"V pondělí po závodě nedělám vůbec nic." A co povinnosti, kondička, Danieli?

Robert RoBertino Pavelka, 6. prosince 2016, 18:15 Google+

Rok 2016 se zapsal do historie Formule 1 jako sezóna, která kladla na piloty největší nároky, protože obsahovala doposud největší porci závodů. Ne všem se zdá tento počet rozumný, což potvrzuje i Daniel Ricciardo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daniel Ricciardo se sice usmívá, ale sezóna mu letos dávala dost zabrat

Daniel Ricciardo se sice usmívá, ale sezóna mu letos dávala dost zabrat | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Zatímco v prehistorických dobách oficiálního šampionátu se počet závodů pohyboval pod hranicí deseti ročně (a to tu ještě byl problematický závod 500 mil INDY), posléze se průměrný počet ustálil na 16 Grand Prix. Když se v roce 1977 konalo 17 závodů, vzbudilo to značný rozruch a obavy, aby to nebyla příliš velká zátěž.

Kalendář F1 obsahující 21 Grand Prix byl schválen v prosinci roku 2015 a dával pilotům možnost se na patřičně dlouhou sezónu připravit. Nicméně Daniel Ricciardo prohlásil, že když přišel na řadu dvacátý závod, pocítil, že si vysoký počet podniků začíná vybírat svou daň.

"Věděli jsme, že sezóna 2016 bude vůbec nejdelší, 21 závodů se ještě nikdy nejelo, ale definitivně to na nás dopadlo v posledních závodech. Co se týče energie jsem byl v pořádku, než jsme dorazili do Brazílie. Tam jsem si uvědomil, jak mě to všechno dohání. Víc závodů je určitě zábavných, ale jakmile opustíte Evropu a začnete létat po světě, absolvujete závody po týdnu a jste dlouho mimo domov... ještě rádi přijmete nějakou pauzu," vysvětluje Australan.

img-responsive

Přesun z Kanady do Baku byl podle Ricciarda jedním z nejtěžších v sezóně | foto: Red Bull Content Pool

Třetí muž celkové klasifikace a vítěz čtyř Grand Prix se proto rozhodl tomuto rozvrhu přizpůsobit i volný čas, což je podle něj nezbytné, aby tak náročnou sezónu vůbec zvládl. 

"Přinutí vás to chytřeji zacházet s volnými prostoji, můj přístup se během několika let zcela změnil. Než jsem se dostal do F1, tak jsem každý den trénoval, a to hodně perně, jak to jenonm šlo, ale při 21 Grand Prix během sezóny není způsob, jak to udělat. Doba před samotnou sezónou je časem, kdy se připravujete na nadcházející období, dávám tomu velký význam. Pak si připravím tréninkový blok nebo tréninkový tábor na srpen, kdy máme letní pauzu. A pak je tu zbytek, kdy se musím postarat především sám o sebe, abych nebyl přetrénovaný. V pondělí po závodě teď nedělám absolutně nic. Ono pověstné dobíjení baterek je nesmírně důležité. Letos jsme z Kanady letěli přímo do Baku, což bylo s ohledem na mnoho časových pásem asi nejtěžší moment sezóny. Závody jsou pořád zábavné, ale zvládnout je znamená, že musíte změnit způsob vašeho přístupu a myšlení," dodává Ricciardo. 

Kdo ví, možná právě ono maximální vypětí a narůstající počet závodů vedly k tomu, že se současný mistr světa Nico Rosberg pět dní po zisku titulu rozhodl ze světa F1 odejít. Zvládnout tak vysoký počet závodů znamená mnoho obětí, od nedostatku času až po malou komunikaci s rodinou.

Vytisknout

Diskuze: "V pondělí po závodě nedělám vůbec nic." A co povinnosti, kondička, Danieli?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn, Ross

Brawn o motorech: Jakým směrem se vydá F1 po roce 2020?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud