tom, že je na tomto okruhu kvalifikace důležitější než na většině jiných tratích. Přidělení super-měkké a středně-tvrdé směsi tomu potenciálně také nahrává.

V kvalifikaci zřejmě použijeme super-měkkou směs a v závodě středně-tvrdou. Vzhledem k tomu, že je pevnost letošní středně-tvrdé směsi relativně podobná loňské měkká a týmy navíc mají větší poznání v oblasti zvládání degradace, tak očekáváme, že předjíždění bude přinejmenším obtížné.

lotus - monza
V Singapuru se po Monze týmy vracejí k balíkům pro vysoký přítlak, Lotus se na tuto změnu těší (foto: Lotus F1 Team)

Dočkáme se na voze o tomto víkendu něčeho odlišného?
AP: Vrátíme se ke konfiguraci pro vysoký přítlak a přeneseme určité úpravy předního křídla, které jsme nasadili v posledních závodech pro nízký přítlak. Kromě toho půjde o obvyklé věci u balíku, o kterém dle našich výkonů víme, že fungoval dobře v Německu a v Maďarsku.

Ve Spa a v Monze jsme neprožili ty nejskvělejší víkendy, takže se těšíme na návrat k okruhům pro větší přítlak, které nás čekají v příštích několika závodech. Naším cílem v nich bude návrat na pódium.

Evropská sezóna skončila a do konce sezóny čekají rušné zámořské závody, které se pojedou po týdnu bez přestávky. Jak to ovlivňuje tým?
AP: Myslím, že to je individuální. Osobně si užívám zámořské závody, a to, že po sobě hned následují, někdo ale může upřednostňovat, když je dělí víkend. Každý se na Singapur určitě těší, jde o jeden z vrcholů sezóny.

V Asii krátce po něm máme několik dalších závodů, jež jsou taky zajímavé. Jde o celkem dlouhou sezónu - jsem si jistý, že se v polovině listopadu už všichni budeme těšit na přestávku. Momentálně nás ale čeká několik dobře umístěných závodů po slušné srpnové pauze, na Singapur se moc těšíme.

Vytisknout

Diskuze: Lotus o přípravách techniky na Singapur: Povede návrat k vysokému přítlaku k pódiím?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 18.09.2013 10:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber, Mark

Webber přiznává, že měl v posledních letech u Red Bullu potíže s motivací

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud