Debaty kolem dvojitých žlutých vlajek neustávají, Whiting zkusil nové řešení

Robert RoBertino Pavelka, 1. října 2016, 14:45 Google+

Nico Rosberg v Maďarsku a poté Sergio Pérez v Singapuru zvedli hladinu dohadů o chování pilotů po signalizaci dvojitými žlutými vlajkami. Zatímco v případě Rosberga se k žádnému trestu nesáhlo, Pérez byl v Singapuru penalizován.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Je načase v tom udělat pořádek, Charlie... Whiting a Ecclestone

Je načase v tom udělat pořádek, Charlie... Whiting a Ecclestone | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Protože pochopitelně došlo ke zvýšeným emocím, protože podle řádů FIA je stanoveno, že v případě signalizace dvojitými žlutými vlajkami má povinnost: "... snížit výrazně rychlost, nesmí předjíždět a být připraven na zásadní změnu směru nebo zastavení."

Whiting ve snaze zabránit opakování podobných dohadů dokonce navrhl, aby v případě nehody byla namísto dvojité žluté rovnou použita červená vlajka přerušující kvalifikaci, okamžitě by tedy došlo k neutralizaci trati. Toto řešení však nenašlo žádnou podporu. Záležitost byla projednána na pátečním briefingu pilotů, kde se mimo jiné mělo objasnit dané pravidlo, které podle názorů zúčastněných nebylo zcela jasné. 

img-responsive

Sergio Pérez se v Singapuru mohl cítit poškozen | foto: Sahara Force India

"Pokud pilot projíždí úsekem, ve kterém je signalizováno dvěma žlutými vlajkami, očekává se, že svůj pokus přeruší. Aby komisaři měli jistotu, že nepokračuje ve snaze zajet smysluplný čas na kolo, z praktického hlediska by to mělo znamenat, že svůj pokus de facto ukončí. Nemusí ale nutně zajet do boxů, protože v jistých případech může být trať volná. Jak je řečeno v pravidle, musí pilot snížit rychlost a být připraven na změnu směru. Takže svou rychlost přizpůsobí situaci, kdy může brzdit podstatně dříve a/nebo v příslušném úseku znatelně snížit rychlost. Rovněž by neměl předjet jakýkoli vůz při signalizaci jednou žlutou vlajkou, pokud je zřejmé, že tento zpomaluje ze zcela zřejméno důvodu, například kvůli poškození po nehodě nebo s defektem pneumatiky," vysvětloval Whiting.

Při briefingu pilotů došlo k výměně názorů, při které se posuzovalo provinění Rosberga a Péreze a především rozdílné posouzení jejich prohřešku. K tomu se vyjádřil i sportovní ředitel Force Indie Andy Stevenson

"Samozřejmě jste u pořadatelů v Singapuru argunemtovali a uvedli na svou obranu, že se Rosberg v Maďarsku dopustil stejného, ne-li většího přestupku a vyvázl z něj bez trestu. Nicméně komisaři v Singapuru měli pocit, že Checo se provinil víc, i když jsme prokázali, že ještě předtím zpomalil, brzdil dříve, zařadil nižší rychlostní stupeň a sundal nohu z plynu, takže ztratil čtyři desetiny. Necítili to jako dostatečný důkaz. Na včerejším briefingu pilotů Pérez tuto situaci Whitingovi nadnesl. Prohlásil, že se cítí zmatený ohledně daného posouzení a cítil, že udělal v dané chvíli dost pro to, aby naplnil nařízení jak se chovat při signalizaci dvojitými žlutými vlajkami, takže v podstatě neexistoval důvod, proč by měl dané kolo vzdát," vysvětloval Stevenson dva týdny starý incident.

Jak bylo řečeno, neprošel původní návrh, že trať bude v takovém případě neutralizována a nebude možné zajet žádný čas. Piloti se shodli, že se omezení bude týkat pouze zóny, kde je dvojitými vlajkami signalizováno. V praxi to tedy znamená, že piloti, kteří jsou už za zmíněnou zónou, mohou své rychlé kolo dokončit, omezení se týká pouze těch, kteří se v dané oblasti nacházejí nebo do ní doputují. 

"Mezi nimi a Charliem Whitingem proběhlo hodně výměn názorů, přičemž většina z nich cítila, že se v tomto problému nachází hodně šedých míst. Nikdo by neměl z takové situace těžit, hlavním důvodem je hledisko bezpečnosti," dodává Stevenson.

Vytisknout

Diskuze: Debaty kolem dvojitých žlutých vlajek neustávají, Whiting zkusil nové řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v Malajsii na měkkých pneumatikách Pirelli

ANALÝZA SEKTORŮ: Nezadržitelný Hamilton o 6,4 s rychlejší než loni, Wehrlein…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud