Alonso: Teď už v F1 nemáme čas na kafíčko

Robert RoBertino Pavelka, 28. března 2017, 18:25 Google+

Nikdo si pochopitelně nemyslí, že by si piloti F1 vozili v kokpitu termosku s tradičním černým nápojem a na dlouhých rovinkách si zavdali osvěžujícího moku. Dvojnásobný mistr světa tím parafrázuje skutečnost, že čas na reakce za volantem se podstatně zkracuje.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 29.03. 12:38) Napište svůj názor
Fernando Alonso si nové vozy nemůže vynachválit

Fernando Alonso si nové vozy nemůže vynachválit | foto: McLaren

Sdílejte článek

Reakce na chyby už není v takovém duchu, že by to pilot stihl za doušku kávy, to je Alonsova nadnesená interpretace. Nová generace vozů F1 vyžaduje okamžitou reakci, pokud nemá dojít k nehodě. Vozy jsou širší a rychlejší, což je u příznivců přijímáno s nadšením (i když trochu ochládajícím), dokonce se tvrdí, že přetížení v zatáčkách má dosahovat hodnoty až 8G, takže piloti se musí vyrovnávat s docela novým scénářem.

"Když se s vozem propadnete dozadu, je nesmírně těžké se vrátit na svou pozici, protože nové vozy jsou v zatáčkách hodně rychlé. Takže máte nějakou půlvteřinu na reakci. Loni jste měli až čtyři - to jste mohli mít po ruce šálek kávy a v klidu se napít. Jsme konečně v jiné kategorii a ve skutečné F1. Jsem rád, že nové vozy jsou rychlejší v zatáčkách než bývalá GP2 a japonská Formule Super, případně některé další kategorie, v nichž byla auta rychlejší než F1," libuje si Alonso.

Mezi fanoušky i odborníky se už objevily první skeptické úvahy týkajících se dopadu technických změn na průběh závodů a konkrétně předjíždění, ale Alonso si z toho velkou hlavu nedělá.

img-responsive

Konečně máme skutečné Formule 1! libuje si Alonso | foto: McLaren

"Vozy nám poskytují mnohem větší radost z jízdy, rychlost v zatáčkách z nich zase udělala auta důstojná názvu F1. Myslím, že si fanoušci zamilují pocit, když se budou dívat z tribuny na auto, jak rychle nyní jede do zatáčky. Myslím, že i v televizi vypadají závody mnohem lépe. Pořád ale chybí pořádný hluk, který je součástí DNA Formule 1, ale o víc diváci rozhodně nepřicházejí. Náš sport je teď v dobré pozici a pokud jde o show a vzrušující podívanou, o nic nepřijdou. Také jsem četl, že možná dojde po prvních dvou závodech k určitým úpravám DRS zón, takže je vidět, že se všichni snaží udělat F1 zase velkolepou. Jsem z toho opravdu šťastný," pokračuje Alonso.

Španělský pilot také dodává, že pravidla pro rok 2017 dávají možnost pilotům, aby byli tou rozhodující složkou ve výkonu vozidla, což ho nesmírně těší. Konečně se tak projeví rozdíl mezi zkušenými piloty a jejich kolegy, kteří se na závodních drahách teprve etablují.

"Rozhodně jsem potěšen, jak k věci přistupují některé rýmy. Mají jednoho zkušeného pilota a vedle něj třeba i absolutního nováčka. Na okruzích jako v Melbourne, které jsou úzké a hrbolaté, kde musíte jet s autem naplno, není snadné se dostat do závodního režimu. Vozy se určitě ovládají mnohem obtížněji - což je jedině dobře," končí své zamyšlení Alonso.

Vytisknout

Diskuze: Alonso: Teď už v F1 nemáme čas na kafíčko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 29.03.2017 12:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Niki Lauda má pro Bottase jen samou chválu

Lauda hodnotí Bottase. Ke komu ho přirovnal?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud