DISKUZE K ČLÁNKU Barcelona nastavila McLarenu zrcadlo. Ještě je co dohánět, zní z Wokingu

Zpočátku to vypadalo opět na malér, připomínající loňský rok. V druhých dvou dnech se oranžové vozy probraly k životu, ale z týmového vyjádření jasně vyznívá, že zdaleka nevládne v jeho řadách spokojenost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barcelona nastavila McLarenu zrcadlo. Ještě je co dohánět, zní z Wokingu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 07.03.2017 09:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 06.03.2017 12:25
myslím, že si lžes solidně do kapsy. Honda na… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2017 20:18
Naděje umírá poslední. Pořád si říkám že Honda… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 06.03.2017 17:54
no, nevím jestli jsou moje představy školáka ZŠ,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Limbi

    Limbi

    147.228.209.XXX
    jumpman: Rok 2005. díky mercedesu přišel Kimi o titul. rok 2006 kombinace auta i motoru

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      s rokem 2005 nelze souhlasit. Tam sice byla nižší spolehlivost, ale výkon byl na úrovni, takže problémy alá honda to opravdu nebyly...
      ... v roce 2006 sice byl mercedes na chvostu, takže ano, ale zase dokázali zapůsobit na FIA takovým způsobem, že se jejich výhoda vrátila, takže to trvalo rok a byli opět na špici

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.41.XXX
    Je to zajímavé. Co si pamatuju, tak šasi McLarenu stálo za starou belu v posledních 20 letech jen v sezonách 2004, 2006, 2009 (ale i tyhle auta přivezly nějaké body a stupně vítězů) a potom až v roce 2013, kdy vznikl ten průšvih, ze kterého se prakticky dodnes nevzpamatovali. Sezonu 2012 končili údajně s autem, které bylo nejrychlejší v poli. Pro 2013 postavili místo evoluce zcela nový vůz, a o zpětně to označili za chybu. Od té doby, nevím koho všechno vyměnili, ale auta stojí za prd. V roce 2014 to ještě utáhl motor mercedesu na sem tam nějaké dobré umístění, ale šasi už bylo tragické. 2015, 2016 se McLaren vymlouval na Hondu, že musí stavět šasi s nízkým odporem kvůli nízkému výkonu a letos, kdy podle mě už počítali s tím, že budou auto konstruovat normálně zase shořeli? Pokud se jim letos nepodaří zvednout tak jim brzo vyschnou peníze a bojím se aby neskončili hůře než Williams, který už je (ač také můj oblíbenec) dlouhodobě pasován na lepší průměr F1. McLaren musí získat zpátky na vedoucí pozice lidi, kteří ví co dělají, protože teď tam evidentně nikdo takový není.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      178.255.168.XXX
      Presne tak, od roku 2013 nejak nevi co delaji. Je to videt na vysledcih konkurence se stejnym motorem. Pokud se chteji pasovat na spicku a chteji premyslet na titul musi hodne zamakat a pripravit sasi na urovni RB. Za RB jsem ale nekolik svetelnych let.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002255

    uzivatel002255

    185.14.233.XXX
    Naděje v McL umřela. Bohužel. Honda nezvládá motory. McL nezvládá šasi a spoustu dalších věcí. Celý tým je v naprostém rozkladu. Stigma Alonso?? 07 Snad se ten tým jednou vzchopí. Ale myslím že to je na léta a léta..

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel002255

      uzivatel002255

      185.14.233.XXX
      Zajímavé jak mnozí nejsou ochotni příjmout realitu.. McL Honda nefunguje ani u Hondy, ani u McL. Tak to prostě je. Až je mi z toho smutno. Nemám rád sice Alonsa, ale o něm to není. Sám mám hondu a je to nejlepší auto co jsem kdy měl, neporuchový a drží jak beton. Honda ale kraluje v jiných motorsport disciplínách, ale ne v hybridech. A McL - to je tým v rozkladu. To je prostě fakt! Kdo to nepřizná si prostě sám sobě nalhává.. Ale chápu ..

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.73.XXX
        V hybridech Honda take patri na spicku, ale neni hybrid jako hybrid 03
        Ono zatim neni co prijimat. Auto sice nevypada nejlepe, ale vsichni vime, ze se do prvniho zavodu hodne zmeni. To same u motoru. Vyvoj motoru jde nejak rychle, takze nelze cekat obrovske vykonove zisky. Dokud se neukazou na trati, lze porad verit, ze to bude posun dopredu.
        Myslim, ze nej problem je spalovak zatim nefacha jak by mel. Urcite vi co delaji, ale pokud chybi nekolikalete zkusenosti s vyvojem motoru pro F1, tak jsou proste ve skluzu. Dle meho problem ji dela spalovak a zejmena zapalovani. Ostatni vyrobci na tomto zapalovani delali delsi dobu, protoze se F1 ucastnili, ale Honda ne. Ta se venovala hybridum a elektro autum a vodikovym autum, takze je v tomto predkomurkovym zapalovani pozadu. Stejne tak se hodne mluvi o vznetovych motorech na benzin. Kdo zacal vyvijet drive ma o ty leta naskok, se neda dohnat pres zimu. Honda bych si troufl tvrdit, ze na zapalovani dela sama, pro Ferrari do dela Magneti Marelli, ktera se na to specializuje. Kazdy pristup je jiny a bude asi i jinak casove narocny.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          myslím, že si lžes solidně do kapsy. Honda na turbu dělá v podstatě stejně dlouho jako konkurence, navíc měli od mcl dost údajů o mercedesu a stejně ten motor pohnojili. Teď jdou cestou kopírování mercedesu, ale bude to asi minimálně sezonu trvat, než je skutečně dokáží dohnat, předehnat těžko.
          Potom je druhá věc, řeči mcl o jejich skvělém šasi, která má být údajně lepší než red bull... no najme si čistého vína, nevypadá to, že by měli alespoň na torro rosso. Mcl zkrátka už několik let tápe a nevypadá to, že by se letos měli dokázat odlepit od toho, co předváděli poslední sezony...

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.77.XXX
            U sasi se uvadelo, jak jsou nekde okolo TOP3, ale to proste na titul neni. Ze porad tak nejak tapou si take myslim, ale to se ve 2015 stalo i RB v porovnani s TR. Ze by se meli letos posunout na spicku jsem bral jak cil a ne ze se bude v testech mluvit o tom, ze jim to na tarti nesedi a ze je auto neklidne,.. Uvidime jak auto pochopi a jestli bude fungovat.
            Honda na turbu mela snad 2 roky zpozdeni, oproti tomu co zacal vyvoj u Mercedesu. Vyvoj nezacal u vyrobcu kteri se F1 venovali dlouhodobe nekdy v zime 2013/2014 03 Rikalo se ze Mercdes tomto hybridu delal uz nekolik let pred 2014, snad 3 roky.
            Je nesmysl si myslet, ze kdyz da nekdo nekomu data namerena z auta, ze se podle toho da udelat motor. Maximalne si ten ci onen vyrobce muze porovnat vykony komponent a to jeste odhadem, protoze Mercedes McL zadna extra data jiste nedaval, vse si hlidal pro sebe, protoze vedel, ze McLs nima konci. To tve koporivani Mercedesu, je take nesmysl. Odhaduje se ze Honda tou cestou teto koncepce pujde, ale nikdo jeste nevi co je pravda, jaka je skutecnost. A tim ze budu mit podobnou nebo stejnou koncepci nic neznamena. Jen se proste udelalo jine usporadani, protoze bylo potreba udelat vetsi turbo. To ale neznamena, ze mi automaticky naskacou kone jako ma Mercedes. Je zde proste videt naivni predstava nekterych o konstrukci motoru a jednoduchosti jeho vyvoje. I na toto turbo se da aplikovat spousta poznatku, ktere Mercedes ziskal za posledni sezony v atmo motorech, coz zase Honda nemuze.
            Proste rici Honda na tom dela stejne jako Mercedes a nemumi ani opalit motor, kdyz ji McL dal fotku a nejake pochybne info je predstava skolaka ZS.

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              no, nevím jestli jsou moje představy školáka ZŠ, konstruktére, ale měl by sis uvědomit, že honda začala s vývojem turba +/- stejně jako ferrari a renault. To, že měla data od mcl o nejlepším motoru je nezpochybnitelný fakt. Je jasné, že nezískala výrobní výkresy, ale pokud má výrpbce se zkušenostmi hondy data o dosahovaném výkonu, kroutícím momentu, spotřebě, funkci rekuperací, tak ví, čeho musí dosáhnout, aby jejich motor byl minimálně srovnatelný. Toto ferrari ani renault neměli a přesto dokázali svoje motory posunout mnohem rychleji.
              Šasi v top 3 uvádíjen a pouze mcl, ostatní se nad tím pouze útrpně usmívají, jelikož jejich srovnání je vždy vytržená rychlost v konkrétní zatáčce na okruhu, kde dokázali držet krok s konkurencí. Na tým s rozpočtem mcl, je jejich výkon ostudný

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                178.255.168.XXX
                Ty by sis mel uvedomit, ze Honda vydala prohlaseni o vstupu do F1 v dobe, kdy uz ostatni na hybridnich motorech davno delali. To znamena, ze Honda nezacala s vyvojem jako ostatni vyrobci. To co rikas je nesmysl a je to obecne znamo, akorat ne tobe. To znamena, ze je nespochybnitelny fakt, ze vyrobci nedelali motor pres zimu. To znamena, ze data co dostala Honda byly o nekolik let k nicemu, protoze mohly byt tak pro porovnani, ale ne pro vyvoj protoze Honda uz mela nejakou koncepci rozdelanou, vyvoj nelze udelat za rok. Dle vykonu spalovaku neudelas nic, ten je proste obecne znamy z objemu, otacek atd, to same kroutak. Spotreba je dana pravidly a to same rekuperace. Jeji max. vykon je dan pravidly. Ze se z techto dat da lehce udelat motor je zcestna predstava. Kolik mel vykon prvni hybrid od Mercedesu? pres 700 koni, 750?. Kolik mel prvni hybrid od Hondy? Ten mel pravdepodobne srovnatelny vykon jako prvni od Mercedesu. Kazdy rok vyvoje a zkusenosti ale znamenal cca 100 koni nahoru. Takze pro vyvoj motoru je proste cas dost zasadni. Co nemeli Ferrari a Renault??? Meli jednoznacnou vyhodu v podobe mnohaletych zkusenosti z posledni doby a jeste vyvijeli dele. Meli mnohem vice casu na vyvoj a zkousky na trati. Vyvijeli o nekolik let dele a jeste testovali o rok vice na trati. On ten Renault take z pocatku nebyl zadny spolehlivostni zazrak a ani nemel vykon. A co dnes Renault? Tolik let prece vi jak ten motor ma vypadat a jaky ma mit vykon. Proc s tim nic nedela? Ve vysledku ztraci kazdou sezonu stejne jako minulou.
                McL rozebirat nebudu, ten se nejak dlouho mota v kruhu, ikdyz nabral nejake lidi, tak proste chybi klicova osoba, klicovych par osob pro konstrukci spickoveho aera.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  hmm, udivují mě tvoje znalosti z továren jednotlivých výrobců, že víš, od kdy na motoru dělali. Jedinej výrobce, kterej na motoru dělal podstatně dřív než honda byl mercedes, ale to vyplulo na povrch až teprve nedávno. Renault i ferrari na motoru začali dělat až v okamžiku, kdy byly jasně specifikovány pravidla na tento motor. Honda začala svůj vývoj +/- ve stejné době jako ferrari a renault, pokud by jsi sledoval zprávy z té doby, tak honda prohlásila, že by mohla vstoupit už do první sezony s turbem, ale že chtěla využít delší čas, kdy nebude omezena restrikcemi FIA (jako výrobce) tak to neudělala a čekala na data od mcl. Přesto jejich motor nedosahoval ani parametrů renaultu nebo ferrari z první sezony, tvůj odhad, že byli v jejich první sezoně na úrovni první sezony mercedesu je dost naivní. Ano, dost doho způsobil i mcl, protože jejich koncept size zero vycházel především z naivní představy konstrukce mcl, kterou ovšem mcl totálně nedokázal přetavit v reálné zisky na dráze a zůstal pouze deficit výkonu.
                  A jestli máš představu, že ferrari a renault měli zázračnou výhodu v tom, že se účastnili předešlých ročníků s naprosto odlišnou koncepcí motoru, no to už je vážně přes hranu. Honda odešla z F1 5 let před tím, než tam opět vstoupila, tzn. max 2-3 roky kdy se motoru nevěnovala...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Zdá se, že Mekáč je v mnohem těžším rozkladu než kdokoli z téhle partaje očekával.
    Ani bych se nedivil, kdyby se Meku nepodařilo to loňské ostudné šesté místo obhájit.
    A jestli se tomu tak skutečně stane, určitě dojde k velkému třesku, který tento vrak ještě více odsune od TOP týmů hodně daleko.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    To jsem na ně zvědav jak nám vstoupí do sezony. Už na to netrpělivě a s obavy čekám.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Marek

