Key: Toro Rosso má co zlepšovat, ale slibuje velký potenciál

Pavel Šašek, 28. ledna 2013, 11:19 Google+

James Key loni opustil pozici technického ředitele Sauberu a v září se připojil k sesterskému týmu Red Bullu, týmu Toro Rosso. Jak je na tom tým z technického hlediska a jak se mu v novém působišti líbí prozradil v rozhovoru pro F1 Racing.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.01. 12:19) Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Je skvělé tě zase vidět v paddocku s Toro Rosso. Jak se to vlastně zrodilo?
James Key: Upřímně to bylo za pět minut dvanáct. Už jsem měl své plány a najednou se ozvalo Toro Rosso. Kontakty mezi námi byly pozitivní a už pro mě není neznámá situace, když chce malý tým udělat krok vpřed. Když jsem viděl areál ve Faenze, který je mimochodem větší, než bych čekal, byl jsem ohromen. Zvažoval jsem to, probral to i se svojí ženou a došel k závěru, že to bude skvělá výzva. Je tu velký tlak, ale pozitivní atmosféra. 

Do Toro Rosso přicházíš ze Sauberu, dají se tyto týmy srovnat?
JK: Jsou si velmi podobné. Tohle je třetí tým, pro který pracuji (předtím už Key pracoval pro Force Indii) a každý z nich má svá specifika. Ale když jsem pracoval pro tři odlišné týmy ve třech různých zemích - což je celkem složité - jsou zde i kulturní rozdíly. Cíle Toro Rosso jsou trochu odlišné než cíle Sauberu, ale co se týče zdrojů, je na tom nepatrně lépe, jelikož má více zaměstnanců a má i větší zázemí. Na některých věcech ale potřebují dost zapracovat.

Bydlíš teď v Itálii?
JK: No, náš větrný tunel a aerodynamické oddělení jsou v Bicesteru ve Velké Británii. Čas tak budu trávit v poměru 60:40 nebo 70:30, tam i tam, hlavně ale v Itálii. Moje rodina ale zůstane v Británii. Musím říct, že ve Švýcarsku jsme si to opravdu užili.

Když přijdeš k týmu jako nový technický ředitel, stane se, že si hned řekneš: "Tohle musím udělat takhle?"
JK: Ano. Mám určitý seznam a ten se pak upravuje podle toho, jak to jde. Přijít k týmu v září bylo z mnoha důvodů obtížné. Za prvé, sezona byla už více než za polovinou. Ohledně vývoje tak už byla většina věcí hotová. Ohledně letošního vozu se dalo dost věcí ještě upravit, pokud jsem je promyslel dost rychle. Také jsem potřeboval rychle navštívit zařízení v Itálii a Anglii.

První měsíc jsem se tak soustředil jen na tohle. Také se musíte naučit, jak to v týmu chodí, jaká je zde kultura. V malém týmu musíte lidi dobře znát. Musíte být přímo na místě a vidět je pracovat. Pak až můžete říct: Tohle je ta správná osoba pro tohle a tenhle by měl zase dělat to. Základní otázky ale jsou: Jak jsme na tom s aerodynamikou? Jak jsme na tom se simulátorem? Jak jsme na tom s přípravami na rok 2014? Jak přistupujeme k zavěšení?


Letošní vůz Key příliš ovlivnit nemohl, oproti loňskému je ale podle něj lepší
(Foto: Scuderia Toro Rosso)

A s dosavadním přístupem k letošnímu vozu jsi spokojen?
JK: Ano. Z mechanického hlediska je na tom určitě lépe než loňský vůz. Přistupovali k němu stejně, jako bych to udělal já, kdybych se k týmu připojil dříve. Možná bych pár maličkostí udělal trochu jinak, ale to, co zatím máme, je dobré.

Mluvil jsi o potenciálu týmu, má nějaké limity?
JK: Myslím že ano. Čím blíže jste ke špičce, tím je složitější dělat velké kroky. Tým je stále relativně mladý, což někdy není tak úplně bráno v potaz. I když základ týmu vychází z Minardi, během posledních tří let se tým hodně rozvinul.

Máme spoustu nadšení a lidí, kteří by chtěli tým vidět lépe pracovat, ale stále to chce zlepšení. Je to více práce celého týmu, než jednotlivých oddělení. To není kritika, ale tak to prostě chodí, když něco vybudujete rychle. Určitě už jsme na tom lépe než s loňským vozem. Ohledně mechanických věcí můžeme dělat rychlejší rozhodnutí. Ohledně aerodynamiky taky, ale bude to trvat o něco déle.

Vytisknout

Diskuze: Key: Toro Rosso má co zlepšovat, ale slibuje velký potenciál

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.01.2013 12:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a design jeho přilby při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Právníci používání Twitteru Ecclestonovi zakázali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud