Rozhovor: Renault Sport F1 o přípravách na Indii

Jana Šrámková, 25. října 2012, 19:20 Google+

Renault Sport F1 na stránkách Lotusu popisuje, jak probíhají přípravy na závod v Indii a jak pracují na nových výfucích využívajících Coanda efektu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak vypadal pracovní program mezi posledním závodem v Koreji a víkendovou velkou cenou Indie?
Měli jsme běžný seznam věcí, které se po závodě dělají - včetně obvyklé závodní schůzky - a potom jsme se museli rozhodnout, co dál. Připravit doplňky motoru pro Indii a Abú Zabí. Udělali jsme také spoustu práce na simulacích, abychom vybrali ty nejlepší převodové poměry pro tento závod v souladu s dostupnými aerodynamickými balíky.

Mezitím jsme také kontrolovali čtyři motory, které budou použity během víkendu v Indii během tréninků a závodu. Navíc jsme odvedli velký kus práce na dynamometru a spoustu výpočtů v oddělení designu při simulacích mapování, abychom z Coanda výfuků dostali co nejvíce.

Museli jste něco změit, abyste se s novými výfuky vypořádali?
Neexistuje žádná specifická změna co se mechanických procedur týče, kromě toho, že věnujeme více pozornosti částem kolem nového systému a to přesto, že to šlo díky skvělé práci v Enstone relativě dobře. Museli jsme provést pár specifických testů v Koreji, abychom vytvořili zcela nové mapy krouticího momentu a dokončili pár simulací které jsme uskutečnili ve Viry.

Požádali jsme Kimiho, aby udělal spoustu stopování motoru (od 8 000 do 18 000 ot/min) při různých pozicích škrticí klapky, abychom mohli vytvořit správné mapy krouticího momentu a mapy vstřikování pro kvalifikaci a závod. Budeme potřebovat více testování v Indii, abychom potvrdili platnost celé té práce, kterou jsme od Koreje udělali.

Od nových výfuků si Lotus slibuje zlepšení svých výkonů (foto: Lotus F1 Team)

Těšíme se na Indii. Tamější okruh má opravový mix zatáček, ale jeden z nejunikátnějších prvků je rovinka, která se v polovině lomí. Jak tohle ovlivňuje mapování motorů a přípravy?
Odezva motoru na točivý moment musí být co nejblíže tomu, co požaduje pilot, bez ohledu na jakýkoliv stav motoru, na otáčky, zařazený rychlostní stupeň, pozici škrticích klapek či boční/vertikální přetížení. To zajistí, že pilot není překvapen extra tlakem, který by způsobil přílišné protáčení kol a nedostatek výkonu, který by ho stál čas.

Tuto práci obvykle nazýváme "mapování motorů", které začíná testováním na dynamometru během zimní přestávky a pokračuje závod po závodu, včetně volna mezi všemi tréninky. Zároveň však musíme brát v úvahu některé extrémní variace přetížení, abychom se ujistili, že nespadne tlak oleje. A dobrým příkladem toho efektu je vršek Le Raidillon ve Spa, kde je olej nadnášen a tlak paliva může klesnout když jedeme málo naložení. Druhý sektor zde v Indii vypadá podobně, benzín jde ze strany na stranu a téměř se nedotýká dna nádrže. 

Problémem v Indii je také prach. Je něco, co proti tomu můžete dělat?
Minulou sezonu jsme na motorech v pátek využili filtry ve stylu Dakar, protože okolní vzduch byl plný prachu, ale když jsme je vytáhli, zjistili jsme, že tam vlastně tolik písku nebylo. Proto jsme se rozhodli je nevyužít v kvalifikaci a závodě, abychom získali větší rychlost.

Lepší filtrace totiž znamená méně objemové účinnosti. Po závodě jsme byli s tím, jak to fungovalo, celkem spokojení. Vždy se můžeme uchýlit k extrému, když to bude nezbytné, ale v současné chvíli to neplánujeme.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor: Renault Sport F1 o přípravách na Indii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Pérez kvůli nachlazení do tréninků zřejmě nenastoupí, Sauber rozhodne zítra

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud