Tost se vrací k australskému incidentu, vztahům mezi piloty a Kvjatově frustraci

Robert RoBertino Pavelka, 11. srpna 2016, 10:45 Aktualizováno 11.8.2016, 12:10 Google+

Toro Rosso mělo podobně jako Force India nebo McLaren určité ambice. Změny v jezdecké sestavě by na první pohled neměly přinést nějaký zásadní problém, ale šéf týmu z Faenzy to vidí poněkud složitěji. Neváhá se vrátit ani k půl roku staré příhodě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Franz Tost vzpomíná i na nešťastnou GP Austrálie

Franz Tost vzpomíná i na nešťastnou GP Austrálie | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Franz Tost se domnívá, že po jezdecké stránce neměla výměna pilotů před Grand Prix Španělska týmu nějak zvlášť ublížit. Daniil Kvjat jím prošel a kvalitativně už své možnosti naznačil. Podle jeho názoru není problém ani mezi současnými piloty.

"Mají dobrý vztah. Už se znají z dřívějška, ale je třeba počkat, až si více jeden druhému sednou - všechno má svůj začátek. Je to normální. Myslím, že není rozdílu, jestli to je Verstappen, Kvjat nebo Sainz. Nyní je to celkem jasné, protože Carlos je vpředu. Předpokládám, že až se výkonnostně přiblíží, budou spolu daleko víc bojovat, potom už to bude něco jiného. Obvyklý příběh, tak to zkrátka je. Můžete jim tisíckrát říci »tohle nesmíte udělat, tohle musíte udělat«, ale oni budou dál závodit. Proto se domnívám, že druhá část sezóny bude poněkud komplikovanější," zamýšlí se Tost.

Kvjatova nálada

Ruský pilot po svém přeřazení neprožívá nejlepší období. Výrazně se pod něj podepsalo, že Verstappen ihned po změně prostředí zazářil ve Španělsku a i přes potíže v Monaku nadále předvádí výborné výkony. Především takové, které Daniil přes veškerou snahu u Red Bullu neměl. Jeho náladu může ovlivnit rozladěnost nad krokem zpět, rovněž se nemusí příznivě vyrovnat s pobytem v týmu, ze kterého se měl odrazit k velké kariéře. Tost si myslí, že hlavním úkolem pro mladého Rusa je nabýt zpět rozvahu a sebevědomí.

img-responsive

Ruský bohatýr musí nyní začít od určité úrovně znovu | foto: Red Bull Content Pool

"Musí se psychicky sebrat, potřebuje trochu času, aby se uklidnil, zapomněl na zklamání, vymazal negativní zážitky a vrátil se na určitou úroveň, od které se bude dál zlepšovat. To ale nějakou dobu potrvá, nevyřeší se to ze dne na den.

Vždycky je obtížnější se nasměrovat na správnou cestu - vůz si lze nastavit, můžete změnit křídla, tlumiče, cokoliv, ale u hlavy to tak snadné není. Kvjat musí znovu nabýt sebevědomí, jakmile se to stane, je nám všem jasné, že bude pravidelně bojovat o body," hodnotí Kvjatovu pozici Tost.

"Hloupá" Austrálie

Šéf Toro Rosso se vrací i k prvnímu závodu a rozepři mezi Verstappenem a týmem. Holanďan se tehdy vztekal, že se kvůli špatné strategii posunul za Sainze a jeho rozhořčení ještě umocnil právě týmový kolega, který ho odmítl pustit před sebe. Nakonec vše vyústilo v kontakt obou vozů.

img-responsive

Duel Verstappena a Sainze byl jedním z hlavních tématů v Melbourne | foto: Red Bull Content Pool

"Austrálie byla zklamáním, zejména proto, jak vše hloupě fungovalo. Carlos Sainz jr. měl problémy za safety carem, protože byl zablokován zepředu a jeho vůz trpěl značnými vibracemi - proto jel z bepečnostních důvodů do boxů jako první. Max se domníval, že ho chceme upozadit, proto zajel do boxů ze svého popudu, aniž by nás informoval. Mohl dojet v tomto závodě pátý, zbývalo ještě dost času. Ale tato situace je součástí procesu výuky mladých pilotů. Nemůžete očekávat, že když máte v týmu takové dva mladíky, půjde všechno jak po másle. To není možné. Prostě to byla chyba mladíků a měli by se z ní poučit. Ještě jednou mohu dodat, je to zcela normální proces získávání zkušeností," vysvětluje Tost.

 

Vytisknout

Diskuze: Tost se vrací k australskému incidentu, vztahům mezi piloty a Kvjatově frustraci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pastor Maldonado

Co se skrývá za možným spojením Maldonado a Manor?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud