DISKUZE K ČLÁNKU Šéf týmu Prema Powerteam se pozastavuje nad přehlížením Gaslyho

Šampionát GP2 nahradil z popudu Mezinárodní automobilové federace v roce 2005 někdejší Formuli 3000. Je považován za předstupeň pro F1 a měl by tedy připravovat nové adepty pro královskou kategorii. Poslední roky to ale doslova neplatí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf týmu Prema Powerteam se pozastavuje nad přehlížením Gaslyho

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 03.01.2017 09:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 01.01.2017 13:48
jak píší kolegové níže - současná situace v… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 01.01.2017 13:54
tohle by šlo řešit i jednodušeji - vítěz dostane… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 01.01.2017 15:13
jo, takhle nějak jsem to myslel. to Tvoje je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.139.XXX
    ad GP2:
    Narazil jsem tady na citát a vůbec všeobecné přesvědčení, že "GP2 vznikla právě jako F2".
    Podle mne, podle toho, co si matně pamatuji, tak ne, nevznikla. GP2 sice zaplnila díru po F3000, ale narozdíl od ní a od F3 nebo F2 (2009-2012) není pod přímým patronátem FIA, byl to v podstatě Bernieho soukromý trucpodnik...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      no a v čem vidíš problém? Já nikde netvrdil, že je to pod patronátem FIA, ale že GP2 vznikla jako předstupeň pro F1, ale jejich šampioni mají větší problém se do F1 dostat než z jiných serií a nemyslím, že to má co do činění s FIA, ale se sponzoringem a to by měl pořešit právě eklák s nějakým balíčkem, toď celá diskuze ;-)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.181.XXX
        GP2 vznikla jako předstupeň možné GP1 (a jako konkurence předpokládané F2)

        V důsledku v tom rozdíl samozřejmě není. FIA F2 se nechytla (novodobá F2 skončila po pár sezónách a nikdy účel neplnila), GP1 se neuskutečnila a piloti mají z nižších kategorií pořád těžkou cestu.
        btw důvod, proč se nesponzorovaní piloti těžko dostávají do F1, jsou vysoký náklady. A to není chyba Ecclestona, ale velkých (míněno prachatých) týmů, který by přišly o svoji výhodu a tak každé zásadní snaze o snížení nákladů hážou klacky pod nohy.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    jak píší kolegové níže - současná situace v posloupnosti jednotlivých kategorií považovaných za "přípravku" pro F1 je dosti nepřehledná a zbytečně komplikovaná. jasná pravidla postupů ( např. F1, F2 světová, F3 po kontinentech, F3 národní.... ) by to určitě zjednodušila a zprůhlednila. jak píše jumpman - pro uplatnění všech vítězů bychom dnes museli mít v F1 spoustu týmů a tím spoustu sedaček. zajímavé by třeba bylo i to, kdyby vítězi předstupně F1 bylo místo v F1 garantováno. sice nevím jak ( třeba jeden tým FIA 03 ), ale byla by to pro postup pilotů jasná pravidla a dobrý cíl jejich snažení v nižších sériích.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      tohle by šlo řešit i jednodušeji - vítěz dostane od promotéra F1 15-20 mega s prize money, které donese do pokladny týmu, který mu poskytne sedačku, ale mělo by to negativum - většinou by tyto sedačky byly volné u nejslabších týmů (ale to není velký problém) a smlouva by byla jen na dobu, kdy by peníze tekly, potom by dostal přednost další vítěz. Byla by to ovšem alespoň nějaká šance zaujmout nějaký lepší tým...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        jo, takhle nějak jsem to myslel. to Tvoje je docela realizovatelné a taky se mi to líbí. ono by to roční angažmá i u slabšího týmu mohlo pro toho pilota mělo znamenat hlavně šanci, kterou dnes nemá nikdo ( ani vítěz GP2, F3... ) garantovanou a je to všechno spíše o penězích, libovůli šéfů týmů a tak trošku náhodě nebo spíše štěstí, kdo koho zaujme.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tak největší sranda je to, že GP2 vzniklo jako oficiální předstupeň F1 i s podporou ekláka, ale piloti účastnící se GP2 mají paradaxně nejnižší úspěšnost v hnedání místa v F1

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.247.XXX
        Špatnej nápad by to určitě nebyl, ale nejdřív by musela vzniknout Formule 2, protože by to FIA určitě necpala GP2 nebo jiný sérii, která pod ně nepatří.

        Důvody proč by to ale asi nešlo :
        Dál je otázka jestli by FIA dala tolik peněz, aby to opravdu stačilo na získání fleka.
        Netuším jak je to s financováním FIA, ale oficiálně neni proto aby vydělávala na těch jejich šampionátech, ale aby určovala pravidla, kontrolovala je a tak (což se vážně divim když čtu jak fotbalová FIFA vydělává miliardy a stále jim to nestačí, ale to je téma mimo).
        Tedy jestli by takovej balík vůbec sehnali nebo by musel pomoct sponzor - ty práva na jejich série vždycky někomu prodaj a ten na tom vydělává, viz na F1 Bernie nebo nově Liberty Media.

        Určitě by to taky bylo dost kritizovaný kdyby pilot sice pozici získal, ale u týmu jako byl př. HRT, Caterham, nebo SA a tedy nic neukázal + poté po roce "nečekaně" bez povšimnutí zmizel.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          FIA není promotér, mě je jasný, že FIA by nedala ani vorla, to by holt musel eklák sáhnout do kapsy. A GP2 vznikla právě jako F2, ale bohužel tak nefunguje

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.247.XXX
    Nějak moc lidem to jeho neangažování leží v žaludku, asi to nebude náhoda a nějakej důvod to mít bude.

    Je to ale tím že je tolik sérií a každá jezdecká akademie preferuje jiný série, ze kterých klidně rovnou berou piloty aniž by někdy jezdili v GP2.
    Chtělo by to 1 série co by byla jasně "2.liga" a výkonostně se jí jiná série nevyrovala, pak jasně určit i "3.ligu" a další. Né aby po GP2 byla Formule 3,GP3, Formule 3.5 V8 a další "3.ligy".

    Pokud taky Gasly vyslepečí info od týmu co neni oficiální, tak se nedivim že nikoho takovýho v týmu nechtěj. Příště vykecá strategii do závodu ne?

    PRO REDAKCI - Gasly ve Formuli Renault 3.5 nevyhrál žádnej závod, ale předtím v roce 2013 v Eurocupu Formule Renault, tedy skoro 3 roky nevyhrál jedinej závod.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    ono je sice hezké, že se snaží protlačit šampiona GP2 do F1, ale tam je taková fluktuace, že by v F1 muselo jezdit tak 30 týmů, aby mohli vzít každého mistra z GP2. Jinou otázkou je, jestli není špatně, že si týmy vyberou raději "sopláka" z F3 než člověka, který dokázal vyhrát druhý nejrychlejší FIA šampionát a který byl postaven především jako předstupeň F1...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama