Williams o Kanadě: Novinky fungovaly dle očekávání, nebyli jsme však tak rychlí, jako dříve

Petr Hlawiczka, 14. června 2012, 06:50 Google+

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se ohlíží za Velkou cenou Kanady. Hodnotí výkonnost monopostu FW34, fungování novinek a přibližuje problémy, s nimiž se tým z Grove musel v Montrealu potýkat.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 14.06. 17:45) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Kvůli několika nehodám a penalizaci na roštu pro Pastora jsme nemohli pozorovat skutečnou rychlost Williamsu FW34 v Montrealu? Na co měl vůz na okruhu Gillese Villeneuva?
Mark Gillan: V pátek jsme měli při dlouhých výjezdech s větším množstvím paliva slušnou rychlost a Pastor byl hodně rychlý v tréninku v sobotu dopoledne s menším množstvím paliva, takže jsme si před kvalifikací celkem věřili.

Oba piloti měli nehody, při nichž poškodili své převodovky, a protože Pastorovi se to stalo v kvalifikaci, dostal za to trest v podobě odsunu o pět míst na roštu před závodem.

Oba piloti na to během svých jednozastávkových strategií hodně tlačili, ale nakonec jsme nebyli tak konkurenceschopní, jako v posledních závodech, což nám ztížilo postup vpřed, ve který jsme doufali.

Hodně úsilí tedy strávíme pitváním dat z víkendu, obzvlášť vlivu změn teplot dráhy a jejího vývoje na výkonnost pneumatik, abychom v budoucnu podle toho dokázali správně reagovat.

Jak fungovala vylepšení, která jste na závod přivezli?
MG: Vylepšení aerodynamiky pro Montreal fungovala tak, jak jsme očekávali. Nasadili jsme je na oba vozy.

williams
Williams v Kanadě nasadil nové prohnuté zadní křídlo generující méně přítlaku než předchozí verze (foto: Williams F1 Team)

Nakolik byl Brunův víkend ovlivněn jeho nehodou v pátečním tréninku?
MG: Bruno měl problémy v obou pátečních trénincích: v prvním nemohl využívat svůj systém DRS a ve druhém měl nehodu, při níž poškodil tři rohy vozu, přední a zadní křídlo i převodovku.

Mechanici v pátek večer tvrdě pracovali na přestavění vozu a my jsme měli dostatek náhradních dílů, aby jeho vůz zůstal v nejnovější specifikaci a byl připravený pro sobotní dopolední trénink.

Mezi jednou a dvěma zastávkami v závodě to bylo na rozhodnutí těsné. Která strategie byla ze zpětného pohledu nejlepší?
MG: Vzhledem k našim startovním pozicím jsme byli s jednozastávkovou strategií spokojeni, musíme se však podívat na to, jak jsme pneumatiky zvládali během stintů, abychom zjistili, zda jsme nemohli být rychlejší.

Montreal je notoricky tvrdý vůči brzdám. Měli jste nějaké problémy s jejích opotřebením na některém z vozů?
MG: Montreal je pro brzdy náročný, ale náš brzdový materiál a řešení chlazení fungovaly dobře, takže jsme s nimi během závodu neměli vážnější potíže.

maldonado
Žádný z pilotů na body tentokrát nedosáhl: Maldonado dojel 13., Senna 17. Brazilec na svého týmového kolegu ztrácel průměrně tři čtvrtě sekundy v každém kole
(foto: Williams F1 Team)

Nyní je na řadě Velká cena Evropy. Jaké jsou hlavní výzvy městského okruhu ve Valencii?
MG: Konfigurace okruhu ve Valencii klade podobně jako Montreal velké nároky na brzdový systém. Rovněž s přihlédnutím k okolním teplotám vzduchu je těžké zkoušce vystavováno chlazení vozu.

Vytisknout

Diskuze: Williams o Kanadě: Novinky fungovaly dle očekávání, nebyli jsme však tak rychlí, jako dříve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 14.06.2012 17:45 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Sauber: Letošní vůz je nejlepším, který jsme kdy vyrobili, 75 % úspěchu dělá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud