Rok 2017 nepovažujeme za přechodný, zní z týmu Sauber

Moniša Kaltenbornová doufá v návrat do středu pole

Moniša Kaltenbornová doufá v návrat do středu pole | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber prožil příběh, který by se dal nazvat zmrtvýchvstání. Jestliže ještě v první polovině neměl dost prostředků pro své zaměstnance, nakonec v předposledním závodě vybojoval spásné body pro zajištění prizemoney pro příští rok.

Vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová ale v žádném případně nepředpokládá, že by ročník 2017 byl nějakým provizoriem. Od příchodu nového vlastníka týmu, společnosti Longbow Finance, který převzal tým v červenci, ubylo Sauberu starostí. Začalo se posilovat na všech pozicích, včetně příchodu nové hvězdy v podobě technického ředitele Jorga Zandera od Audi.

"Nečekáme, že rok 2017 bude nějakým přechodným obdobím. Máme už vypracovanou určitou vizi, kterou chceme v nejbližších letech realizovat. A chceme s ní začít hned od příští sezóny. Jednoznačným cílem je vrátit se do středu startovního pole a setrvat tam. Příští rok tedy pro nás bude nesmírně důležitý. Nemůžeme říci »Měli jsme těžké období, procházíme změnami, potom bude čas na byznys«," říká Kaltenbornová.

img-responsive

Felipe Nasr vydělal Sauberu prémii ve výši 13,5 milionu dolarů | foto: Sauber Motorsport AG

V průběhu roku neměl Sauber prakticky žádné viditelné sponzory. Existovaly příjmy ze strany obou pilotů, Felipe Nasr nakonec v Grand Prix Brazílie vytěžil z proudů deště nesmírně cenné dva body, které znamenají pro švýcarskou stáj nepřehlédnutelnou sumu ve výši cca 13,5 milionu dolarů. 

"Musíme mít více sponzorů a oni budou, protože je více lidí, kteří mají o náš tým skutečný zájem. Změny v naší stáji jsou totiž jasně patrné, proto přicházejí lidé, kteří říkají »Proč bychom se neměli přidat a být u toho?«. Vytváří to velice dobrou a pozitivní atmosféru, která se v budoucím partnerství určitě odrazí," předpokládá Kaltenbornová.

Sauber závodí v F1 s pětiletou přestávkou do roku 1993. Jeho vstup do F1 byl rovněž dramatický, protože měl být podporován automobilkou Mercedes, ale ta si nakonec přímou účast v týmu rozmyslela, ale zaplatila základní vývoj. Nejlepšího výsledku dosáhl tým v roce 2001, kdy jeho barvy hájili Nick Heidfeld a nováček Kimi Räikkönen - dotáhli švýcarský tým na 4. místo v Poháru konstruktérů.

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu