Aldo Costa: F10 s novým difuzorem, bitva začíná

Jiří Žemlička, 6. listopadu 2010, 16:40 Google+

Technický ředitel scuderie, Aldo Costa v rozhovoru pro sportovní deník Gazzetta dello Sport promluvil o Ferrari přizpůsobeném Interlagosu, o odlehčeném systému KERS pro sezonu 2011 a bezpečnějším kokpitu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.11. 21:31) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Aldo Costa se narodil v Parmě v roce 1961, v roce 1987 promoval na univerzitě v Bologni. Od roku 1988 do 1995 pracoval ve Faenze u Minardi na pozici technického ředitele. Do Ferrari přišel v roce 1996 jako asistent hlavního projektanta Rory Byrneho, kterého v roce 2005 nahradil. Od počátku roku 2008 je ve funkci technického ředitele.

Titul pro rok 2010 je na dosah a ten pro rok 2011 je v očekávání. Ale začněme od prvního nezbytného kroku: uspět na Interlagosu tuto neděli. Pro Velkou cenu Brazílie si Ferrari připravilo poslední změny v této sezoně, opět se to týká difuzoru: „Ano, ale jedná se o jen o nepatrné změny v detailech,“ objasnil celou věc sám Aldo Costa.

Pane inženýre, jaká je atmosféra v týmu po pátém triumfu v sezoně, který vystřelil Alonsa do čela šampionátu?
„Stále je tu velká koncentrace na práci, protože víme, že v základu se toho tolik nezměnilo. Snažíme se pokračovat v započaté cestě, tak abychom stejným způsobem zvládli i oba poslední závody a pak uvidíme, co se bude dít.“

Pokud se podíváme na charakteristiky tratě v Sao Paolu, kde F10 bude ve výhodě a kde naopak bude ztrácet?
„Interlagos, není Suzuka, kde jsme trpěli především v prvním sektoru. Střední část trati, prakticky nejdelší sektor, který je tvořen pomalými a středně rychlými zatáčkami, je to přesný opak prvního a třetího sektoru. Ale přivezli jsme vůz připravený k boji o titul.“

 

Nahlédněme do příprav na sezonu 2011: v jaké fázi vývoje je nový projekt?
„Už jsme zadali o výroby důležité části: karosérie, převodovka, motor, na kterém se nic zásadního nemění, pouze určité detaily sloužící k uchycení dalších komponentů. Mezitím se dolaďuje aerodynamika, především některé důležité detaily – karosérie, zavěšení a veškeré instalace“.

Nový vůz je tedy první Ferrari postavené přímo na míru Alonsovi: měl nějaké speciální požadavky?
„Abych byl upřímný už F10 byl stavěn a hlavně pak modifikován podle informací, které mi poskytl jak Fernando, tak i Felipe. Díky jejich přesným analýzám a posbíraným datům, víme kde a co zlepšovat“

V jakých oblastech?
„Není to žádným tajemstvím. Trpíme hlavně v rychlých zatáčkách a v sekcích jako je první sektor v Suzuce“.

 

Jednou z velkých změn je přechod z pneumatik Bridgestone na Pirelli: co to pro vás znamená?
„Například se radikálně změní způsob nastavení zavěšení a rozložení váhy. Výběr nového dodavatele pneumatik přišel pozdě a podle FOTA se rozložení váhy bude pohybovat v rozmezí 46,5 – 45,5 ze sta na přední nápravu“.

Vrátí se také KERS, bude identický s tím z roku 2009?
„Jen co do výkonu, protože je to tak stanoveno v pravidlech. Ale pracovali jsme na systému, který bude mít značně redukovanou váhu a také se změní kompozice baterií. Také jsme hodně studovali, jakým způsobem bude umístěn ve voze“.

Monopost, jakým způsobem se změní pohledově v porovnání s F10?
„Do vozu musel být zapracován KERS, který má nezanedbatelný objem, což se projeví hlavně v centrální části vozu, na úrovni bočnic. Zrušením dvojitého difuzoru dojde ke změnám i na zádi vozu, s nižším a menším difusorem. Pak jsme provedli modifikace v prostoru pro pilota s ohledem na zvýšení bezpečnosti zavedením zylonových panelů, aby ochraňoval nohy pilota a předcházet tak událostem, které se přihodili loni v Japonsku Timo Glockovi. Všeobecně to budou odlišné monoposty, než na které jsme zvyklí dnes“.

Vytisknout

Diskuze: Aldo Costa: F10 s novým difuzorem, bitva začíná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.11.2010 21:31 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Prvenství třetího tréninku v rukou Kubici

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud