Rozhovor se šéfem Pirelli - Co můžeme příští rok od jejich pneumatik očekávat?

Petr Hlawiczka, 22. září 2010, 06:45 Google+

Paul Hembery, ředitel Pirelli Motosport, v rozhovoru prozrazuje, jaké změny musela jeho společnost udělat, aby byli schopni plnit svou roli dodavatele pneumatik pro F1 i GP2, a co můžeme od jejich budoucích produktů očekávat.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.09. 21:21) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Příští sezónu se vracíte do Formule 1 po dvacetileté pauze. Proč jste se nyní rozhodli pro návrat?
Příležitost, která se naskytla sama při změně ve Formuli 1, nám díky působení v královské disciplíně jednosedadlových formulí umožní posílit pověst Pirelli jakožto dodavatele pro nejprestižnější značky vozů na světě.

Jaké změny jste museli udělat v zařízeních Pirelli v Itálii, abyste se vyrovnali se zvýšenou poptávkou po závodních pneumatikách?
Pneumatiky se ve skutečnosti vyrábějí v naší továrně nedaleko Istanbulu v Turecku. Jedná se o velmi moderní zařízení, které jsme otevřeli před třemi lety a může být jednoduše upraveno pro požadavky výroby pro F1. To jsme z provozního hlediska zvládli přesunutím některých našich zdrojů bez navyšování rozpočtů.

bridgestone
Pirelli v roce 2011 nahradí současného dodavatele pneumatik - japonský Bridgestone

Jaké jste dostali vstupní informace od týmů/FOTA pro návrh pneumatik?
Jakmile se týmy pustili do vývoje svých vozů pro rok 2011, byla oznámena dohoda, podle níž návrh pneumatik pro příští rok bude splňovat současné požadavky FIA. Spolupracovali jsme s týmy na definici základních vlastností produktu, máme však samozřejmě vlastní filozofie týkající se návrhu a materiálu, takže to nakonec bude pneumatika Pirelli.

Co udělá Pirelli pro zlepšení podívané během závodních víkendů?
Naším záměrem je pomoci vylepšit show, jak jen budeme moci. Existuje několik věcí, které můžeme udělat, některé z nich v současnosti prověřujeme při testech. Vzhledem k tomu, že již týmy mají hotové své návrhy vozů pro rok 2011, si nemyslím, že by ocenily nějaké radikální odlišnosti ve vlastnostech pneumatik, ale co se týče budoucnosti, možné je cokoliv.

Hovořilo se o tom, že Pirelli zvolí konzervativní přístup k nabízeným směsím pneumatik, je to pravda?
Pracujeme s některými stanovenými parametry pro příští rok a je pravda, že jakožto nový dodavatel se budeme snažit vycházet ze solidní základny. Ale můžeme se ve vývoji pneumatik během sezóny ubírat jakýmkoliv potřebným směrem dle toho, co budou týmy chtít a dle našich zkušeností.

wet_pneu

Bridgestone je docela přísný co se týče směsí a počtu pneumatik, často nutil piloty k tomu, aby je šetřili. Jakou strategii zvolí Pirelli a kolik pneumatik/směsí bude dostupných?
Současná pravidla týkající se pneumatik se pro příští rok nemění, musíme se jimi proto řídit. Stejně jako je tomu nyní, budeme v příští sezóně nabízet čtyři druhy směsí hladkých pneumatik a 11 sad na víkend, plus pneumatiky do deště.

Pirelli bude příští rok dodavatelem jak pro F1, tak i pro sérii GP2. Budou pneumatiky pro obě série podobné?
Budou v některých ohledech stejné. Ve skutečnosti pneumatiky pro F1 sedí i na vůz GP2 a opačně. Série GP2 je o tom, aby připravovala piloty pro Formuli 1, proto je důležité, aby pneumatiky měly podobné vlastnosti. Jedná se o cennou část přípravy, což jsme schopni nabídnout.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor se šéfem Pirelli - Co můžeme příští rok od jejich pneumatik očekávat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.09.2010 21:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Lotus hledá talenty - bude spolupracovat s GP2 týmem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud