DISKUZE K ČLÁNKU Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

Vše jednou začíná a končí. Tak tomu je i s letošní sezónou, toužebně očekávanou, jejíž poslední kapitolu napíšeme tento víkend. Je tu ještě pár drobných možností posunu v pořadí, ale spíš už se dá hovořit o poslední tečce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 27.11.2017 05:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 2 lidé) 23.11.2017 18:06
Jen bych doplnil, že Hamilton měl v první své… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 26.11.2017 15:42
Tak nevím, co napsat na tvůj názor. Pokud dobře… »
» juress (Hlasoval 1 člověk) 22.11.2017 18:14
Staří piloti to neměli těžší, jejich práce byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Ještě k tomu porovnávání jezdců, je jasné že vždy to bude zkreslené a vždy to bude jen teorie, a to především s porovnáváním jezdců jiné generace. Můžou být různé studie, ovšem o parametrech se dá vždy diskutovat, různě nastavovat a pochybovat o nich. A pak samozřejmě rozhoduje subjektivní hledisko kdo to jak cítí. Osobně si myslím že i to mezi fanoušky, či i odborníky patří a vidět přetahovanou kdo je lepší je dobrým znamením že fandové to "žerou" 12 Někdy se tato přetlačovaná u současných jezdců stane i realitou a mistry se nám poštěstí srovnat i se stejnou technikou, třeba jako Kimiho s Alonsem, kde to predikcemi nejen od fanoušků celkem vřelo, ono vůbec porovnávat týmové parťáky je někdy dobrým ukazatelem úsudku který je konfrontován s realitou, a někdy se úsudek prostě s realitou nesejde, tak to bylo, je, a bude. Třeba kdyby se teď sešel Verstappen s Hamem, Vettelem či Alonsem, to by se to pro mnohé predikovalo a ještě lépe sledovalo 03 Tyhle bitvy jezdců co jsou řazeni do TOP maj kouzlo navíc, i když týmy a nejspíše i sami jezdci se tomu kouzlu vyhýbají.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      85.239.64.XXX
      Každej vidí co chce vidět
      A jediné co je fakt - je kdo vyhrál MS, závod, ...
      Protože i v rámci jednoho týmu se politikaří, upřednostňuje, hraje roli štěstí, nějaké skryté vlivy a tak dále...
      Takže jediné co lze přesně srovnávat jsou výsledky
      V nichž se promítá vše - jezdecké umění, taktika, ale i schopnost opatřit si správnou sedačku a v pravou chvíli podat dobrý výkon a mít štěstí
      Proto já a Lauda tohle nikdy nezpochybňujeme :)))) a championy ctíme ať již je to Rosberg, nebo Hamilton...
      ... Druhé místa už tak podstatné nejsou, ať již se knim člověk dopracuje jakýmkoli výkonem - něco udělal špatně - a nejde o to jestli zdolal týmového kolegu a nebo ne ... musí zdolat všechny a pak je to sláva ... Vítězům - sláva nejlepšímu vozu a jezdci 01
      Takže ... Ano Alonso má dva tituly a více závodů než Kimi
      Ale Vettel a Ham zas o hodně víc než Alonso
      .... Ale Lze fandit i jezdci, který není "nejlepší", ale protože má například skvělé charisma a je inspirativní. Všichni championi obvykle v něčem skvělý jsou, ale mají i nějaké nedostatky.
      Ať je to Prost a nebo Senna ... ...
      Jen Kimi je bez chybičky 11 18
      .... a najdou se i skvělý co nic nevyhráli ... a někdo je považuje za pelší, než ty co vyhráli - ale pak je lepší je nesrovnávat, protože to nejde ... i kdyby desetkrát jeli ve stejném autě a ve stejné době

