DISKUZE K ČLÁNKU Jak je to s DNA Formule 1? Zemře na úbytě, nebo se o ni popereme?

Debaty o změně podob nabraly na intenzitě zvláště poté, co se začal řešit systém ochrany kokpitu. Jeho zavedení by znamenalo možná stejný předěl, jako přesun motoru z prostoru před pilotem za jeho záda.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak je to s DNA Formule 1? Zemře na úbytě, nebo se o ni popereme?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 01.07.2016 13:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovali 4 lidé) 29.06.2016 20:03
Naprosto souhlasím. Riziko je nedílnou součástí… »
» kik (Hlasovali 3 lidé) 29.06.2016 18:14
Lauda to řekl naprosto přesně... Je čím dál více… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 29.06.2016 20:42
Také souhlasím, o tomhle se píše už několik… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kik

    kik

    165.72.200.XXX
    Tohle beru, v něčem máš samozřejmě pravdu. Ale dneska se jde do extrémů s tím, že ty zóny jsou široký málem jako samotná trať.... Tak potom může pilot vyjet ven a při návratu ztratí obvykle jen minimum času.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      A nebo, jako v poslední zatáčce na RBR mu to dokonce může přinést i jistou výhodu. Ne absolutní, ale jistou ano.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    78.45.89.XXX
    Já nemám nic proti únikovým zonám, jenom mi vadí, že jsou vyasfaltovaný.... Tím pádem se může pilot vrátit do závodu s minimální ztrátou....
    V minulosti, se tam občas v tom kačírku zahrabal nebo na trávě doklouzal do svodidel a skončil...
    A tak by to mělo zůstat.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      178.209.152.XXX
      Toto je právě jedna z oblastí, kde by se to mělo řešit nadmíru citlivě - kačírek žádnou chybu neodpouští, tráva má nejsložitější a nejdražší údržbu a opravy a na mokru je to absolutní průšvih, no a asfalt (beton) je zase až moc jednoduchý. Já bych to neviděl tak drasticky, úniková zóna by neměla trestat definitivně, ale neměla by umožnit beztrestnou jízdu - rozuměj beztrestnou jako bez následků nebo jen s minimálními následky. Ale kdo posoudí, co je málo a co už příliš? Proto bych to nechal na nějakém minimu, které ta která zóna (část trati) musí splňovat z hlediska bezpečnosti, ale neřešil bych to tak striktně.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    78.45.89.XXX
    Lauda to řekl naprosto přesně... Je čím dál více tzv "dobroserů", kteří si myslí že oni přece nejlépe vědí co je pro ostatní dobré. Když si člověk vzpomene na starý Ring (ten už byl opravdu dost na hraně hlavně svojí délkou a také tím, že tam jedna zatáčka vlastně navazovala na druhou), Brands Hatch, starší Spa, původní Zeltweg či zmíněný Zandvoort tak to byly okruhy sice z dnešního pohledu dost nebezpečné, ale donutily piloty ukázat, co v nich je - byly to podle Kvjata "trestající okruhy".
    Co se týká ochrany pilota, nikdy nebud 100%, protože to už nejde z principu toho, že to jsou závody. Tam vždycky určité procento rizika bude a piloti (a všichni kolem) s tím musí počítat. To prostě k motosportu patří a nikdy to nebude jiné.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      178.209.152.XXX
      Naprosto souhlasím. Riziko je nedílnou součástí DNA motorsportu. Čím více se toto riziko omezuje, tím více se zabíjí motorsport. Nebrojím proti zavádění různých bezpečnostních opatření tipu únikových zón apod., ale ve všech těchto případech je nutné postupovat velice citlivě, aby se tím nenarušil charakter daného místa. Jinak hrozí, že se bude závodit na rovné trati bez zatáček, protože to je velice rizikové místo s vysokou pravděpodobností možné kolize. Tento bruselský alibismus mi připomíná rakovinu.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        83.208.82.XXX
        Také souhlasím, o tomhle se píše už několik měsíců. Náš nejlepší motocyklový závodník František Šťastný také miloval Tourtist Trophy na ostrově Man a když se začalo jezdit na letištích, tak prohlásil: "Jo, nikomu se nic nestane, ale závody to budou jak pro slečinky pana řídícího a starosty v neděli odpoledne." Pokud se dočkáme superbezpečné formule, to pak můžeme před každou Grand Prix vylosovat namátkou 22 lidí, kteří to mohou odřídit.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.239.XXX
      Taky +1
      bez rizika si to piloti mohou rozdat na playstationu. Diváci u TV by vlastně o nic moc nepřišli. Grafika už je skoro nastejno jak realita, zvuk by se dal vyladit dokonce líp, počasí se dá nasimulovat libovolně a navíc se dají nastavit kamery do míst, kde to v reálu nejde (jakože v Baku se jim na některých místech dost nezadařilo)

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama