Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Petr Hlawiczka, 31. ledna 2009, 14:50 Google+

Nová pravidla ohledně aerodynamiky neměla vliv pouze na rozměry a umístění spoilerů a "oholení" karosérie. Změny se dotkly i méně viditelné částí na pod zádí vozu, totiž difuzoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Rozdíly mezi loňským a letošním difuzorem

Ve snaze snížit přítlak nových vozů prošel difuzor poměrně rozsáhlými úpravami. Snahy o jeho standardizaci smazaly rozdíly ve výšce mezi střední a krajními částmi. Všechny tři jsou nyní vyšší - z loňských 125 mm povyrostly na 175 mm. Difuzor se také posunul ještě více dozadu - nyní může o 350 mm přečnívat za zadní osu kol, kdežto vloni nesměl za tuto osu přesahovat vůbec.




Odlišné přístupy v konstrukci difuzor pro letošní sezónu


McLaren, Ferrari, Renault a BMW Sauber se striktně držely nových předpisů ohledně zadního difuzoru. Všechny kanály mají stejnou výšku i délku. Stejné jsou na výšku i střední a boční kanály, jak je to na následujícím obrázku:



Naopak Toyota a Williams si vysvětlili nová pravidla trochu jinak. Proto byly nařčeny výše uvedenými týmy z porušení pravidel pro konstrukci difuzoru. Fígl je v tom, že pravidla umožňují prodloužení karosérie o 150 mm ve střední části vozu. Toyota a Williams proto chytře vytvarovali zadní nárazuvzdornou část (horní šipka na dolním obrázku) tak, že došlo k prodloužení a zvednutí střední části difuzoru. Ten u těchto týmů rovněž obsahuje velmi nízko umístěný separátor uprostřed (menší šipka úplně dole).



FIA o této rozdílné interpretaci pravidel ví. Zbylé týmy požádali o přesnější výklad pravidel. Řešení Toyota a Williamsu je samozřejmě účinnější. Pokud jim FIA nenařídí úpravu,  se dá očekávat, že ostatní týmy jejich řešení brzy okopírují.
Vytisknout

Diskuze: Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Prost, Alain

S medailemi by historie vypadala jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud