Rozhovor se šéfem Pirelli - Co můžeme příští rok od jejich pneumatik očekávat?

Petr Hlawiczka, 22. září 2010, 06:45 Google+

Paul Hembery, ředitel Pirelli Motosport, v rozhovoru prozrazuje, jaké změny musela jeho společnost udělat, aby byli schopni plnit svou roli dodavatele pneumatik pro F1 i GP2, a co můžeme od jejich budoucích produktů očekávat.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.09. 21:21) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Příští sezónu se vracíte do Formule 1 po dvacetileté pauze. Proč jste se nyní rozhodli pro návrat?
Příležitost, která se naskytla sama při změně ve Formuli 1, nám díky působení v královské disciplíně jednosedadlových formulí umožní posílit pověst Pirelli jakožto dodavatele pro nejprestižnější značky vozů na světě.

Jaké změny jste museli udělat v zařízeních Pirelli v Itálii, abyste se vyrovnali se zvýšenou poptávkou po závodních pneumatikách?
Pneumatiky se ve skutečnosti vyrábějí v naší továrně nedaleko Istanbulu v Turecku. Jedná se o velmi moderní zařízení, které jsme otevřeli před třemi lety a může být jednoduše upraveno pro požadavky výroby pro F1. To jsme z provozního hlediska zvládli přesunutím některých našich zdrojů bez navyšování rozpočtů.

bridgestone
Pirelli v roce 2011 nahradí současného dodavatele pneumatik - japonský Bridgestone

Jaké jste dostali vstupní informace od týmů/FOTA pro návrh pneumatik?
Jakmile se týmy pustili do vývoje svých vozů pro rok 2011, byla oznámena dohoda, podle níž návrh pneumatik pro příští rok bude splňovat současné požadavky FIA. Spolupracovali jsme s týmy na definici základních vlastností produktu, máme však samozřejmě vlastní filozofie týkající se návrhu a materiálu, takže to nakonec bude pneumatika Pirelli.

Co udělá Pirelli pro zlepšení podívané během závodních víkendů?
Naším záměrem je pomoci vylepšit show, jak jen budeme moci. Existuje několik věcí, které můžeme udělat, některé z nich v současnosti prověřujeme při testech. Vzhledem k tomu, že již týmy mají hotové své návrhy vozů pro rok 2011, si nemyslím, že by ocenily nějaké radikální odlišnosti ve vlastnostech pneumatik, ale co se týče budoucnosti, možné je cokoliv.

Hovořilo se o tom, že Pirelli zvolí konzervativní přístup k nabízeným směsím pneumatik, je to pravda?
Pracujeme s některými stanovenými parametry pro příští rok a je pravda, že jakožto nový dodavatel se budeme snažit vycházet ze solidní základny. Ale můžeme se ve vývoji pneumatik během sezóny ubírat jakýmkoliv potřebným směrem dle toho, co budou týmy chtít a dle našich zkušeností.

wet_pneu

Bridgestone je docela přísný co se týče směsí a počtu pneumatik, často nutil piloty k tomu, aby je šetřili. Jakou strategii zvolí Pirelli a kolik pneumatik/směsí bude dostupných?
Současná pravidla týkající se pneumatik se pro příští rok nemění, musíme se jimi proto řídit. Stejně jako je tomu nyní, budeme v příští sezóně nabízet čtyři druhy směsí hladkých pneumatik a 11 sad na víkend, plus pneumatiky do deště.

Pirelli bude příští rok dodavatelem jak pro F1, tak i pro sérii GP2. Budou pneumatiky pro obě série podobné?
Budou v některých ohledech stejné. Ve skutečnosti pneumatiky pro F1 sedí i na vůz GP2 a opačně. Série GP2 je o tom, aby připravovala piloty pro Formuli 1, proto je důležité, aby pneumatiky měly podobné vlastnosti. Jedná se o cennou část přípravy, což jsme schopni nabídnout.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozhovor se šéfem Pirelli - Co můžeme příští rok od jejich pneumatik očekávat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.09.2010 21:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lotus

Lotus hledá talenty - bude spolupracovat s GP2 týmem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

  6. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Zprávy odjinud