      Marek

      90.178.137.XXX
      Obávám se, že Vandoorne dorazí z velkou slávou 12 a Fernando uvaří extrémně nespolehlivý a pomalý motor. Nezbývá nám nic jiného než doufat v jiný průběh, ovšem poslední 2 kruté roky pro mne, jakožto velkého fandy McLarenu, ukázaly čeho je nebo víceméně NENÍ Honda schopna. 05

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Naděje umírá poslední. Pořád si říkám že Honda přece nemůže být tak neschopná.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          Loňská spolehlivost nebyla úplně špatná. Věřím, že výkon by měl být, snad ví co testují, narozdíl od nás. Věřím stále, že se to povede. Jen mě trochu zneklidnilo to šasí. Tady jsem nečekal sebemenší problém, narozdíl od úplně nové jednotky. Přeci jen jsem letos čekal u šasí špičku, minimálně TOP3 a ono to nakonec vypadá o dost horší. Jestli ty povídačky o tom, že šasí nemá grip budou pravdivé a šasí se v prvním závodě ukáže jako hodně špatné, tak nemá cenu řešit Hondu. K čemu by McL byl výkon motoru, když se Alonso nemůže dotknout plynu. Uvidíme, McL musí pochopit auto a Honda vyladit jednotku. Stále věřím, že se do prvních 3 závodů ukáže, že opravdu u této stáje přes zimu nechrápali.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            No pokud motor nemá výkon tak šasi prostě nevynikne. Koukni minulej rok na TR, zpočátku všichni jak maj dobré šasi, no jakmile postupně jejich motor ztrácel na konkurenci, nedosáhli ničeho. Bez výkonu musíš ubírat přítlak a s ním odpor, kdo ví co zkoušeli a hodnotit to jen podle zdání chování v zatáček v testech kde měli problémy je opravdu ztráta času. Na relativnější posouzení kvality šasi by to chtělo dalšího odběratele Hondy, zatím není.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel002255

              uzivatel002255

              185.14.233.XXX
              až na to že mnozí tvrdí že i šasi McL je špatné a vůz se divně chová na trati..

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                89.111.73.XXX
                Na to právě narážím. Komentováno to bylo slovy, že auto klouže a zadek je dost neklidný. Je otázka o co vlastně šlo, co se testovalo, jak bylo aero nastaveno, třeba se špatně dávkuje výkon. Prostě uvidíme další test a budem chytřejší. Nejchytřejší budem až po prvních závodech, kdy bude co srovnávat.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama