Formule 1 musí být jednodušší, žádá Horner. Co má konkrétně na mysli?

Robert RoBertino Pavelka, 5. srpna 2016, 10:40 Google+

Neustálé tahanice, změny pravidel, zákazy a posléze jejich rušení - účastníci F1 pomalu ztrácejí trpělivost a volají po jasných a jednoduchých pravidlech. Mezi tyto oblasti patří i nešvar poslední doby - přejíždění vymezených okrajů trati.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 09.08. 14:21) Napište svůj názor
Musíme jít jednodušší cestou, žádá Christian Horner (na snímku s Gianpierem Lambiasem)

Musíme jít jednodušší cestou, žádá Christian Horner (na snímku s Gianpierem Lambiasem) | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Dohady vypukly naplno v Rakousku, poté byly v Silverstone anulovány některé kvalifikační časy, poté přišla Strategická skupina s novým nápadem, aby na Hockenheimringu byly veškeré limity zrušeny. S tím nesouhlasil Charlie Whiting, prosazující známou formu "třikrát a dost", nakonec se FIA usnesla, že žádné omezení by bylo "nepraktické", proto byl zvolen kompromis v podobě povolení širšího výjezdu v zatáčce 1. Toho také využil hned po startu Max Verstappen, který se tudy prohnal kolem týmového kolegy Ricciarda.

Christian Horner se domnívá, že by mělo být vyvinuto úsilí po zbytek sezóny, zaměřené na vyřešení tohoto problému. Podle šéfa Red Bullu existují pouze dvě varianty, které jsou schůdné především pro fanoušky: buď striktní celkové omezení bez výjimky nebo naopak traťové limity úplně zrušit. Vůbec nejhorší řešení je, když v některých zatáčkách mohou piloti využívat prostoru za okrajem trati a v jiných jsou za podobnou praktiku penalizováni.

img-responsive

Bude se napříště tato situace složitě řešit? | foto: Red Bull Content Pool

"Myslím, že není možné postupovat zatáčku od zatáčky. Cítím určitou marnost: zkusme přijít s něčím jednodušším. Máme bílou čáru, která vede po obvodu celé trati - je tu jeden jednoduchý způsob: pokud se za ni dostanete všemi čtyřmi koly, tak jste prostě mimo. V ostatních sportech to funguje, ať jde o míč (auty) nebo nohy (přešlap) - bez rozdílu o jaké odvětví se jedná," naráží Horner na podobné případy ve fotbale, tenise, atletice a podobně.

"Jenže je tu neochota něco udělat, a pokud bude přetrvávat, musejí se piloti spokojit s tím, co je. Ale je podle mě nesmysl mít nějaká pravidla pro zatáčku 1 a jiná pro zatáčku 17. Je to potom zmatené, nejen pro nás v paddocku, ale také pro fanoušky. Podle mě to je nejasné a je potřeba tento způsob změnit, buď zavést nějaké jednoduché pravidlo nebo nechat úplnou volnost," nabádá Horner.

V tomto směru by se jako logičtější zdálo naprosté zrušení limitů, protože v případě sporných momentů, zda pilot opravdu byl všemi koly za čarou, by asi bylo problematické takovou situaci posoudit. Jsou sice vyspělé technologie, ale asi jen málokdo si umí představit "jestřábí oko" i ve F1. Složité jsou rovněž otázky v případě duelů, zda pilot neměl jinou šanci než opustit trať, případně zda tak učinil kvůli chvilkovému selhání techniky. 

img-responsive

Pitwall Red Bullu | foto: Infiniti

Spokojenost s radiokomunikací

S čím je naopak Horner spokojen, to je zrušení omezení radiokomunikace. Odvolává se právě na německou Grand Prix s tím, že tento krok by měl být dobrý i pro fanoušky.

"Určitě se dočkáme většího objemu akcí skrze rádio. Doufejme, že pro fanoušky bude lepší slyšet, co se děje, proniknout více do taktiky, situace kolem vozu a týmu. F1 nakonec je týmovým sportem, domnívám se, že by všichni měli být otevření a trasparentní, bude to dobrý počin," domnívá se Horner. 

Jak fanoušci podobný návrat k dřívějšímu formátu přivítají, to je otázkou budoucnosti. Faktem je, že šlo většinou o stížnosti z jejich strany, že závod už nerozhodují piloti, ale strategické týmy a muži v kokpitech jenom mačkají tlačítka. V tomto směru čeká ještě F1 notný kus cesty.

Vytisknout

Diskuze: Formule 1 musí být jednodušší, žádá Horner. Co má konkrétně na mysli?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 09.08.2016 14:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marchionne o krizi nemluví, ale už nadále nechce ztrácet čas

Prezident Ferrari Marchionne vztyčil varovný prst

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud