Kimi kvůli poškození ztrácel 0,25 sekundy na kolo, proč mu Lotus nos s křídlem nevyměnil?

lotus e21

lotus e21 | foto: Lotus F1 Team

Ředitel traťového provozu Lotusu Alan Permane hovoří o pneumatikových strategií a vysvětluje, proč je někdy lepší jezdit s poškozeným vozem - jako včera v případě Kimiho Räikkönena - než je vyměnit.

Jaká pro vás byla Velká cena Číny?
Alan Permane: Šlo o závod plný různých události a dobrou zábavu, abych byl upřímný. S Kimi jsme zažili zajímavý start, kde jsme přišli o několik míst, která získal Romain.

Jakmile jsme se dostali na tvrdší pneumatiky, vyvíjelo se to pro Kimiho dost hladce, ačkoliv jsme se vůbec nemohli dostat před Lewise [Hamiltona], byť jsme měli podobnou závodní rychlost nebo jsme byli dokonce o něco rychlejší než on.

Kimiho jsme k jeho poslední zastávce povolali velmi brzy - přesně na limitu toho, co podle něj bylo možné pohodlně zvládnout, a to znamenalo, že jsme ho [Lewise] přeskočili. Pak to bylo o hlídání pneumatik a Kimi odvedl výbornou práci, když dojel pro velmi dobré druhé místo.

Vzhledem k tomu, co se zde Kimimu přihodilo minulý rok, kdy mu odešly pneumatiky, a ke konci závodu ztratil několik míst, nebyla to riskantní strategie?
AP: Letos jsme stmelenější a hodně jsme se toho minule o opotřebení pneumatiky při této filozofii jejich výkonnosti naučili.

Bylo to o limitu - co jsme mohli zvládnout. Na více než to jsme neměli, ale určitě to nebylo tak riskantní jako minulý rok, kdy jsme věděli, že tlačíme na hranice, abychom viděli, co je možné dosáhnout.

Jak velkou škodu představovalo poškození Kimiho nosu?
AP: Přišel o celkem dost karbonu z křídla, i když jeho část byla dost odolná - držela se na nose a nechtěla odpadnout. Při každé zastávce jsme si znovu přehrávali záběry předního křídla, abychom spočítali pokles přítlaku a předešli škodám. Očekáváme, že jsme kvůli poškození ztráceli 0,25 sekundy na kolo.

Proč jste přední křídlo během zastávky v boxech nevyměnili?
AP: Pořád jsme jezdili dobře i bez jeho výměny, chvílemi jsme dokonce byli nejrychlejším vozem na dráze, takže jsme viděli, že auto je stále dobré.

kimi
Poškozená přední část Räikkönenova Lotusu po dojezdu do cíle
(foto: Lotus F1 Team)

Poškození bylo hendikepem, ale ne tak velkým, aby nás oprávnilo k výměně křídla, což vyžaduje dalších šest či sedm sekund během samotné zastávky. Navíc je třeba přičíst další riziko, které se týká možných problémů, jež by mohly vzniknout kvůli tomu, že vůz stojí kolem deseti sekund v boxech.

Jaký byl Romainův závod?
AP: Romain se trápil s pneumatikami o trochu více než Kimi. O něco více využíval své zadní pneumatiky, takže na to nemohl tolik tlačit. Připočtěte si k tomu zásek v provozu, kvůli kterému to měl těžké.

Dojel na bodech, což je vždy skvělé, všichni bychom si nicméně přáli, aby získával více bodů, než je k dispozici za deváté místo.

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu