Williamsu pro Silvestone připravuje nové přední křídlo, difuzor i mapování motoru

Williams

Williams | foto: Christophe Malbranque

Williams ve Valencii bojoval, ale na body nedosáhl. Rubens Barrichello projel cílem jako 12. pilot v pořadí, Pastor Maldonado finišoval jako 18. O příčinách neúspěchu a novinkách pro Silverstone hovoří technický ředitel Sam Michael.

Williams do Valencie přivezl několik novinek, na kolik byly efektivní?
Sam Michael: Ve Valencii jsme měli nové zadní křídlo, s nímž i závodili. Přivezli jsme také nový výfukový systém, ale před kvalifikací jsme se rozhodli jezdit bez něj. Po přezkoumání dat z tréninků a závodu plánujeme nasadit upravený výfukový systém znovu v Silverstone.

Jak nové zmražení mapování motoru ovlivnilo výkonnost týmu v kvalifikaci?
SM: Omezilo to některé změny, které bychom normálně udělali, ale nebylo to pro nás to nejdůležitější.

Rubens dosáhl v kvalifikaci druhé nejvyšší rychlosti. Co z toho lze vyvodit?
SM: Rubens se na počátku v jednom z jeho kol dostal do závěsu za druhým vozem, což byla hlavní věc, která k tomu přispěla.

Pirelli ve Valencii poprvé použilo svou střední směs. Jak si vedla?
SM: Střední směs byla stále o dost pomalejší než ta měkčí.

Pastor se během víkendu setkal s dvěma defekty - poprvé během pátečního tréninku a potom znovu v závodě. Už znáte příčinu?
SM: Ještě ne, stále zkoumáme součástky.

barrichello
Rubens Barrichello s Williamsem FW33 ve Valencii
(foto: AT&T Williams)

Můžete shrnout víkendovou výkonnost Pastora a Rubense?
SM: Oba naši piloti si o tomto víkendu vedli dobře. V kvalifikaci Pastora zklamal problém s palivovým systémem, pak jsme měli problém při startu s rozjezdem. Pastor dostal během prvního stintu defekt, kvůli němuž musel brzy do boxů a změnit tak strategii ze dvou na tři zastávky. Když Pastor z boxů vyjel, byl na konci pole, kde musel bojovat zbylých 56 kol.

Následuje domácí závod týmu. Jak si podle vás povede FW33 v Silverstone a jak ovlivní omezení výfukových difuzorů pořadí?
SM: Pro Silverstone máme nové přední křídlo a upravený difuzor. V pátek otestujeme dva difuzory s ohledem na nový zákaz, a také nové mapy motoru používané při brzdění. V rámci příprav na naši domácí velkou cenu zamíříme do Kemble k dalšímu aerodynamickému testu.

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu