Pokud bychom stáhli výkonnostní ztrátu na 3 %, tak může začít boj, tvrdí Horner

Albert Hadáček, 27. ledna 2017, 12:13 Google+

Christian Horner a ředitel automobilky Renault se rozpovídali o faktorech, které jsou zásadní pro dohnání ztráty na Mercedes. Základem prý bude stáhnout výkonnostní ztrátu pohonné jednotky na tři procenta.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 28.01. 18:45) Napište svůj názor
Továrna Red Bullu v Milton Keynes

Továrna Red Bullu v Milton Keynes | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Poslední tři roky byly ve Formuli 1 představením dvou mužů jezdících ve stejném monopostu. Mercedes utekl konkurenci a v éře hybridních šestiválců doposud nenašel výraznějšího soupeře.

Na druhou stranu je vidět, že v průběhu let ostatní týmy - jmenovitě Ferrari a Red Bull - byly schopni ztrátu asymptoticky stahovat a koncem loňské sezóny Red bull ztrácel na Mercedes "jen" nějaké tři desetinky.

img-responsive

Pirelli | foto: Pirelli

Rok 2017 navíc přinese změny v podobě širších pneumatik a obou křídel, které by měly zase o něco více podtrhnout důležitost aerodynamiky vozů a teoreticky by výkonnostní deficit mohl být částečně zameten pod koberec. Na druhou stranu je tu i protinázor, který se opírá o myšlenku, že robustnější vozy budou potřebovat pořádně silný motor, a tím pádem lepší motor bude pořád enormní výhodou.

Na tuto zásadní otázku, která je jedním z hlavních témat letošní zimy, zatím nikdo nenašel jasnou odpověď a počítačové propočty se od reality mohou značně lišit. Testy v Barceloně možná něco málo napoví, ale hádanku rozlouskne až závod v Melbourne a následující velké ceny, kdy týmy budou intenzivně využívat balíčky s vylepšeními. 

Zásadní tři procenta
Výkonnostní rozdíl mezi monopostem stáje rakouského nápojového gigantu a Stříbrnými šípy byl v loňské sezóně 45 koní, tedy něco málo přes 5 %. Pokud Renault dokáže tento rozdíl stáhnout na 3 %, tak šéf Red Bullu, Christian Horner, věří, že jeho stáj bude schopna konkurovat německé automobilce.

"Myslím si, že když se dostaneme na rozdíl tří procent, tolik jsme totiž ztráceli v době osmiválců, tak může začít lov. Pokud vše půjde dobře, tak se na tyto čísla snad dostaneme," řekl Horner pro Motorsport.

img-responsive

Jolyon Palmer před Danielem Ricciardem s Red Bullem | foto: Renault Sport F1

Situaci také okomentoval generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul: "Jsou to vzrušující časy pro všechny ve Formuli 1. Pokud bychom loni ztráceli pouhé tři procenta, tak bychom na tom byli lépe, ale nejsem si jist, že by to na boj o titul stačilo. Víme, kam se chceme dostat a dáváme vše do toho, abychom měli nejlepší pohonnou jednotku startovního pole. Nechceme ztrácet ani procento, chceme mít tu nejlepší. Máme teď spoustu nápadů a technologických konceptů, které nám v budoucnu mohou pomoci dostat se před Mercedes."

Další klíčové faktory úspěchu
S úspěchem Mercedesu je spojován i jejich dodavatel pohonných hmot - společnost Petronas. Red Bull pro letošek k sobě přetáhl Exxon/Mobil, který dlouhá léta zásoboval McLaren. Samotná tovární stáj Renaultu pak pro sezónu 2017 sáhla po BP/Castrol, kterým nahradí Total (stejně jako u Red Bullu).

"Zkoumali jsme všechny možné faktory současné formy Mercedesu a mezi tím vším jsou i ingredience, kterých jsme si dříve nevšímali. Petronas je jednou z nich - jak z čistě technické stránky, tak i z té komerční a marketingové.

Petronas je naprosto oddán Formuli 1, plně se na ni soustředí, což znamená, že mají špičkové produkty a navíc jsou ochotni tým podporovat finančně, takže si tým může dovolit skvělé zaměstnance a piloty.

Změna dodavatele je risk, ale dle mého názoru se to vyplatí. Pokud chcete uspět, musíte podstupovat rizika," řekl generální ředitel francouzské automobilky.

img-responsive

Nico Rosberg a Toto Wolff při oslavách titulu s Petronasem v Malajsii | foto: Mercedes AMG F1 Team

Na otázku, zda by nebylo lepší mít stejné dodavatele pro Renault i Red Bull, Abiteboul odpověděl: "Já vždy preferuji jednoduchost, už tak je vše dost složité, takže by bylo lepší mít jen jednoho dodavatele, ale jak historie ukázala, tak je tu celá řada případů, kdy to nijak výkony neovlivnilo. 

Navíc bych řekl, že dva rozdílní dodavatelé vytváří konkurence a ta vede ke kreativitě. Stejné to je u nás, když dodáváme motory na zakázku. Red Bull je pro nás velkou inspirací a měřítko úspěchu."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pokud bychom stáhli výkonnostní ztrátu na 3 %, tak může začít boj, tvrdí Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 28.01.2017 18:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

Felipe Massa se šel rozloučit s fanoušky na pódium po závodě v Brazílii

Felipe Massa by mohl reprezentovat Brazílii ve Světové radě motorsportu

Nico Rosberg (vlevo) s Lewisem Hamiltonem před rokem v Abú Zabí

Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Loňský grafický návrh vozu pro sezónu 2017

Sauber oznamuje datum a místo debutu nového vozu C36 na dráze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

  2. GRAFIKA: Startovní rošt v Brazílii po penalizacích

  3. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  4. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  5. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  6. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

reklama