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Tak jestli vidíš jen ten fakt který je v titulu tak to já se neomezuji jen na to a zvažuji i okolnosti okolo a mám co sledovat i na ostatních pozicích. Někdy je výkonnostní rozdíl v jezdcích patrný v mnoha ohledech a nemusím jen porovnávat počty titulů abych si udělal nějakou představu kdo jak si vede. Jinak to fandění je samo individuální věc, tam vůbec nemusí jít o to zda je lepší či nikoliv, ani nevím proč jsi to vytáhl.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Přátelé, těch problémů je víc - opět jednou sáhnu po fotbalu. Just Fontaine nastřílel při MS 1958 během 6 zápasů 13 gólů, dneska jásáme, když jich nějaký střelec za 8 zápasů dá aspoň polovičku. Přitom je to pořád fotbal - ALE! Už jenom třeba změna strategie a systém rozestavení hráčů na hřišti vedl k úbytku gólů jako v obdobných případech chybějící předjíždění. Proto znovu říkám - nechtějme najít nejlepšího pilota všech dob, ono to prostě NEJDE! A věřím, že kdyby bylo co psát o napínavých závodech, podobné pseudoankety by vůbec nebyly.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Jó Robert, ten aby nenašel k jakémukoliv svému neduhu podobenství ze světa F1. 11 Tak doufám, že už je to dobré Roberte a budeme se moci zase těšit na paddocky v celém jejich půvabu. Přeji pevné zdraví.
    Co se týče srovnávání pilotů, tak je jasné, že to příliš nejde. Ale přesto se tomu neubráníme a bude se srovnávat i nadále. Já smekám před mistry piloty let dávno minulých a srovnávání jejich úspěchů, či mistrovství s dnešními, nebo nedávno minulými inflačními výsledky současných borců sterilní formule 1, považuji za výsměch.
    Zato na Media Liberty jsem zvědavý a docela jim věřím. V Americe sport funguje a dokonce si na sebe bohatě vydělává. A přitom sport není nudný. Viz. NHL, NBA, i motosport. Tak se těším, čím nás nové vedení F1 překvapí. 03 Úroveň přenosů letos, zatím nic moc...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Především děkuji všem za přání týkající se mých problémů, moc si toho cením a jistě se nebudete zlobit, když to najdete u Odinova příspěvku. Jinak si myslím, že právě onen pověstný pes je zakopán u amerického přístupu. Evropan má poněkud odlišné vnímání a jde o to, aby právě ta omáčka okolo nepřesáhla přijatelnou mez. Pokud se povede nastavit nějaká rozumná měřítka, fungovat to bude, na druhou stranu taky víme z historie předchozích GP USA, že jak se něco nepovedlo a nerentovalo hned, klidně to šlo k ledu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Také brzké uzdravení přeji, a děkujeme za článek, co nakonec vzejde z Liberty je dost velký otazník, na jednu stranu zde vidím konečně začínající metodickou a dlouhodobou práci, na druhou stranu také vidím jistou lacinost a tuctovost, snad to bude rozumně vyváženo 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ligier

    Ligier

    176.74.136.XXX
    Moc pěkné čtení Robertino. A souhlas. Jo a oči jsou potvory tak ať je vše OK! Trošku to taky znám... 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    165.72.200.XXX
    RoBertino, díky, uy mi Tvé Paddocky chyběly. Tak hlavně rychlé uzdravení.

    Ale k tématu - opravdu nejde srovnávat piloty např. z let 50-tých či 60-tých s těmt dnešními, protože se F1 strašně změnila. Nejde jen o techniku, ale i o tratě, protože se buď změnily nebo se na nich už nejezdí. Ale podle mého názoru ti "staří" piloti to měli mnohem těžší než ti dnešní - už třeba proto, že v čem a kde jezdili.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juress

      juress

      193.84.36.XXX
      Staří piloti to neměli těžší, jejich práce byla nebezpečnější. Dnešní konkurence je na mnohem vyšší úrovni než v začátcích. Říct, že Hamiltonovy úspěchy jsou méněcennější něž Fangiovi, protože Fangio jich dosáhnul rychleji je kravina, protože to je jen o tom, kdy ti to dobré auto příjde. Hamiltonovy přišlo až v půlce kariéry. Celej ten článek chce říct, že piloti se nedají srovnávat, ale pak otočí a říká, že Hamilton byl moc pomalej v získávání titulů a úspěchů, proto není tak dobrý.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        83.208.82.XXX
        Tak především jsem neřekl, že Hamiltonovy úspěchy jsou méněcennější. Navíc tvrdit, že měl Hamilton špatné auto od začátku je - z pohledu vašeho příspěvku - také kravina, protože mohl hned v nováčkovské sezóně bojovat o titul a v té následující ho získal. Fangio neměl v letech 1956-1957 také nejlepší auto. A ono srovnání o pomalosti - nepochopil jste evidentně fakt, že je to právě ukázka nesmyslnosti srovnávání, už jenom v tom směru, že současní piloti mají oproti těm z formulového pravěku mnohem více možností případnou chybu napravit. On je sakra rozdíl, když jedete sedm závodů a dvakrát odpadnete, než když jich absolvujete dvacet.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Jen bych doplnil, že Hamilton měl v první své sezóně TOP auto. McLaren byl nejlepší, což jasně dokumentují body v PK. A jen díky diskvalifikaci Pohár konstruktérů nevyhráli.
          A co se týče nápravy chyb, tak je jistě rozdíl v počtu odjetých GP v sezóně, ale též každé vyjetí mimo trať bylo v minulosti neúprosně trestáno. A pokud dotyčný netrefil nějaký strom, či jinou překážku a neměl problém přežít, tak návrat na závodní dráhu mu zabral mnohem více času, než v současnosti. Hamilton a jeho současníci jezdí běžně mimo trať (dokonce se tam i předjíždí) a ještě se dost drze ohrazují proti případným trestům. Tak co chceme srovnávat? Já nikde tu vyšší úroveň dnešních pilotů, kteří nejsou schopni ani udržet auto na vyznačené trati, nevidím. A to nemluvím o všemožných automatikách v jejich strojích a týmech našeptávačů v boxech.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            81.92.249.XXX
            Hamilton v první sezoně, tedy v r. 2007 měl sice TOP vůz, ale body z PK o nejlepším voze nic nedokumentují, natož jasně - i bez DSQ získal McLaren o bod méně než Ferrari. Nicméně titul tehdy stejně nezískal a o rok později, kdy titul získal, taky možná neřídil jasně nejlepší vůz ...
            Co se týče počtu GP potřebných na zisk titulu, tak je to taky dvousečný argument, protože kdyby někdo chtěl, tak by mohl Hamiltonovy sezony podělit třeba po sedmi závodech a dopracovat se k dalším titulům pro něj navíc.
            Stejně tak s dnešním dodržováním limitů tratě - kdyby měli v padesátkách dnešní výjezdové zóny a pangejty plus benevolentnější rozhodčí, tak by se tehdy jezdilo taky tak. To není o ne/schopnosti udržet vůz na dráze, ale o možnostech jaké dráha jezdci skýtá.
            Já bych zůstal u toho že ty doby a jezdci se nedají srovnávat ....a tečka. Je zbytečné a absurdní vyvracet novou statistiku statistikou starší (a samozřejmě to platí i obráceně).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Tak nevím, co napsat na tvůj názor. Pokud dobře počítám, tak piloti McLarenu v roce 2007 získali oba 109 bodů, což dohromady činí 218b. A piloti Ferrari získali 204b. Tak nějak marně hledám ten "o bod méně" než Ferrari.
              A pak argumentovat "KDYBY" považuji za zcela dětinské.
              Souhlasím jen s tvým posledním odstavcem.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                81.92.249.XXX
                jj, omlouvám se, i když wiki uvádí 203 bodů, tak máš pravdu...ovšem pořád ten rozdíl 14 bodů, což není ani jeden bod na závod, nic jasně nedokládá o "jasně" nejlepším voze...
                No, i když to dle tebe není o kdyby, tak na tehdejších tratích by dnes sice nikdo závod nejspíš nedojel, protože dle tebe nejsou schopni udržet vůz na dráze, ale tráva tehdy rozhodně zelenější nebyla 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Ta sezóna byla zvláštní. A já si myslím, že bodový rozdíl neodpovídal poměrům. Podle mne měl McLaren ve druhé části sezóny starosti sám se sebou. Což značně ovlivnilo jejich bodový účet.
                  Tráva zelenější nebyla, ale tvrdit, že to dnešní piloti mají těžší, je též na delší rozbor. 03 Podle mne tehdejší výsledky mnohem více reflektovaly schopnosti pilotů, než je tomu dnes.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    Alfred

                    81.92.249.XXX
                    No jo, jenže to, co si myslíš tak nějak nic nedokazuje, je to pořád jen domněnka, navíc zatím nijak zvlášť podložena...jestli tedy vůbec (fáčka dokázali vyhrávat závody průběžně celou sezonu bez ohledu na vnitřní rozbroje u mekáče).
                    Neměl jsem v úmyslu tvrdit že to mají dnešní piloti těžší, spíš bych se klonil k výše vyjádřenému názoru, že to neměli těžší ani piloti v rané éře F1 - samozřejmě s výjimkou samotného nebezpečí zranění, nebo rovnou smrťáku. Tehdejší výsledky reflektovaly taky schopnosti balíku tým, jezdec a auto a to si myslím, až na pár výjimek v 70.letech byly výkonostní rozdíly mezi vozy taky velké, dokonce hodně velké...a na základě kvalifikačních rozdílu dokonce i o hodně větší....tohle se od samotnýho výkonu jezdce filtruje hodně těžce, zvláště když si vzpomeneme na jeden z titulů Fangia, který získal ve voze kolegy do kterého usedl poté co v tom samým závodě svůj musel "odepsat"...
                    Nicméně za tím, že s top, nebo nedejbože rovnou s dominantním vozem je daleko snažší získat titul v sezoně o sedmi závodech než v sezoně o závodech jednadvaceti si stojím nadále...a to pevně 04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Tak to se neshodneme. Protože, když máš TOP, nebo dominantní vůz, tak je jedno zda dominuješ sedmkrát, nebo třicetkrát. Pořád to vede ke stejnému konci. K titulu. Tak jaképak snažší?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Alfred

                        Alfred

                        81.92.249.XXX
                        Ano, vede, ovšem u někoho to to během těch 30x vedlo k jednomu titulu a u druhého ke třem...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Hmm. Ty jsi napsal: " Je zbytečné a absurdní vyvracet novou statistiku statistikou starší (a samozřejmě to platí i obráceně). "
                          A teď mi připadá, že děláš právě to, o čem jsi před chvílí prohlásil, že je absurdní. 03 02

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama