Magnussen: Na mé nehodě je něco divného

Robert RoBertino Pavelka, 12. června 2016, 10:55 Google+

Renault stále tápe. Ani jeden z jeho pilotů neprošel do druhé části kvalifikace, i když Palmer dle vlastních slov neuspěl jen o vlásek. Horší situaci zažil Kevin Magnussen, který přidělal svým mechanikům nemálo práce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kevin Magnussen se zamýšlí nad příčinami své tréninkové nehody

Kevin Magnussen se zamýšlí nad příčinami své tréninkové nehody | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Dán se o své kvalifikační nehodě později rozhovořil. Do bariéry za zatáčkou 7 narazil v prvním kole po výjezdu z boxů, takže naštěstí nejel plnou rychlostí. Nehodu označil za "divnou", jeho vůz byl natolik poškozen, že Renault bude nucen pro něj do závodu nasadit nové šasi.

Magnussen vyslovil podezření, že na vině incidentu byly patrně dostatečně nezahřáté pneumatiky, nicméně připustil, že hlavní odpovědnost za nehodu nese on. "Jel jsem po výjezdu z boxů, bylo to podivné. Nasadili jsme sadu, na níž už jsem jel a která nebyla v ohřívacích dečkách. Nebyl čas ji zahřát, nasadili jsme ji, ale bylo dost kluzká. To je zvláštní, protože předtím  byla v pořádku. Ale dost možná, že teplota trati poklesla a pneumatiky měly horší přilnavost. Vyjížděl jsem ze zatáčky, najel na hrbolek a pořádně to prásklo. Pak jsem narazil do zdi," popisuje dánský pilot incident ve třetím tréninku, který byl po jeho havárii předčasně ukončen.

Velmi omezený rozsah

Podle Magnussena se na celé záležitosti podepsal také fakt, že ultra-měkké pneumatiky je opravdu hodně složité zahřát na provozní podmínku. "Rozsah je opravdu velmi úzký. Nejsou jako super-měkká směs, kterou nasadíte a bude fungovat. Také měkké pneu fungují," líčí své dojmy Kevin.

img-responsive

Ultra-měkké pneumatiky Pirelli v Kanadě | foto: Pirelli

"Pneumatiky lze snadno přehřát, ale u ultra-měkkých je provozní okno opravdu velmi omezené. Tím jsem si jist. Jsem pilot, řídím vůz - potřebuji se držet dál od svodidel. To je moje povinnost. Ale tohle mě opravdu hodně zaskočilo," vrací se Dán ještě jednou k nehodě.

Je také otázkou, zda jeho náraz do zdi nebyl částečně způsobem i proměnlivými podmínkami na trati. Z televizního přenosu a kapek na objektivech kamer bylo zřejmé, že se na trať snáší drobný deštík, ovšem je otázkou, zda to bylo po celé trati, nebo jenom v určitých úsecích. V druhém případě by to k nehodě mohlo přispět.

Nic není ztraceno

Magnussen bude muset, podobně jako Verstappen v Monacu, odstartovat z boxové uličky, ale on sám se domnívá, že to není o moc horší situace, než kdyby měl do závodu vyrazit z místa, které by mu patřilo podle dosaženého času. Je připraven udělat opravdu všechno, aby v závodě zachránil co se dá.

"Podniknu vše. Není to tak zlé. Mohl jsem se kvalifikovat na nějakém patnáctém nebo šestnáctém místě, takže na tom nejsem o moc hůře. Navíc máme v případě deště svobodnou volbu. Takže vždy existuje nějaké pozitivum," dodává Magnussen.

Vytisknout

Diskuze: Magnussen: Na mé nehodě je něco divného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton vás nechá nahlédnout do své daleké budoucnosti

Hamilton osmdesátiletým důchodcem + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud