Pokud bychom stáhli výkonnostní ztrátu na 3 %, tak může začít boj, tvrdí Horner

Albert Hadáček, 27. ledna 2017, 12:13 Google+

Christian Horner a ředitel automobilky Renault se rozpovídali o faktorech, které jsou zásadní pro dohnání ztráty na Mercedes. Základem prý bude stáhnout výkonnostní ztrátu pohonné jednotky na tři procenta.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 28.01. 18:45) Napište svůj názor
Továrna Red Bullu v Milton Keynes

Továrna Red Bullu v Milton Keynes | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Poslední tři roky byly ve Formuli 1 představením dvou mužů jezdících ve stejném monopostu. Mercedes utekl konkurenci a v éře hybridních šestiválců doposud nenašel výraznějšího soupeře.

Na druhou stranu je vidět, že v průběhu let ostatní týmy - jmenovitě Ferrari a Red Bull - byly schopni ztrátu asymptoticky stahovat a koncem loňské sezóny Red bull ztrácel na Mercedes "jen" nějaké tři desetinky.

img-responsive

Pirelli | foto: Pirelli

Rok 2017 navíc přinese změny v podobě širších pneumatik a obou křídel, které by měly zase o něco více podtrhnout důležitost aerodynamiky vozů a teoreticky by výkonnostní deficit mohl být částečně zameten pod koberec. Na druhou stranu je tu i protinázor, který se opírá o myšlenku, že robustnější vozy budou potřebovat pořádně silný motor, a tím pádem lepší motor bude pořád enormní výhodou.

Na tuto zásadní otázku, která je jedním z hlavních témat letošní zimy, zatím nikdo nenašel jasnou odpověď a počítačové propočty se od reality mohou značně lišit. Testy v Barceloně možná něco málo napoví, ale hádanku rozlouskne až závod v Melbourne a následující velké ceny, kdy týmy budou intenzivně využívat balíčky s vylepšeními. 

Zásadní tři procenta
Výkonnostní rozdíl mezi monopostem stáje rakouského nápojového gigantu a Stříbrnými šípy byl v loňské sezóně 45 koní, tedy něco málo přes 5 %. Pokud Renault dokáže tento rozdíl stáhnout na 3 %, tak šéf Red Bullu, Christian Horner, věří, že jeho stáj bude schopna konkurovat německé automobilce.

"Myslím si, že když se dostaneme na rozdíl tří procent, tolik jsme totiž ztráceli v době osmiválců, tak může začít lov. Pokud vše půjde dobře, tak se na tyto čísla snad dostaneme," řekl Horner pro Motorsport.

img-responsive

Jolyon Palmer před Danielem Ricciardem s Red Bullem | foto: Renault Sport F1

Situaci také okomentoval generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul: "Jsou to vzrušující časy pro všechny ve Formuli 1. Pokud bychom loni ztráceli pouhé tři procenta, tak bychom na tom byli lépe, ale nejsem si jist, že by to na boj o titul stačilo. Víme, kam se chceme dostat a dáváme vše do toho, abychom měli nejlepší pohonnou jednotku startovního pole. Nechceme ztrácet ani procento, chceme mít tu nejlepší. Máme teď spoustu nápadů a technologických konceptů, které nám v budoucnu mohou pomoci dostat se před Mercedes."

Další klíčové faktory úspěchu
S úspěchem Mercedesu je spojován i jejich dodavatel pohonných hmot - společnost Petronas. Red Bull pro letošek k sobě přetáhl Exxon/Mobil, který dlouhá léta zásoboval McLaren. Samotná tovární stáj Renaultu pak pro sezónu 2017 sáhla po BP/Castrol, kterým nahradí Total (stejně jako u Red Bullu).

"Zkoumali jsme všechny možné faktory současné formy Mercedesu a mezi tím vším jsou i ingredience, kterých jsme si dříve nevšímali. Petronas je jednou z nich - jak z čistě technické stránky, tak i z té komerční a marketingové.

Petronas je naprosto oddán Formuli 1, plně se na ni soustředí, což znamená, že mají špičkové produkty a navíc jsou ochotni tým podporovat finančně, takže si tým může dovolit skvělé zaměstnance a piloty.

Změna dodavatele je risk, ale dle mého názoru se to vyplatí. Pokud chcete uspět, musíte podstupovat rizika," řekl generální ředitel francouzské automobilky.

img-responsive

Nico Rosberg a Toto Wolff při oslavách titulu s Petronasem v Malajsii | foto: Mercedes AMG F1 Team

Na otázku, zda by nebylo lepší mít stejné dodavatele pro Renault i Red Bull, Abiteboul odpověděl: "Já vždy preferuji jednoduchost, už tak je vše dost složité, takže by bylo lepší mít jen jednoho dodavatele, ale jak historie ukázala, tak je tu celá řada případů, kdy to nijak výkony neovlivnilo. 

Navíc bych řekl, že dva rozdílní dodavatelé vytváří konkurence a ta vede ke kreativitě. Stejné to je u nás, když dodáváme motory na zakázku. Red Bull je pro nás velkou inspirací a měřítko úspěchu."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pokud bychom stáhli výkonnostní ztrátu na 3 %, tak může začít boj, tvrdí Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 28.01.2017 18:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton v Monaku

Hamiltonova popularita dosahuje Schumacherovy. Mimo Alonsa ztrácí další závodníci více

Ferrari se ve včerejších volných trénincích ukazovala v dobré formě

Špatné časy Mercedesů zaujaly i Vettela. Räikkönen to neřeší, stará se o něco jiného

Fernando Alonso během oficiálních tréninků na Indy 500

McLaren udělal dobrý skutek a odškodnil svoje sponzory

Vítězný McLaren Johnnyho Rutherforda v Indianapolis

INDY 500: Inspiraci ikoně USA dodal Londýn. Proč "stará cihelna" a co má společného s F1?

Wolff by v F1 přivítal více okruhů v ulicích měst, jako kdysi v Long Beach

Formule 1 musí opustit "supermarketová parkoviště", burcuje Wolff

Jenson Button za dohledu Estebana Ocona sděluje své dojmy z první jízdy po návratu

Button se pod přilbou smál. Přiznal ale, že najít limity letošních vozů je obtížné

Daniel Ricciardo na tiskovce v Monaku

U Red Bull nevěří horším časům Mercedesů. Riccardo nabízí vysvětlení

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Loňský grafický návrh vozu pro sezónu 2017

Sauber oznamuje datum a místo debutu nového vozu C36 na dráze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Víme, kdy vyjde hra F1 2017, která bude obsahovat i 12 historických vozů + VIDEO

  2. O možnosti konce spolupráce s Hondou promluvil vrcholný manažer McLarenu

  3. F1 v Monaku má rysy gladiátorství. Tady ale hry končí nadšenými davy bez ztrát na životech

  4. Haas mění před Monakem zbarvení svých monopostů

  5. První trénink v Monaku ukořistil Hamilton. Jak si vedou soupeři?

  6. Mám naději na velice úspěšný návrat do F1, věří Button

reklama