Piloti za hranou trati a další kvalifikační dohady v Silverstone

Robert RoBertino Pavelka, 9. července 2016, 20:50 Google+

Přísná opatření v zatáčkách Copse, Stowe a Club zamotala hlavu hned několika pilotům a také některým příznivcům, kteří při kvalifikacích tápali nad tím, který čas se může a který nemůže počítat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso patřil mezi ty, kteří na přísné posuzování ve třech zatáčkách doplatili

Alonso patřil mezi ty, kteří na přísné posuzování ve třech zatáčkách doplatili | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Výchozí bod je jasný - pokud pilot ve třech zmíněných zatáčkách neudržel vůz na trati, to znamená že opustil všemi čtyřmi koly vymezený prostor závodní dráhy, jeho čas byl anulován. To byl případ nejen Lewise Hamiltona, ale i Fernanda Alonsa, jemuž byl škrtnut čas, který ho v dané chvíli řadil na osmé místo.

"Viděli jsme dnes mnoho podobným incidentů. Nás bohužel jeden potkal v Q3, s tím se nedá nic dělat. Jak tuto situaci zlepšit? Nemám ponětí. Podobné problémy jsme měli už několik let, pak přišlo letošní Rakousku, teď tady, tak to prostě je. Sport takové věci přináší. Stane se, že dokončíte závod a víte, že výsledky budou potvrzeny až za čtyři nebo pět hodin - když stewardi něco rozhodnout. To je F1," nehledal nějaké zásadní výmluvy exmistr světa.

img-responsive

Kevin Magnussen nakonec postihu unikl (ilustrační foto) | foto: Renault Sport F1

V kvalifikaci se ale neřešily jen přejezdy pilotů za vymezenou hranici. Daniil Kvjat si stěžoval na chování Kevina Magnussena, že ho při jeho posledním rychlém kole v Q2 zablokoval v posledním sektoru a ruský pilot proto nemohl zajet lepší čas. Oba piloti byli vyšetřování odpovědnou skupinou, které na Silverstone šéfuje Nigel Mansell, ale nebyla přijata žádná další opatření.

"Oba zmínění piloti se nacházeli v posledním kvalifikačním kole. Ačkoliv byl Kvjat rychlejší, pořád se nacházel v dostatečném odstupu za Magnussenovým vozem, než dojeli do zatáčky 15 - Stowe. Dánský pilot tam byl v důsledku špatné přilnavosti podstatně pomalejší, než je v dané zatáčce obvyklé, ale v tomto prostoru pro Magnussena neexistoval dostatek příležitosti nechat Kvjatovi místo. Přestože se Magnussen po výjezdu ze Stowe ihned přesunul z ideální stopy a tím ji pro Kvjata uvolnil, ruský pilot už byl nucen zpomalit. S ohledem na tuto skutečnost komisaři připustili, že Magnussen za daných okolností zbytečně soupeři nebránil, jak je uvedeno v článku 31.6 sportovních pravidel," zněl výrok komise. 

Vytisknout

Diskuze: Piloti za hranou trati a další kvalifikační dohady v Silverstone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marcus Ericsson prodělal na Silverstone nepříjemnou nehodu (ilustrační foto)

Ericsson musel do nemocnice, o jeho startu se teprve rozhodne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud