Williams o Singapuru: Skvělá rychlost, odstoupení obou vozů, bolestivý výsledek

Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Singapuru a výkonnosti jejich týmu. Jak byl spokojeni s výkonem vozů a svých závodních pilotů?

Marku, mohl bys shrnout své pocity po Velké ceně Singapuru, která byla pro Williams zklamáním?
Mark Gillan: Ve stručnosti to byl extrémně frustrující víkend, takový, který bych označil za víkend budující charakter: s vysokými očekáváními po kvalifikaci do první řady a rychlém tempu v závodě zničeném dvěma odstoupeními a riskantní strategií.

Co se týče rychlosti, auto bylo v kvalifikaci a v závodě konkurenceschopné. Kolik vám to dává důvěry před dalšími závody?
MG: Dává nám to ohromnou míru důvěry. Viděli jsme, že auto mělo na to se kvalifikovat do první řady a že závodní rychlost byla stejně působivá. Oba piloti odvedli v závodě velmi dobrou práci. Pastor tvrdě bojoval na čele a Bruno se propracovával z chvostu na body před tím, než musel vůz odstavit.

Spolehlivost FW34 byla zatím jednou z nejsilnějších stránek v tomto roce. Přispělo k odstoupením obou vozů horko v Singapuru?
MG: Jak říkáte - auto bylo velmi spolehlivé. V současné době selhání prošetřujeme a máme plnou důvěru v to, že brzy odhalíme příčinu a co nejdříve učiním potřebné nápravy. V této fázi nevěříme, že by v závadách sehrálo svou úlohu horko.

Pastor jezdil po celý víkend dobře a startoval od května poprvé z první řady. Jak dobré bylo jeho kvalifikační kolo?
MG: Bylo to velmi zvláštní kolo a skutečné povzbuzení pro celý tým.

williams
Pastor Maldonado si v Singapuru vyjel letos podruhé první řadu, kvůli závadě hydrauliky však musel k velkému zklamání Williamsu odstoupit (foto: Williams F1 Team)

Bruno měl na zádech po závodě nějaké popáleniny - zjistili jste, co je způsobilo?
MG: Máme o tom dobrou představu, ale stále to prošetřujeme, abychom se ujistili, že zabráníme všem potenciálním problémům.

S opotřebením pneumatik to bylo v závodě na hraně. Dělalo vám to u FW34 starosti?
MG: Opotřebení pneumatik, degradace a teplotní pokles jsou pro strategii vždy klíčové a vždy vám dělají starosti, ačkoliv opotřebení v závodě nebylo až takovým problémem.

Nyní je na řadě Velká cena Japonska - závod, kde Williams naposledy vyhrál v roce 1996. Co můžeme očekávat od FW34 v Suzuce?
MG: Výsledek v Singapuru obzvlášť zabolel, takže to hodláme napravit a očekáváme, že budeme silní.

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu