Důsledkem je příliš velká podobnost s mateřskou lodí. V případě Super Aguri je to Honda, u Toro Rosso „velký“ Red Bull. Podle Concorské smlouvy si musí každý tým postavit vlastní monopost, což vyvolalo mnohé diskuze.
Super Aguri a Toro Rosso několik týdnů houževnatě jednalo s protestujícími stájemi, ale bez úspěchu jakékoliv domluvy. Proti porušování dohod ostře vystoupily Williams a Spyker, kteří by mohly po sobotní kvalifikaci podat protest.
Kolik dalších týmů je ve hře zapojeno není známé. Bylo navrženo, ať se „provinilcům“ nezapočítávají mistrovské body, nebo ať jim bude zmenšen podíl na zisku z televizních práv.
Týmový šéf nesouhlasícího Spykeru Colin Kolles odmítá jakékoliv dohady o jistém podaní protestu, zároveň však diplomaticky říká: „Mám na věc vlastní názor. Počkejme na sobotu a uvidíme. Po kvalifikaci vám řeknu více,“ sdělil Kolles.
„Víme, co jsme udělali, co děláme a že jsme naprosto legální,“ řekl výkonný ředitel Super Aguri Daniel Audetto. „Takže to není náš problém. Nejdůležitější věcí je respektování pravidel. Nechceme podvádět. Nechceme jít proti pravidlům.“